پنج هدف سخت نقل‌وانتقالاتی برای مدعیان لیگ برتر

کدام‌یک از اینها بمب هستند؟

دنیای‌‌اقتصاد : از همین حالا گمانه‌زنی‌ها در مورد جابه‌جایی بازیکنان نامدار در پایان لیگ بیستم اوج گرفته است. در این مطلب وضعیت پنج ستاره آزاد یا در دسترس فوتبال ایران را مرور می‌کنیم؛ گزینه‌هایی جذاب برای باشگاه‌های بزرگ لیگ برتر که البته جذب‌شان اصلا ساده نیست.

   اشکان دژاگه

قطعا یکی از بزرگ‌ترین کنجکاوی‌های تابستان مربوط به آینده این بازیکن می‎شود. کاپیتان پیشین تیم‌ملی از نظر فردی دوران ناموفقی را در تراکتور پشت‌سر نگذاشت و خیلی مواقع جزو خوب‌های این تیم بود. با این همه به‌دلیل اختلافات مالی، همکاری او با باشگاه تبریزی نیمه تمام ماند. با این وصف، قطعا دژاگه داخل کشور مشتریان مهمی خواهد داشت. او هم‌اکنون 34 ساله است و شاید تیم‌های اروپایی یا عربی برای به خدمت‌گیری‌اش تردید داشته باشند، اما اوضاع در لیگ برتر فرق دارد. در همین نقل‌وانتقالات نیم‌فصل چیزی نمانده بود اشکان استقلالی شود، اما نهایتا او در تراکتور ماند. باید دید آیا دژاگه در ایران پیراهن تیم دیگری را به تن می‌کند یا نه؟

   رضا قوچان‌نژاد

او «الکس نوری» بازیکنان است؛ یعنی در همه این سال‌ها به ازای هر یک شایعه‌ای که در مورد حضور الکس نوری روی نیمکت تیم‌های ایرانی ساخته شده، یک شایعه هم در مورد حضور گوچی در این تیم و آن تیم داشته‌ایم. در اوج دوران کهکشان‌سازی تراکتور، گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد حضور رضا در تبریز وجود داشت. بعدتر به‌طور گسترده شایعه شد او از کودکی هوادار پرسپولیس بوده و حتما روزی به این تیم ‌ملحق خواهد شد، الان هم که رسانه‌های عربستانی از توافق این بازیکن با استقلال خبر می‌دهند. خلاصه ایرانگردی این دو نفر در سطح رسانه‌ها ادامه دارد. الکس نوری به‌خاطر شرایط سنی‌اش شاید بالاخره روزی در ایران مربیگری کند، اما قوچان‌نژاد 33 ساله خیلی وقت ندارد. او اگر همان‌طور که بارها اعلام کرده مشتاق حضور در لیگ برتر است، شاید فقط همین تابستان را برای تصمیم‌گیری وقت داشته باشد.

   علی کریمی

پیش از شروع مسابقات فصل جاری، یکی از بزرگ‌ترین سوژه‌های نقل‌وانتقالاتی کشور مربوط به این بازیکن می‌شد. استقلال برای تمدید قرارداد با علی کریمی خیز برداشته بود و سپاهان هم حسابی سر کیسه را شل کرد تا او را جذب کند، اما کریمی راهی لیگ ستارگان قطر شد. او ابتدا در القطر نمایش‌های خوبی ارائه کرد و بعد به الدحیل قرض داده شد. حالا اما کریمی در لیست مازاد دحیل قرار گرفته است. برای استقلال رویایی خواهد بود اگر بتواند این هافبک را برگرداند، اما کریمی که پارسال اولویت را به پول داد، احتمالا امسال هم لیگ قطر را ول نخواهد کرد.

   کاوه رضایی

فصل پرنوسانی را در شارلروا پشت‌سر گذاشت و رسانه‌های بلژیک از پایان کارش در این تیم خبر داده‌اند. او البته به صورت قرضی در شارلروا توپ زد و در اصل تحت قرارداد بروژ است، اما فقط یک فصل از این قرارداد باقی مانده و به‌نظر نمی‌رسد بروژ هم تمایلی به حفظ مهاجم ایرانی‌اش داشته باشد. طی روزهای گذشته شایعات زیادی در مورد بازگشت این بازیکن به استقلال وجود داشته، اما خود رضایی سکوت کرده و به‌نظر می‌رسد تکلیف او بعد از پایان مسابقات تیم‌ملی روشن خواهد شد. اگر رضایی پیشنهاد جالبی از اروپا نداشته باشد، بعید نیست به لیگ ایران برگردد و برای استقلال یا یک تیم مدعی دیگر بازی کند. در معادلات نقل‌وانتقالاتی این فصل به هیچ‌وجه نباید سپاهان را هم دست‌کم گرفت.

   مجید حسینی

مدافع پیشین استقلال که پدیده ایران در جام‌جهانی 2018 روسیه بود، به دوران پر افت و خیز حضورش در ترابوزان اسپور پایان داد و درحال‌حاضر بازیکن آزاد است. بعد از جدایی شجاع خلیل‌زاده، شایعات زیادی در مورد پرسپولیسی شدن حسینی منتشر شد، اما او با باشگاه ترکیه‌ای قرارداد داشت. حسینی سابقه بازی در استقلال را دارد و البته پیش از آن در برنامه تلویزیونی نود اعلام کرده بود هوادار پرسپولیس است! بعید نیست سرخپوشان یک‌بار دیگر به حسینی پیشنهاد بدهند، هرچند او اعلام کرده احتمالا در لیگ ترکیه خواهد ماند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان