نامه آملیا ارهارت ۸۴‌سال بعد از مفقود‌شدنِ اسراسرآمیزش

ارهارت و نونان در نهایت تماس رادیویی خود را از دست دادند و دیگر هرگز کسی از آن‌ها چیزی نشنید. نامه‌های پیدا‌شده مربوط به سال‌های ۱۹۳۵ تا ۱۹۳۷ هستند و می‌توانند حاوی سرنخ‌هایی درباره آنچه بعد از ترکِ پاپوآی گینه‌نو برای ارهارت و نونان رخ داده، باشند.

نامه آملیا ارهارت 84‌سال بعد از مفقود‌شدنِ اسراسرآمیزش پیدا شد
فرادید؛ نامه‌ای که آملیا ارهارت، هوانورد آمریکایی، در آن جزئیات سفر دور دنیای خود به همراه کاپتان فرد جی. نونان را شرح داده بود، 84‌سال بعد از مفقود شدنِ اسرارآمیز آن‌ها پیدا شده است.

به گزارش فرادید، تمبر روی این نامه دست‌نویسِ 17‌صفحه‌ای نشان می‌دهد که این نامه 8 روز قبل از آخرین تماس رادیویی آن‌ها که در جایی بر فراز اقیانوس آرام برقرار شد، نوشته شده است.

این نامه روز 23‌ژوئن سال 1937 از گراند هتل اندونزی پست شده و حاوی جزئیات سفر آن‌ها شامل تاریخ‌ها، مکان‌ها و چالش‌های آب‌وهوایی است که ارهات و نونان در طول سفر سرنوشت‌ساز خود با آن‌ها مواجه شده بودند.

این نامه یکی از 4‌نامه‌ای است که توسط هانتر پرسون، ساکن سن‌دیگو پیدا شده است. مادر هانتر این نامه‌ها را که لوله‌شده بودند حدود 40‌سال قبل در کشوی میز تحریر پدرش پیدا کرده بوده است. پدربزرگِ هانتر یکی از دوستان نزدیک نونان بوده و این دو نفر سال‌ها با هم نامه‌نگاری می‌کردند. این نامه‌نگاری‌ها تا زمان ناپدید شدنِ نونان ادامه داشته است.
نامه آملیا ارهارت 84‌سال بعد از مفقود‌شدنِ اسراسرآمیزش پیدا شد
ارهات روز اول ژوئن سال 1937 به عنوان نخستین زنِ هوانورد سفر خود به دور دنیا را آغاز کرد. او و کاپیتان نونان که مسیریاب این سفر بود، سفر خود را از اوکلند در کالیفرنیا آغاز کردند و سپس به میامی رفتند، از آنجا به آمریکای جنوبی رفتند، از آفریقا عبور کردند و سپس به سمت شرق به هند و به جنوب آسیا رفتند.

چند هفته بعد، آن‌ها لائه در پاپوآی گینوی نو را ترک کردند و تصمیم داشتند در دوم جولای سال 1937 برای سوخت‌گیری در هاولند فرود بیایند.
نامه آملیا ارهارت 84‌سال بعد از مفقود‌شدنِ اسراسرآمیزش پیدا شد
ارهارت و نونان در نهایت تماس رادیویی خود را از دست دادند و دیگر هرگز کسی از آن‌ها چیزی نشنید. نامه‌های پیدا‌شده مربوط به سال‌های 1935 تا 1937 هستند و می‌توانند حاوی سرنخ‌هایی درباره آنچه بعد از ترکِ پاپوآی گینه‌نو برای ارهارت و نونان رخ داده، باشند.

پرسون می‌گوید: «به‌نظر می‌رسد این نامه‌ها را قبلاً هیچ‌کس نخوانده است. این نامه‌ها، دست‌نوشته‌هایی از کاپیتان فرد جی. نونان، مسیریابِ آملیا ارهارت است که با او در این سفر هوایی غم‌انگیز همراه بوده است.»

مادر پرسون، بورلی، به روزنامه‌ها گفته که پدرش و نونان از 15‌سالگی به هم نامه‌نگاری می‌کردند. کارشناسان از پیدا شدنِ این نامه‌ها شگفت‌زده شده‌اند، زیرا این نامه‌ها می‌تواند اطلاعات کاملی درباره آخرین سفر این دو نفر در اختیارشان قرار دهد و بالاخره به آن‌ها بگوید که هواپیما در چه نقطه‌ای دفن شده است.
نامه آملیا ارهارت 84‌سال بعد از مفقود‌شدنِ اسراسرآمیزش پیدا شد
ناپدید شدنِ اسرار‌آمیزِ ارهات به تولید مجموعه‌ای از فرضیات دامن زد؛ ازجمله فرضیه‌هایی که می‌گویند هواپیمای او در خشکی سقوط کرده یا در جزیره‌ای در خارج از هاولند فرود آمده یا ژاپنی‌ها آن‌ها را گروگان گرفته‌اند.
نامه آملیا ارهارت 84‌سال بعد از مفقود‌شدنِ اسراسرآمیزش پیدا شد
هرچند هیچ‌کدام از این فرضیه‌ها ثابت نشده، اما بسیاری تلاش می‌کنند این معما را حل کنند. در ماه فوریه سال جاری میلادی یک تیم پژوهشی اعلام کرد که با استفاده از رآکتور‌های هسته‌ای می‌خواهد قطعات فلزی که در سال 1991 در یک جزیره کوچک در اقیانوس آرام پیدا شده را آنالیز کند تا مشخص کند آیا این قطعات بخشی از هواپیمای ارهارت Lockheed Model 10-E Electra است یا خیر.

این قطعات در نیکومارورو، یکی از جزایر اقیانوس آرام که 3000 مایل از جزیره هاولند فاصله دارد، پیدا شده است. هنوز یافته‌های آن‌ها منتشر نشده است.

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان