طلسم گربه سیاه چگونه شکست؟

نقش ویژه اسکوچیچ در تحقیر بحرین/ عراق را برای ملی‌پوشان برزیل نکنید!

دراگان اسکوچیچ که مخالفان حضورش در تیم ملی بیشتر از موافقانش بود، چک اول را قبل از بازی به بحرین زد؛ آنجا که در نشست خبری با اعتماد به نفس بالا گفت بحرین را مثل کف دستش می شناسد.

سرویس ورزش مشرق - با شکسته شدن طلسم نبردن بحرین در خاک خودش، یکی از حساس ترین روزهای تاریخ فوتبال ایران با موفقیت سپری شد و ملی پوشان کشورمان در یک بازی برتر و درخشان گام بلندی برای صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا برداشتند.

دلچسب بودن این پیروزی از آنجا مضاعف شد که AFC انواع کارشکنی ها را برای عدم موفقیت ایران انجام داد؛ از گرفتن حق مسلم میزبانی ایران به بهانه کرونا تا بازی در اوج گرما و در زمین بی کیفیت. اما جوانان ایرانی بار دیگر ثابت کردند که مرد روزهای سخت هستند و فعل خواستن را به خوبی صرف کردند.

دراگان اسکوچیچ که مخالفان حضورش در تیم ملی بیشتر از موافقانش بود، چک اول را قبل از بازی به بحرین زد؛ آنجا که در نشست خبری با اعتماد به نفس بالا گفت بحرین را مثل کف دستش می شناسد و با این موضع گیری حس برتری طلبی را در ملی پوشان تقویت کرد و در عمل هم نشان داد واقعا نقاط ضعف بحرین را شناخته و یک برد آسان و بدون حرف و حدیث را برای کشورمان به ارمغان آورد و اولین مربی تیم ملی لقب گرفت که موفق به شکست بحرین در زمین حریف شده است.

هر چند شاکله اصلی تیم ملی همان تیم کی روش است و همان قدر که در نظر نگرفتن سهم سرمربی پرتغالی بی انصافی است، کم شمردن نقش اسکوچیچ و ایراد به ترکیب و نفرات دعوت شده به خاطر علایق رنگی هم به دور از انصاف است. قطعا در انتخاب بازیکنان دعوت شده و حتی ترکیب تیم انتقاداتی به سرمربی کروات وارد است اما حقیقت "سلیقه سرمربی تیم ملی" پاسخ منطقی و محکمی برای هر انتقاد است و در پایان این سرمربی است که پاسخگوی موفقیت یا عدم نتیجه گیری تیم خواهد بود.

نقش ویژه اسکوچیچ در تحقیر بحرین/ عراق را برای ملی‌پوشان برزیل نکنید!

نقش اصلی برد درخشان ایران را بدون شک خط حمله آتشین و هماهنگ تیم بر عهده داشت، جایی که مهدی طارمی و سردار آزمون امان خط دفاع بحرین را بریدند و 3 بار دروازه این تیم را باز کردند. صد البته از نقش ویژه سامان قدوس نباید گذشت که با آمدنش به میدان شتاب فزاینده ای به موتور هجومی تیم ملی داد و تحسین همگان را برانگیخت و شاید اسکوچیچ را قانع کرده باشد که می تواند از ابتدا در ترکیب تیم قرار بگیرد.

بازی درخشان و برتر ایران مقابل بحرین خصوصا در نیمه دوم و دست پر اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی این نوید را به هواداران و کارشناسان داد که بردن عراق هم دور از دسترس نیست و از الان باید به فکر حریفان قدرتمند دور نهایی باشیم تا مثل دو دوره قبلی بدون دغدغه راهی جام جهانی شویم.

نقش ویژه اسکوچیچ در تحقیر بحرین/ عراق را برای ملی‌پوشان برزیل نکنید!

در پایان ذکر این نکته ضروری است که بازی حساس با بحرین تمام شد و باید بدون غرور و تکیه بر این برد درخشان در این یک هفته تقویت روحیه ملی پوشان و حس برتری طلبی واقعی بدون اغراق و کوچک شمردن حریف سرلوحه رسانه ملی و رسانه ها و شبکه های اجتماعی قرار بگیرد. نه از عراق به اشتباه مثل بحرین غول شکست ناپذیری مثل برزیل یا آلمان و فرانسه بسازیم و نه تیم ملی را از پیش برنده بدانیم. هرچند که اسکوچیچ نشان داد از نظر روانی روحیه ملی پوشان را خوب شناخته و تیم از نظر روحی کاملا آماده برتری مقابل هر حریفی هست.

تیم ملی 21 خرداد با کامبوج مصاف خواهد داد و شاید فرصت خوبی برای استراحت به بازیکنان اصلی و بازی دادن به بازیکنان کمتر به کار گرفته شده باشد. آخرین دیدار شاگردان اسکوچیچ هم سه‌شنبه 25 خرداد مقابل عراق خواهد بود که برد ایران در این دیدار به منزله صعود به عنوان صدرنشین است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان