اسرائیل در یک قدمی اخراج بی بی

روسیا الیوم/ رویترز : یائیر لاپید رئیس حزب «آینده‌ای هست» با تکمیل توافق ائتلافی با حزب «اسرائیل خانه ما» و «فهرست یکپارچه عربی» یک گام دیگر به تشکیل کابینه اسرائیل نزدیک شد

این حزب پست معاون دفتر نخست وزیر و معاون رئیس کنست و ریاست یکی از دو کمیته امور داخلی در کنست را برعهده خواهد گرفت. براساس توافق حاصله، کابینه دو طرح را به ارزش 30 میلیارد شِکِل و 5/ 2 میلیارد شِکِل به مدت پنج سال برای کاهش شکاف بین جوامع عربی و یهودی و مبارزه با «خشونت و جنایت در جامعه عربی» تصویب خواهد کرد. طرح دیگری نیز به ارزش 20 میلیارد شِکِل با هدف ارتقای زیرساخت جاده‌ها در جامعه عربی تصویب خواهد شد. براساس قانون رژیم صهیونیستی لاپید باید تمام توافق‌های ائتلافی را به کنست ارائه کند. درحال حاضر حزب «آینده‌ای هست» به تکمیل توافق‌های ائتلافی دیگر با احزاب «یمینا»، «امید نو»، «کارگر» و «آبی سفید» نیاز دارد.

با این حال، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حزب لیکود برای کارشکنی در تشکیل کابینه جدید تلاش می‌کند. شبکه 20 تلویزیون رژیم صهیونیستی در توییتی اعلام کرد: «اعضای حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با همتایانشان در حزب «امید نو» با هدف ممانعت از تشکیل کابینه جدید دیدار کردند». سایت «واللا» پنج‌شنبه از تلاش‌های بنیامین نتانیاهو برای ممانعت از تشکیل کابینه جدید خبر داده بود. این سایت اعلام کرد که نتانیاهو دیدار مهمی با رهبران احزاب راست‌گرا داشت تا برنامه‌هایی را برای ممانعت از تشکیل کابینه توسط یائیر لاپید، رهبر مخالفان ارائه کند. صرف‌نظر از درستی یا نادرستی این خبر اما آنچه روشن است این است که نتانیاهو از هیچ کوششی برای کارشکنی در روند تشکیل کابینه کوتاهی نخواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان