سنت و مدرنیته متناقض یا منحصر به فرد نیستند. فقط دو دسته مختلف می باشند که میتوانند به طور مفیدی با هم تعامل داشته باشند. از سنت هنوز هم در اکثر موارد بعنوان “مسائل مربوط به گذشته” بدون هیچ حقانیت معاصر یاد میشود و مدرنیته را معمولاً با مدرنیسم اشتباه میگیرند.
در اینجا میخواهیم درمورد ارتباط و مفهوم سنت در وضعیت معاصر آن صحبت کنیم.
“معاصر”، “مدرن”، و “سنتی” در زمینه تمرین “تقوا” و “زندگی خوب” و برمبنای پتانسیلهای زمان کنونی و حکمت انتخابی زمان گذشته تعریف میشوند.
پاویلیون اثر دانکان مک کالوم مک رابرتز (Duncan McCallum McRoberts)
“مشابه با کلماتی است که نشانگر تداوم لجوج ایدهها و مفاهیم کلی مثل زمان، تاریخ، رشد، معنویت، عشق، فرهنگ یا تکامل میباشد. باید یادآور شد که کلمه “سنت” یا “سنتی” را نمیتوان برای نشان دادن کلیت آن یا وضعیت هستیشناختی مفهومی لازم آن با هیچ کلمه دیگری جایگزین کرد، درست مثل میراث ارزشی ادامهدار یا وجود تکاملی چیزها. میتوان گفت که، سنت همیشه خواهد بود.”
— دانکان مک کالوم مک رابرتز
مسابقه مارشام استریت در لندن
اثر مالهرن اشتایل (Mulhern Steil)، لوکزامبورگ
در این مسابقه از شرکتکنندهها خواسته شده بود، یک بازسازی سنتی از یک دفترکار موجود در یک مجموعه بلند تهیه کنند. این واقعیت که درمیان 10 مدل انتخابی اکثراً توسط آرشیتکتهای نئوکلاسیک و سنتی امضا شده بودند، هنگامهای در نهاد مدرنیست بریتانیا ایجاد کرد.
“مفهوم سنت، تحول به ارثبرده و پیچیده مسائل فرهنگی، اجتماعی، متعارف و سازمانی است. سوال اینجاست که کدام سنتها برجای مانده و تغییر میکنند و کدامها نمیکنند.”
“اجازه بدهید برای تعریف استفاده و درک خود از کلمه سنت عقلمان را روی هم بگذاریم و یکبار دیگر آنرا مفتخرانه استفاده کنیم.”
— دانکان مک کالوم مک رابرتز
روستای بلودر (Belvedere)، آسکوت، انگلستان
اثر دیمتری پورفیریوس (Demetri Porphyrios) و همکاران (1989)
“روستای بلودر که در ملک قلعه بلودر قرار گرفته است، از کلبهها، ساختمانهای مزرعه، و اصطبلهای متعددی تشکیل شده است. در منظرهای بسیار زیبا نزدیک به آسکوت واقع شده است. روستا به شکل یک دهکده طراحی شده است که به دور سه فضای اصلی گسترده شده است: مزرعه با انبار اصلی آن، بخش مسکونی و محوطه اصطبل… ساختمانها با آجرهای محلی ساخته شده اند و بسیار متناسب با هم هستند طوریکه در کنار هم، حس یک منطقه با مناظر باز و چشمانداز را تداعی میکند.”
— دیمتری پورفیریوس
کالج مگدالن، آکسفورد، انگلستان
اثر دیمتری پورفیریوس و همکاران
“منظور من از سنت تحول رام یک تهنشین مرده نیست، بلکه تکرار زندهای است که میخواهد یک حقیقت تازه را نشان دهد. هیچ سنتی نیست که به خودی خود وجود داشته باشد. درعوض، همیشه سنت باید پذیرفته شده و ترویج شود.”
— دیمتری پورفیریوس
تاثیر نظارت خوب در شهر و کشور
نقاشی اثر جیسون مونتگومری (Jason Montgomery)