آماده‌ترین فرشید، پشت خط درخشان‌ترین قدوس

طرح ساماندهی به تیم‌ملی!

لیست فعلی تیم‌ملی، تیمی که درحال‌حاضر برای پشت‌سر گذاشتن مسابقات انتخابی جام‌جهانی در منامه بحرین به سر می‌برد، کم‌حرف و حدیث بود و جنجال بزرگی در پی نداشت، اما شاید بین معدود نفراتی که می‌توانستند در اردو باشند، بشود به فرشید اسماعیلی اشاره کرد

او دقیقا در پست فرشید اسماعیلی بازی می‌کند و از قضا همزمان با اوج گرفتن هافبک استقلال، سامان هم به روزهای خوبش برگشت. او در آمیان فرانسه و پیش از آن در تیم سوئدی‌اش روزهای سختی را پشت‌سر گذاشت و به‌خاطر جریمه نقدی و محرومیت، حتی تا مرز ورشکستگی مالی و پایان فوتبال حرفه‌ای‌اش پیش رفت، اما حالا در برنتفورد انگلستان شرایط بهتری دارد. قدوس در فصلی که به پایان رسید هرازگاهی برای این تیم به میدان رفته، سه گل به ثمر رسانده و دو پاس گل هم داده است. تیم قدوس در آخرین بازی پلی‌آف فوتبال جزیره دو بر صفر از سد سوانسی گذشت و لیگ برتری شد. به این ترتیب او با روحیه بالا در منامه به تیم‌ملی ملحق شد و البته تاثیرش را هم نشان داده است.

حضور قدوس در نیمه دوم بازی با بحرین به‌طور کامل عملکرد تیم‌ملی را زیر و رو کرد و منجر به پیروزی درخشان تیم کشورمان برابر میزبان شد. قدوس بارها با پاس‌های عمقی و غیرقابل پیش‌بینی‌اش مهاجمان تیم‌ملی را راه انداخت و نیز با حرکات تکنیکی و دریبل‌زنی‌هایش بیننده‌ها را به وجد آورد. او در دیدار با کامبوج هم در ترکیب اصلی قرار گرفت و 90 دقیقه در زمین ماند. این بار اگرچه عیار حریف تیم‌ملی پایین بود و چالش بزرگی برای تیم کشورمان درست نکرد، اما به هر حال باز هم نمایش قدوس عالی و خیره‌کننده بود. او با اینکه کمترین جلسات تمرینی ممکن را با ملی‌پوشان پشت‌سر گذاشته و حتی در اردوهای آماده‌سازی و مسابقات تدارکاتی تیم‌ملی هم حاضر نبود، اما درک متقابل و خوبی از همبازی‌هایش دارد؛ چیزی که می‌تواند نشان‌دهنده هوش بالای این بازیکن باشد. قدوس به نوعی نبض میانه میدان را به دست گرفت و وسط زمین را برای تیم کشورمان جمع کرد. از صمیم قلب امیدواریم این کیفیت و اثرگذاری او دنباله‌دار باشد و سامان را در مرحله نهایی جام‌جهانی در ترکیب اصلی تیم‌ملی ببینیم. حیف اوست که لیدر و پیش‌برنده تیم‌ملی در قطر نباشد. فعلا اما پیش از هر کار دیگری باید عراق را ببریم و به دور بعد صعود کنیم. هنوز نقشه اسکوچیچ برای استفاده از قدوس در آن بازی مشخص نیست؛ اینکه سامان قرار است در ترکیب اصلی قرار بگیرد یا باز هم نقش ذخیره طلایی را ایفا کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان