شاهین صدری تولید موتور ارتقا یافته +TU5 که در مرحله صنعتیسازی قرار دارد را بخشی از برنامههای توسعهای ایرانخودرو در حوزه موتور محصولات دانست و اظهار کرد: «در این موتور با بهرهگیری از فناوری زمانبندی متغیر مداوم سوپاپها (CVVT)، پمپ روغن با خروجی متغیر و بهبود در اتاقک احتراق موتور، بهبودهای قابلتوجهی در چابکی و شتاب در دور پایین، توان در دور بالا، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی حاصل میشود. این موتور روی محصولاتی از قبیل تارا و رانا پلاس به کار گرفته میشود. وی افزود: «با اقدامات تعریف شده در پروژه صنعتیسازی موتور +TU5، در حال حاضر ماشینکاری سرسیلندر، بلوک سیلندر و مونتاژ هر دو نوع موتور TU5 و +TU5 با حدود 14 واریانت مختلف در خطوط تولید فعلی صورت میگیرند.» معاون تولید قطعات و مجموعههای ایرانخودرو با بیان اینکه تولید موتور +EF که با بهرهگیری از مکانیزم CVVT برای هر دو میل بادامک دود و هوا، بهینهسازی میل لنگ، استفاده از پمپ روغن دبی متغیر و... کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی هدفگذاری شده، عنوان کرد: «تولید موتور +XU که با اصلاحاتی نظیر اصلاح سامانه لنگ، کالیبراسیون مجدد، نسبت تراکم، تغییر روغن و...، افزایش توان، افزایش گشتاور، کاهش آلایندگی و کاهش مصرف مورد انتظار است، از دیگر برنامههای ایرانخودرو در راستای ارتقای موتورهای فعلی است.»
وی همچنین درخصوص ارتقای فرآیند تولید تصریح کرد: «بر اساس بررسیهای سیستمی و فنی صورت گرفته و شناخت ریسکهای موجود با همکاری واحدهای مرتبط، برنامههای متنوع زیر ساختی و سیستمی از جمله استقرار کامل سیستم تولید +IKPS در تمامی سالنهای تولید موتور، تدوین شده که امسال اجرایی خواهد شد.»