بیوگرافی جسیکا آلبا، هنرپیشه دورگه هالیوودی

جسیکا آلبا هنرپیشه زیبارو و مشهور هالیوودی نخستین بار در سال ۱۹۹۴ میلادی با بازی در فیلم طنز Camp Nowhere مقابل دوربین رفت و سپس با بازی در نقش مکس در فیلم علمی-تخیلی فرشته تاریکی به کارگردانی جیمز کامرون توانست نظر مخاطبان را جلب کند

بیوگرافی جسیکا آلبا، هنرپیشه دورگه هالیوودی

جسیکا آلبا هنرپیشه زیبارو و مشهور هالیوودی نخستین بار در سال 1994 میلادی با بازی در فیلم طنز Camp Nowhere مقابل دوربین رفت و سپس با بازی در نقش مکس در فیلم علمی-تخیلی فرشته تاریکی به کارگردانی جیمز کامرون توانست نظر مخاطبان را جلب کند. در ادامه این هنرپیشه در دو قسمت دیگر از فیلم Fantastic Four به ایفای نقش پرداخت و همکاری های متعددی را هم با رابرت رودریگز داشت. در ادامه این مطلب نگاهی می اندازمی به بیوگرافی جسیکا آلبا.

کودکی

جسیکا آلبا

جسیکا آلبا در 28 آوریل سال 1981 میلادی در کالیفرنیا متولد شد. پدرش یک آمریکایی مکزیکی تبار بود و مادرش اصلیت دانمارکی-فرانسوی داشت. جسیکا به عنوان دختر یکی از افسران نیروی هوایی آمریکا مجبور بود که همراه با خانواده مرتبا به شهرهای مختلف آمریکا سفر کند و بعد از زندگی کوتاه در کالیفرنیا، میسی سی پی و تگزاس سرانجام کالیفرنیا را برای زندگی خود انتخاب کرد.

حضور جسیکا آلبا در تلویزیون و سینما

آلبا در نخستین سالهای نوجوانی اش به بازیگری علاقمند شد و در سن 12 سالگی برای خودش مدیر برنامه داشت. او در سال 1994 میلادی در فیلم کمدی Camp Nowhere ظاهرا شد و مدتی را به عنوان مدل فعالیت کرد و حتی از او برای شرکت در چندین پیام بازرگانی دعوت شد که او نیز پذیرفت. در همین سال ها بود که آلبا نقشی در فیلم دنیای پنهان الکس مک دریافت کرد که در دو قسمت ساخته شد و ماجرای دختری را روایت می کرد که نیروهای ویژه فرازمینی داشت. او همچنین برای بازی در سریال ماجراجویانه Flipper راهی استرالیا شد و در این فیلم نیز ایفای نقش کرد.

نقش به یادماندنی در فرشته تاریکی

جسیکا آلبا

آلبا بعد از آنکه به عنوان میهمان در چندین سریال به ایفای نقش پرداخت توانست نقش اصلی را در سریال علمی و تخیلی فرشته تاریکی دریافت کند. این سریال که توسط جیمز کامرون ساخته شده بود در پاییز سال 2000 منتشر شد. در این سریال آلبا نقش کاراکتری به نام Max Guevera را بازی می کرد. یک زن جوان که با دستکاری های ژنتیکی خلق شده بود و از یک آزمایشگاه تحقیقاتی که در آن از کودکان برای انجام آزمایشات خطرناک استفاده می شد فرار کرده بود.

حوادث این سریال ظاهرا در سال 2019 رخ می داد و روایتگر اتفاقات آخرالزمانی در سیاتل بود. در این داستان مکس تصمیم گرفته بود به دنبال افراد دیگری بگردد که در این پروژه متولد شده بودند و همزمان تلاش می کرد از چنگال دولت که به دنبالش بود فرار کند. او در این سریال همبازی مایکل وردرلی بود که نقش یک روزنامه نگار به نام لوگان کال را بازی می کرد. آلبا در طول داستان ظاهرا به یکدیگر علاقمند شدند و مدتی را با هم نامزد کردند که البته این رابطه به جایی نرسید. با توجه به سیل انتقادات علیه ماجرای فرشته تاریکی، تولید این سریال تنها برای دو فصل ادامه یافت.
هانی و چهار شگفت انگیز

آلبا در سال 2003 در فیلمی به نام هانی ایفای نقش کرد و در آن نقش یه ورزشکار را بر عهده داشت که بسیار مورد توجه مخاطبان نوجوان قرار گرفت. او در ادامه در فیلم چهار شگفت انگیز به ایفای نقش پرداخت که در واقع ماجرای قهرمان یک کتاب کمیک بود و در آن آلبا نقش شخصیتی به نام سو استورم را بر عهده داشت؛ یکی از چهار فضانوردی که بعد از قرار گرفتن در معرض پرتوهای کیهانی به قدرت های ماورایی دست پیدا کرده بودند. به دنبال درخشش آلبا در این فیلم، نسخه دیگری از آن با نام Rise of the Silver Surfer با بازی آلبا در سال 2007 ساخته شد.

دیگر آثاری که جسیکا آلبا در آنها ایفای نقش کرده است:

  • آبی (سال 2005)
  • موفق باشی چاک (2007)
  • چشم (2008)
  • معلم عشق (2008)
  • ماشه (2010)
  • کودکان جاسوس 4: تمام فرصت های دنیا (2011)
  • کشنده (2015)
  • حجاب (2016)
  • مکانیک: رستاخیز (2016)
  • پسران بد

همسر و فرزندان جسیکا آلبا

جسیکا آلبا

در ماه می سال 2008، جسیکا آلبا با عشق زندگی اش کش وارن ازدواج کرد که او را در سریال چهار شگفت انگیز ملاقات کرده بود. آلبا در 7 ژوئن همان سال دخترش آنر ماری را به دنیا آورد و اوت سال 2011 دختر دیگر این زوج به نام Haven Garner  متولد شد و در 31 دسامبر  سال 2017 پسرشان به هان Hayes Alba به دنیا آمد.

 

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی ژاله صامتی، همسر و فرزندانش

بیوگرافی مالک در سریال زخم کاری

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان