۱۲ تیم نهایی آسیا برای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲/ تیم ملی ایران در سید یک

تکلیف ۱۲ تیم نهایی راه یافته به مرحله پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شد.

به گزارش مشرق، چهره 12 تیم راه‌یافته به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آسیا مشخص شدند و باید در دو گروه شش تیمی برای صعود به جام جهانی و کسب چهار سهمیه مستقیم و نیم سهمیه در پلی‌آف به رقابت بپردازند.

تیم‌های ملی چین و سوریه سه‌شنبه شب در هفته پایانی گروه A مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین، به مصاف هم رفتند که در این بازی چین با نتیجه 3 بر یک پیروز شد.

سوریه با 21 امتیاز به‌عنوان صدرنشین گروه A، راهی مرحله بعد شد. چینِ 19 امتیازی هم که در مقام دوم جدول ایستاد، با حذف دیدار مقابل گوام 13 امتیاز و تفاضل گل 12+ دارد و به عنوان یکی از برترین تیم‌های رده دومی، راهی مرحله پایانی انتخابی جام جهانی خواهد شد.

در گروه D هم عربستان با نتیجه 3 بر صفر مقابل ازبکستان پیروز شد. سلمان الفرج در دقایق 25 و 33 و علی الحسن در دقیقه 52، دروازه ازبک‌ها را گشودند.

شاگردان اروی رنار با 20 امتیاز و صدرنشینی گروه D، به مرحله پایانی انتخابی جام جهانی صعود کردند. ازبکستان اما در صورت حذف دو دیدار با یمنِ قعرنشین، 9 امتیازی می‌شود که برای صعود به دور نهایی کافی نیست. لبنان هم به لطف این نتیجه با 10 امتیاز و تفاضل گل 3+، به مرحله پایانی راه یافت.

به این ترتیب تیم‌های ملی ایران، سوریه، استرالیا، عربستان، ژاپن، امارات و کره جنوبی به‌عنوان صدرنشین راهی دور پایانی انتخابی جام جهانی شدند. تیم‌های چین، عمان، عراق، ویتنام و لبنان هم در میان پنج تیم برتر رده دومی گروه‌های A تا H قرار گرفتند و به دور پایانی صعود کردند.

*8 تیم برتر گروه ها: 

گروه A: سوریه

گروه B: استرالیا

گروه C: ایران

گروه D:عربستان

گروه E: قطر

گروه F: ژاپن

گروه G: امارات

گروه H: کره جنوبی

*5 تیم راه یافته به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 به عنوان تیم دوم برتر به شرح زیر است:

1- عمان

2-عراق

3-ویتنام

4-چین

5-لبنان

12 تیم نهایی آسیا برای انتخابی جام جهانی 2022/ تیم ملی ایران در سید یک

قرعه‌کشی مرحله بعدی انتخابی جام جهانی پنجشنبه، 25 ژوئن (3 تیر ماه) برگزار خواهد شد که سیدبندی تیم‌ها در این قرعه‌کشی طبق رنکینگ فیفا خواهد بود. با توجه به آخرین رنکینگ فیفا نیز ایران در سید اول این قرعه‌کشی قرار دارد. در زیر سیدبندی تیم‌ها را به ترتیب رنکینگ آنها مشاهده می‌کنید:

سید 1: ژاپن و ایران

سید 2: کره جنوبی و استرالیا

سید 3: عربستان و عراق

سید 4: امارات و چین

سید 5: سوریه و عمان

سید 6: ویتنام و لبنان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان