ماهان شبکه ایرانیان

نمایشگاه و ساختمان اداری نمایندگی سایپا در مشهد

پروژه های برجسته: طراحی نمایشگاه اتومبیل برای نمایندگی یک شرکت خودروسازی شناخته شده نیازمند ایده پردازی هایی درخور نام و شهرت آن شرکت است. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که با توجه به اینکه صنعت خودروسازی با تکنولوژی پیش می رود معماری ساختمانی برای نمایشگاه آن باید نشان از این موضوع داشته باشد.

پروژه های برجسته: طراحی نمایشگاه اتومبیل برای نمایندگی یک شرکت خودروسازی شناخته شده نیازمند ایده پردازی هایی درخور نام و شهرت آن شرکت است. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که با توجه به اینکه صنعت خودروسازی با تکنولوژی پیش می رود معماری ساختمانی برای نمایشگاه آن باید نشان از این موضوع داشته باشد.

طراحی نمایشگاه و ساختمان اداری نمایندگی سایپا در مشهد که توسط افشین خسرویان معمار مهندسان مشاور فراطرح انجام شده است تلاش دارد تا با در نظر گرفتن این نکات نمونه ای موفق از چنین فضایی در ایران را به نمایش بگذارد. همراه با چیدانه به مشهد بیایید.

  

مشخصات پروژه نمایشگاه و ساختمان اداری نمایندگی سایپا

  • معمار: مهندسان مشاور فراطرح
  • معمار ارشد: افشین خسرویان
  • موقعیت: مشهد، ایران
  • تاریخ: 1392

نورپردازی نمای نمایشگاه و ساختمان اداری نمایندگی سایپا

  • مساحت: 1270 مترمربع
  • وضعیت: ساخته‌شده
  • کارفرما: محمدرضا ورزنده
  • تیم طراحی: احسان پویان‌فر، مژگان گیفانی، نفیسه شجاع

  • تصویرسازی سه‌بعدی: نیلوفر شجاع
  • سازه: سیامک صابری
  • تاسیسات مکانیکی: محمدرضا پزشکی راد
  • تاسیسات الکتریکی: وحید روحی
  • اجرا: معمارگستران اقلیم هشتم
  • پیمانکار و مدیر اجرایی: وحید رزاقی بهار
  • تیم اجرایی: احسان پویان‌فر
  • نظارت: افشین خسرویان
  • گرافیک: جواد شعری، عادل اعلمی
  • عکس: شهریار ضمیری

از زبان معمار: در این پروژه، سعی بر این داشتیم از آنجا که با یک نام آشنای صنعت خودروسازی کشور (سایپا) روبرو بودیم، علی‌رغم کوچک‌ بودن زمین، ضوابط محدودکننده شهرسازی، هندسه زمین (پخ بزرگ حاشیه) و مساحت کم زیربنا، برخوردی متفاوت و عمیق‌تر نسبت به طرح آن داشته باشیم تا علاوه بر پاسخ‌گویی به نیازهای کارفرما، به قلمروهای بالاتر معماری نیز پانهیم.

مطلب پیشنهادی: 5 نمایشگاه ماشین های گران قیمت دنیا در آلمان

  

این پروژه در کنج مفصل ارتباطی یک راسته تجاری فعال و بافت مسکونی پیرامون خود قرار دارد که سعی داشتیم الگویی مناسب برای این مورد طرح کنیم؛ قرار دادن پروژه‌ای با نمود تجاری و صنعتی در کنار بافت مسکونی، از چالش‌های بزرگ طرح بود که سعی در پاسخ به آن داشتیم.  

  

از موضوع پروژه و صنعت خودروسازی، دو محور را که یکی، تکنولوژی در صنعت و دیگری، سرعت و حرکت است، مد نظر قرار دادیم و تلاش کردیم معماری ما نیز نمودی از این دو مفهوم را در خود در برگیرد و تا پایان جزئیات، از جمله پلکان ورودی و …، نسبت به ایده‌های محوری و کانسپت طرح وفادار باشیم.  

مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی فروشگاه نایکی در لندن با کمک لباس ها!

صفحات و احجام خالص روی هم لغزیده و پرانرژی و پویا، سطوح شیشه‌ای، سازه نمایان شیشه‌ها، کنسول‌های نسبتاً بزرگ، و رنگ سفید و مشکی و ترکیب آن با قرمز صنعتی و محرک، بخشی از نمودها و ابزارهای ما در رسیدن به طرح بوده است.

اگر به دنبال طراحان متخصص در حوزه معماری و ساختمان می گردید. می توانید سری بزنید به بخش اهالی فن چیدانه بزنید و در لیست شرکت های معماری داخلی و دکوراسیون به دنبال اطلاعات تماس آنها باشید. اهالی فن چیدانه شما را در طراحی و اجرای این پروژه همراهی خواهند کرد. 

مطلب پیشنهادی: نگاهی به طراحی داخلی اپل استورها
فروشگاه شالی شاپ، طراحی متفاوت و چشمگیر در جاده هراز
بازسازی فضای داخلی شرکت رویا، مکانی برای فروش بیشتر
10 ایده خیره کننده برای طراحی غرفه های نمایشگاهی

گردآوری شده در تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان