آموزش ساخت رنگساژ مو آسان برای ۷ رنگساژ پرطرفدار

در این بخش از آرایش مو مجله آرگا با نحوه ساخت رنگساژ مو در خدمت شما عزیزان خواهیم بود که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید به کمک رنگساژ تغییرات مثبتی را در رنگ موهای خود ایجاد کنید.

آموزش ساخت رنگساژ مو آسان برای 7 رنگساژ پرطرفدار

زمانی که موها را رنگ و مش می کنید در روزهای ابتدا درخشان و زیبا هستند ولی بعد از هر بار شستشوی موها درخشندگی آن ها کمتر می شود که با رنگساژ کردن می توان موها را به حالت اولیه شان برگرداند. ساخت رنگساژ مو و نحوه استفاده از آن به درستی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بهتر است شما اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورید.

آموزش ساخت رنگساژ مو با روشی ساده

رنگساژ حالت ضعیفی از رنگ مو می باشد که به موها آسیب زیادی وارد نمی کند و بیشتر برای موهای دکلره و مش شده دارای کاربرد می باشد. در ادامه نحوه ساخت رنگساژ مو را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

رنگساژ کردن مو

نحوه رنگساژ کردن موها

رنگساژ رنگی می باشد که به کمک مقدار مناسبی آب ضعیف می شود و برای رنگساژ کردن موها باید یک شماره تیره تر از پایه دکلره استفاده گردد برای مثال اگر پایه دکلره شما 6 می باشد باید از رنگساژ پایه 5 استفاده نمایید و اگر موهایی بلوند دارید بهتر است از رنگساژ شماره 8 یا 10 استفاده نمایید.

برای ساخت رنگساژ باید طبق پایه دکلره موها رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید و با توجه مقدار موها مقداری از رنگ را درون کاسه رنگ بریزید ( برای موهای کوتاه سه سانت ، برای موهای متوسط 8 سانت و برای موهای بلند 15 سانت ) سپس رنگ را با 75 سی سی اکسیدان شماره یک و به همان مقدار آب ترکیب نمایید. توجه داشته باشید که مخلوط رنگ مو باید رقیق باشد سپس مخلوط رنگ را روی همه قسمت های موی خود بزنید و موها را به آرامی شانه بزنید. اگر تمایل دارید موهای مش شده را رنگساژ کنید مدت زمان مکث رنگ مو یک دقیقه می باشد و اگر تمایل دارید رنگساژ را روی موهای رنگ شده خود اعمال کنید باید به مدت 15 دقیقه صبر کنید و در نهایت نیز بعد از مدت زمان ذکر شده موها را آبکشی نمایید.

 نحوه ساخت رنگساژ مو

برای رنگساژ کردن موها می توانید از واریاسیون هایی که عمرشان از رنگ موها کمتر است استفاده نمایید. از واریاسیون برای تقویت تناژ رنگ و خنثی کردن سبزی و قرمزی و نارنجی مو استفاده می شود و به کمک واریاسیون می توان رنگ موهای فانتزی و جالبی را تهیه کرد.

توجه داشته باشید که رنگساژ حالت ضعیفی از رنگ مو می باشد که به موها آسیبی وارد نمی کند و بیشتر برای موهای مش و دکلره شده کاربرد دارد و علاوه بر این آسیبی که اکسیدان و رنگ به موها وارد می کنند قابل مقایسه با رنگساژ نمی باشد.

نحوه رنگساژ کردن موها

نحوه ساخت رنگساژهای مختلف

1.رنگساژ بلوند صدفی 

ابتدا مو را به کمک دکلره به پایه 10 برسانید سپس روشن ترین رنگ از گروه a را روی موها بگذارید.

2. رنگساژ بلوند صدفی

روشن ترین رنگ از گروه c را روی موهای دکلره شده قرار دهید.

3. رنگساژ بلوند کاهی

روی موهایی که به کمک دکلره کاملا سفید شده اند روشن ترین رنگ از گروه رنگ های n را قرار بدهید.

آموزش ساختن رنگساژ

4. رنگساژ بلوند زیتونی

بعد از دکلره کردن موها روشن ترین رنگ از گروه m را روی موها قرار بدهید و به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید سپس موها را آبکشی نمایید.

5. رنگساژ نقره ای ( یخی )

ابتدا موها را به آخرین درجه دکلره برسانید سپس مقداری از رنگ مو c10 را با روشن کننده e20 و 3 سانت واریاسیون نقره ای و مقداری اکسیدان شماره دو ترکیب نمایید و مخلوط مواد را روی موها قرار بدهید.

6. رنگساژ آبی یخی

این رنگساژ مانند رنگساژ نقره ای می باشد با این تفاوت که از واریاسیون آبی e14 و مقداری اکسیدان شماره برای رنگ زدن موها استفاده می شود.

7. رنگساژ طلایی

برای رساندن موها به این رنگساژ ابتدا مقداری از رنگ موی g10 را با سه سانت واریاسیون e16 و مقداری اکسیدان شماره دو ترکیب نمایید سپس مخلوط رنگ مو را روی موهای خود بزنید.

رنگساژ برای موی بلند و کوتاه

نکات طلایی برای رنگساژ کردن موها

  • رنگساژ آسیب کمی را به موها وارد می کند.
  • برای رنگساژ می توان هر چند وقن یک بار از رنگ های متفاوتی روی پایه دکلره استفاده کرد و تنوع بیشتری را به رنگ موها بخشید.
  • بعد از آماده کردن رنگساژ بهتر است آن را بلافاصله استفاده کنید.
  • حداکثر زمانی که رنگساژ روی موها می تواند بماند 15 دقیقه می باشد و بعد از مدت زمان ذکر شده موها باید شسته شوند.

ساخت رنگساژ مو

  • هر چقدر رنگ رنگساژ مدت زمان زیادی روی موها بماند رنگ مو تیره تر می شود.
  • اگر تمایل دارید زردی موها را بگیرید می توانید برای رنگساژ کردن موها از رنگ های سرد نظیر رنگ موی دودی و نقره ای استفاده کنید.
  • اگر زردی مو های شما زیاد می باشد می توانید به اندازه یک نخود رنگ بنفش را با رنگ اصلی ترکیب نمایید و اگر تمایل دارید موهایتان زردی نداشته باشد هرگز از رنگساژ طلایی برای رنگ زدن موهای خود استفاده نکنید.
  • اگر تمایل دارید شدت تن زیتونی و دودی و طلایی را زیاد کنید باید از واریاسیون مربوط به این رنگ ها استفاده کنید.

نحوه ساختن رنگساژ مو

در این مطلب با نحوه ساخت رنگساژ مو و نکات طلایی برای رنگساژ کردن موهای کوتاه و بلند آشنا شدید که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان