احتمال زیادی وجود دارد که نام Vivo تا به امروز به گوشتان نخورده باشد؛ شرکتی فعال در زمینه موبایل های هوشمند مانند شیائومی و اوپو که غالباً در خاک چین فعالیت می کند. بنابراین اگر در چین (یا اخیراً هند) زندگی نمی کنید، احتمالاً هیچوقت دیوایس های این کمپانی را از نزدیک ندیده اید و یا حتی اسمش را نشنیده اید.
اگرچه این کمپانی فعالیت چندانی در بازار آمریکا یا اروپا ندارد، اما به نظر می رسد که موفقیت خوبی برای خود دست و پا کرده و بنابر آمار موسسه IDC، به پنجمین تولیدکننده محبوب موبایل های هوشمند در جهان تبدیل شده است. حالا Vivo می خواهد این روند موفقیت آمیز را ادامه دهد و اخیراً خبر از قراردادی شش ساله با فیفا داده تا اسپانسر اختصاصی موبایل های هوشمند در جام های جهانی سال 2018 و 2022 میلادی باشد.
با توجه به محبوبیت جام های جهانی فوتبال، این موضوع قطعاً از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ در واقع به گفته فیفا، جام جهانی بزرگترین رویداد ورزشی به حساب می آید که بیشترین تماشاگران را به خود جذب می کند. جام جهانی سال 2014، توانست 3.2 میلیارد تماشاگر داشته باشد و بیش از 1 میلیارد نفر هم مشغول تماشای مسابقه فینال آن بودند. بنابراین قرارداد Vivo به این معنا خواهد بود که میلیون ها مشتری احتمالی جدید، با برند کمپانی آشنا خواهند شد.
البته این نخستین باری نیست که Vivo اسپانسر یک رویداد ورزشی می شود. کمپانی مورد اشاره اخیراً با کنار زدن پپسی، به اسپانسر رسمی لیگ برتر هند تبدیل شد که به گفته IDC، تاثیز مهمی بر رشد Vivo در بازار هند خواهد گذاشت. و از آن جایی که جام جهانی به صورت بین المللی انجام می شود، این احتمال وجود دارد که همین موفقیت، در ابعاد بسیار وسیع تر مجدداً کسب شود.