احتمال توقف پرواز بین ایران و ترکیه به خاطر افزایش شیوع کرونا در ترکیه

به گزارش خبرگزاری ایسنا، ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، روز یکشنبه ۱۵ فروردین گفت: «سازمان هواپیمایی تابع ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر متولیان حوزه بهداشت است و اگر درخواستی به این سازمان مبنی بر توقف یا ممنوعیت پروازهای خارجی و داخلی برسد، قطعاً آن را اجرایی خواهیم کرد.»

احتمال توقف پرواز بین ایران و ترکیه به خاطر افزایش شیوع کرونا در ترکیه

سازمان هواپیمایی کشوری ایران، مسئله توقف پروازهای ترکیه به خاطر افزایش موارد ابتلا در آن کشور را وابسته به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا دانست.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، روز یکشنبه 15 فروردین گفت: «سازمان هواپیمایی تابع ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر متولیان حوزه بهداشت است و اگر درخواستی به این سازمان مبنی بر توقف یا ممنوعیت پروازهای خارجی و داخلی برسد، قطعاً آن را اجرایی خواهیم کرد.»

وی افزود که «تاکنون درخواستی مبنی بر توقف پروازهای ترکیه به دست ما نرسیده است، اما به محض ابلاغ آن را اجرایی می‌کنیم.»

در هفته‌ها و روزهای اخیر، به‌ویژه در پی تعطیلات نوروزی، شمار زیادی از ایرانیان به ترکیه و به‌خصوص استانبول سفر کرده‌اند.

در روزهای گذشته سعید نمکی، وزیر بهداشت، طی نامه‌ای خطاب به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا خواسته بود که با توجه به افزایش شیوع کووید-19 در ترکیه، حداکثر تا 48 ساعت آینده به مدت یک هفته رفت‌وآمد زمینی و هوایی با این کشور متوقف شود.

ترکیه که در ماه‌های اخیر آمار نسبتاً‌ بالایی از ابتلا به ویروس کرونا نداشت، از آغاز ماه مارس و با برداشته شدن مقررات شهربندان برای روزهای شنبه، با صعود سریع تعداد ابتلا به این ویروس مواجه شده است.

روز ‌شنبه 14 فروردین اعلام شد که در شبانه‌روز منتهی به شنبه، 44 هزار و 756 مورد از ابتلای جدید در ترکیه ثبت شده که بالاترین سطح از ابتدای شیوع کرونا در این کشور است.

این امر باعث شده است که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، اکنون اجرای تدابیر شدیدتری را اعلام کرده که بازگشت شهربندان کامل آخر هفته (شنبه و یک‌شنبه) برای شهروندان ترکیه در سراسر کشور از آن جمله است. گردشگران خارجی از مقررات منع رفت‌وآمد در همه روزهای هفته معاف‌اند.

بر اساس آمارهای خبرگزاری رویترز، ترکیه در حال حاضر از نظر بالا بودن تعداد روزانه موارد ابتلا به کرونا، در سطح جهانی، پنجمین کشور است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان