گران شدن پروازهای داخلی ایران

نرخ جدید بلیط پروازهای داخلی در ایران اعلام شد. بر اساس این جدول گران‌ترین پرواز داخلی از بندرعباس به تبریز است که ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنین ارزان‌ترین پرواز نیز مربوط به تهران- اراک و تهران- اردبیل است که بهای آن بر ۴۹۱ هزار و ۷۰۰ تومان بالغ می‌شود.

گران شدن پروازهای داخلی ایران

نرخ جدید پروازهای داخلی ایران بر اساس دلار 28 هزار تومانی و ظرفیت 60 درصدی پروازها اعلام شد. ترکیه نیز پرواز از ایران را مجاز اعلام کرد. ترکیش ایرلاینز و شرکت‌های ایرانی پروازهای ایران-ترکیه را از سر می‌گیرند.

نرخ جدید بلیط پروازهای داخلی در ایران اعلام شد. بر اساس این جدول گران‌ترین پرواز داخلی از بندرعباس به تبریز است که 2 میلیون و 600 هزار تومان قیمت دارد. همچنین ارزان‌ترین پرواز نیز مربوط به تهران- اراک و تهران- اردبیل است که بهای آن بر 491 هزار و 700 تومان بالغ می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران به خبرگزاری فارس گفته است که افزایش نرخ پروازها با احتساب دو معیار انجام شده است: ارز 28 هزارتومانی و تکمیل تنها 60 درصد ظرفیت پرواز.

به گفته اسعدی سامانی بنا بر دستور ستاد مقابله با کرونا تنها 60 درصد ظرفیت پروازها می‌تواند به فروش برسد.

او درباره تعیین قیمت بر اساس ارز 28 هزار تومانی هم گفته است: «حدود 60 درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی، ارزی است. قطعات هواپیما و موتور از خارج کشور تهیه می‌شود که باید شرکت‌ها برای تأمین آن ارز پرداخت کنند.»

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های قبلی پروازها بر اساس دلار 11 هزار تومانی محاسبه شده بود. او همچنین تصریح کرد که بانک مرکزی از سال گذشته ارز نیمایی هم به شرکت‌های هواپیمایی نداده و به همین دلیل این شرکت‌ها ناچارند از بازار آزاد ارز تهیه کنند.

قیمت دلار در ایران در عرض چند ماه تقریبا دو برابر شده و از 16 هزار تومان در اردیبهشت ماه به 30 هزار تومان در مهرماه رسیده است.

رواز پس از توقفی هفت ماهه

پس از توقف 7 ماهه پروازهای تهران استانبول این پروازها مجددا از سر گرفته شده‌اند. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران ضمن اعلام این خبر گفت: «با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده، هر روز یک پرواز توسط یکی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و هم چنین یک پرواز روزانه توسط شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز انجام خواهد شد، بدین ترتیب درواقع روزی دو پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و ترکیه انجام می‌شود».

ترکیه پس از شیوع کرونا کلیه پروازهایی را که از ایران به این کشور انجام می‌شدند، متوقف کرد. بدین ترتیب این پروازها تنها از سوی شرکت قطر ایرلاین انجام می‌شد و به همین دلیل این شرکت هواپیمایی قیمت بلیط‌ها را چندین برابر کرده بود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران در گفت‌وگو با سایت فرارو از سرگیری پروازهای ایران به ترکیه را نتیجه “رایزنی‌های فشرده” دانست و گفت: «این اقدام با توجه به نیازی بود که در این حوزه وجود داشت، در صورتی که این توافق انجام نمی‌گرفت، دوباره انحصار شرکت قطر ایرویز شکل می‌گرفت و قیمت بلیط‌ها نجومی می‌شد».

اسعدی سامانی همچنین تاکید کرد که انجام تست کرونا برای پروازهای خارجی اجباری است و بدون این آزمایش مسافران نمی‌توانند به مقصد خود پرواز کنند.

شیوع کرونا در ایران شدت یافته و آمار ابتلای روزانه به بیشتر از چهار هزار نفر رسیده است. در 24 ساعت گذشته 210 نفر در ایران بر اثر ابتلا به کووید 19 جان باخته‌اند.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در حال حاضر پرواز از ایران به چندین شهر اروپایی از جمله لندن، منچستر، پاریس، میلان، رم، آمستردام، مادرید و فرانکفورت نیز برقرار است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان