کد 86 در مجموعه تویوتا محصولات موفق و اسپرتی مانند جی تی 86 را در ذهن مخاطب بازخوانی میکند.
کوپهای جمع و جور که مدلهایی از آن سابقه حضور در بازار ایران را نیز دارند. تویوتا جی تی 86 پلتفرم مشترکی با سوبارو بی آر زد و همچنین سایون اف آر-اس دارد که همگی از یک اتاق و پیشرانه استفاده میکنند.
اکنون تویوتا باردیگر سراغ کد 86 رفته و کوپه جدید خود را با نام جی آر 86 معرفی کرده است. این اسپرت ژاپنی طراحی زیبایی را همراه خود دارد و برای توسعه بدنه آن در قسمت سقف و فندرها (گلگیر) از آلومینیوم استفاده شده است. علاوه بر مهندسی وزن، شرایط جدیدی که برای سقف در نظر گرفته شده موجب پایین آوردن مرکز ثقل خودرو میشود که بخش مهمی از آثار خود را در بهبود کیفیت هندلینگ به نمایش میگذارد.
تویوتا جی آر 86 برابر با 4265 میلیمتر در طول، 1775 میلیمتر در عرض و 1310 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2575 میلیمتر است. به همراه جعبه دنده 6 سرعته دستی، این خودرو تنها 1270 کیلوگرم وزن دارد. البته جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک نیز به عنوان آپشن برای آن ارائه میشود که قطعا موجب افزایش وزن خواهد شد.
در بخش پیشرانه از نمونه 2.4 لیتری جدید استفاده شده که جایگزین موتور 2 لیتری سابق شده است، اما همچنان خبری از توربوشارژر نیست تا هواداران این خودروی اسپرت تویوتا باردیگر از رویکرد خودروساز ژاپنی گلهمند باشند.
میزان خروجی برابر با 232 اسب بخار و گشتاور برابر با 250 پوندفوت اعلام شده است. با این پیشرانه خودرو طی 6.3 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت میرسد که نمیتوان آنرا یک نتیجه جالب و حتی موفق دانست! رینگها در حالت استاندارد 18 اینچی هستند.
داخل کابین از مواد اولیه باکیفیت برای توسعه بخشهای مختلف استفاده شده است. یک نمایشگر 7 اینچی دیجیتال برای اطلاعات امپر و یک نمایشگر لمسی 8 اینچی برای تنظیمات سیستم سرگرمی در نظر گرفته شده است.