ماهان شبکه ایرانیان

معذرت‌خواهی فولکس‌واگن به خاطر یک شوخی

کارخانه آلمانی هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد نام زیرمجموعه خود در آمریکا را از فولکس‌واگن به "ولت‌واگن" تغییر دهد. در اطلاعیه کارخانه آمده بود که استفاده از واحد نیروی محرکه الکتریکی در نام جدید، تاکیدی بر محصولات الکتریکی فولکس‌واگن است.

فولکس‌واگن
فولکس‌واگن می‌گوید قصد نداشته بر بازار بورس تاثیر بگذارد

دروغ خبرساز

واکنش‌ها به خبری که فولکس‌واگن قصد داشت به عنوان دروغ اول آوریل منتشر کند، این کارخانه را وادار به عذرخواهی کرد.

کارخانه آلمانی هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد نام زیرمجموعه خود در آمریکا را از فولکس‌واگن به "ولت‌واگن" تغییر دهد. در اطلاعیه کارخانه آمده بود که استفاده از واحد نیروی محرکه الکتریکی در نام جدید، تاکیدی بر محصولات الکتریکی فولکس‌واگن است.

این خبر قبل از روز اول آوریل به رسانه‌ها درز کرد و برخی رسانه‌ها از جمله شبکه خبری CNBC و خبرگزاری آسوشیتدپرس آن را جدی گرفتند. انتشار خبر باعث تغییر قیمت سهام و تحلیل‌هایی درباره آینده فولکس‌واگن شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس بعدا گفت که فولکس‌واگن بار‌ها اطمینان داده بود که تغییر نام جدی است. سخنگوی این خبرگزاری این کار را ضربه به روزنامه‌نگاری و اعتماد جامعه قلمداد کرد. روزنامه‌های دیگر هم فولکس‌واگن را متهم کردند که برای جلب توجه از اعتبار رسانه‌های مورد اعتماد سوء استفاده کرده است.

فولکس‌واگن در واکنش به این انتقاد‌ها اعلام کرد که هدفش از این شوخی آگاه‌کردن مردم از برنامه اش برای تولید ماشین‌های الکتریکی بوده و به هیچ وجه قصد نداشته از این راه بر بازار سهام تاثیر بگذارد.

ب‌ام‌و هم از دیگر خودروسازانی بود که دروغش خبرساز شد. این کارخانه در واکنش به انتقاد از رانندگان محصولاتش در فرهنگ عامیانه، اعلام کرد که قصد دارد مدل‌های آینده‌اش را بدون چراغ راهنما تولید کند. در فرهنگ عامیانه، رانندگی بی‌محابای رانندگان ب‌ام‌و دستمایه شوخی و انتقاد‌های زیادی است. از جمله اینکه آن‌ها قبل از تغییر مسیر راهنما نمی‌زنند و رانندگان دیگر را غافلگیر می‌کنند.

سفر ارزان‌قیمت به فضا با کارخانه داچیا، شیشه‌ای برای ماشین‌های آلفارومئو در بریتانیا که بهار سرد و ابری این کشور را آفتابی نشان می‌دهد و دستگاه ساخت قهوه اسپرسو در داشبورد بنتلی هم از دیگر شوخی‌هایی بود که هفته گذشته با استقبال بیشتر مخاطبان روبرو شد.

از موبایل به ماشین

شیائومی
شیائومی پس از اپل و سامسونگ، سومین تولید‌کننده موبایل در جهان است

شیائومی، تولید‌کننده چینی تلفن‌های همراه اعلام کرده که با ده میلیارد دلار سرمایه‌گذاری قصد دارد ماشین الکتریکی بسازد. بازار چین بزرگ‌ترین بازار خودرو‌های الکتریکی جهان است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 بیست درصد از کل ماشین‌هایی که در چین خریداری خواهد شد الکتریکی باشد.

شیائومی، اولین شرکت فن‌آوری چینی نیست که قصد دارد ماشین بسازد. بایدو، موتور جستجوی اینترنتی چینی زمستان گذشته خبر ورود خود را به بازار خودرو‌های الکتریکی اعلام کرد. علی‌بابا، فروشگاه اینترنتی هم قرار است با همکاری سایک، خودروساز چینی، ماشین الکتریکی خود را تولید کند.

علاوه بر شرکت‌های چینی، اپل، بزرگ‌ترین شرکت فن‌آوری جهان هم در تدارک عرضه یک ماشین الکتریکی است. این شرکت هنوز به طور رسمی این خبر را تایید نکرده، اما گفته می‌شود که اپل در حال رایزنی برای یافتن شریکی خودروساز برای ساخت ماشینش است.

موسسه تحقیقاتی برنشتاین هفته پیش اعلام کرد که اپل می‌تواند سالانه یک میلیون و 500 هزار دستگاه ماشین بفروشد و محصول این کارخانه بزرگ‌ترین تهدید برای خودروسازان سنتی خواهد بود.

آینده لکسوس

لکسوسلکسوس در پنج سال آینده ده مدل با موتور الکتریکی تولید می‌کند

لکسوس با رونمایی از یک کانسپت، علاوه بر نمایش ظاهر مدل‌های آینده‌اش از برنامه خود برای ساخت ماشین‌های الکتریکی خبر داد. لکسوس از اولین خودروسازانی بود که از قوای محرکه هیبرید برای محصولاتش استفاده کرد. اما این کارخانه دیرتر از رقیبانش به فکر ساخت ماشین‌های کاملا الکتریکی افتاد و حالا می‌خواهد این عقب‌ماندگی را جبران کند.

کانسپت LF-Z یک شاسی‌بلند است که بر روی پلتفرمی ویژه ماشین‌های الکتریکی ساخته شده است. قرار است از این پلتفرم برای ساخت محصولات الکتریکی لکسوس استفاده شود.

این کانسپت یک موتور 536 اسب بخاری دارد که در عقب ماشین قرار داده شده و نیرویش به هر چهار چرخ فرستاده می‌شود. لکسوس می‌گوید شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین سه ثانیه است و با هر بار شارژ می‌تواند تا 600 کیلومتر حرکت کند.
 
لکسوس
لکسوس با کانسپت LF-Z طرح مدل‌های آینده خود را نمایش داد

طراحان لکسوس فرم و خطوط اصلی محصولات کنونی کارخانه را حفظ کرده اند، اما ماشین مدرن‌تر و متفاوت طراحی شده است. جلوپنجره ماشین به پنلی همرنگ بدنه تبدیل شده که آرم لکسوس در آن نورانی است و چراغ‌ها هم باریک‌تر شده‌اند.

مشخص نیست اولین مدلی که براساس این کانسپت ساخته می‌شود کی به بازار خواهد آمد. اما لکسوس اعلام کرده که می‌خواهد تا سال 2025 دستکم بیست مدل جدید عرضه کند که ده تای آن‌ها الکتریکی یا هیبرید-الکتریکی خواهد بود.

دومین هامر

هامردومین محصول هامر با قیمت پایه 105 هزار دلار پیش‌فروش می‌شود

جنرال‌موتورز دومین مدل از سری شاسی‌بلند‌های الکتریکی هامر را رونمایی کرد. این ماشین در کنار وانت هامر از اولین مدل‌های الکتریکی کارخانه است و قرار است از سال 2023 به بازار عرضه شود.

اولین مدل الکتریکی هامر یک وانت بود که در پاییز گذشته رونمایی شد. جنرال موتورز می‌گوید استقبال از این ماشین بسیار خوب بود و سری اول آن با قیمت پایه حدود 112 هزار دلار همگی پیش‌فروش شده است. وانت هامر از سال آینده به مشتریان تحویل داده خواهد شد و جنرال‌موتورز امیدوار است سالانه 23 هزار دستگاه از آن تولید کند.

دومین مدل بر روی پلتفرمی مشابه ساخته می‌شود، اما فرم شاسی‌بلند دارد. قیمت پایه ماشین اندکی ارزان‌تر از مدل وانت و حدود 105 هزار دلار است. اولین سری این ماشین هم مانند وانت هامر به همه امکانات سفارشی مجهز شده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان
تبلیغات متنی