وی اضافه کرد: طراحی نمونهای از این خودرو با پلت فرم موتوری جدید که پیشرانه سه استوانه را برای آن در نظر گرفتیم، به پایان رسیده و نمونهای از آن ساخته و وارد فاز طراحی مفهومی شده است که ظرف چند ماه آینده به سرانجام میرسد. مقیمی با بیان اینکه تلاش شده در طراحی خودروی مذکور هزینهها کاهش یابد، ادامه داد: تولید در بالاترین تیراژ نیز یکی دیگر از راهکارهای کاهش قیمت تمامشده این نوع خودرو است زیرا هرچه تولید افزایش یابد، هزینه تمامشده کاهش پیدا میکند. مقیمی با بیان اینکه در تولید این خودرو نگاه بر این است که طراحی و ساخت در داخل انجام شود، ادامه داد: در تولید این خودرو از ظرفیت شبکه تامین ایرانخودرو و معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری کمک گرفته شده است. به گفته مقیمی امکان صادرات این خودرو نیز فراهم خواهد شد زیرا در حال حاضر نیازمندی به امثال آن در بازارهای کشورهای همسایه احساس میشود. وی درباره کیفیت خودروی ارزانقیمت ایرانخودرو نیز تصریح کرد: هرچند شاید در سالهای گذشته به دلیل عمل به تعهدات، تمرکز چندانی بر کیفیت خودرو وجود نداشت اما از سال گذشته روی این موضوع تمرکز کردهایم. مدیرعامل ایرانخودرو با بیان اینکه نمیتوان از یک تولیدکننده انتظار داشت با وجود تولید به همراه زیان، برای ارتقای کیفیت برنامهریزی کند، ادامه داد: باید برای کیفیت هزینه شود، این در حالی است که زیان مانع کیفیت و توسعه است. نمیتوان با وجود زیان، توسعه یافت زیرا توسعه به سرمایهگذاری نیاز دارد و این سرمایهگذاری باید از محل سود اتفاق بیفتد.