نحوه مراقبت از نوزادان در زمان همه‌گیری کرونا

کارشناس اداره سلامت وزارت بهداشت بر لزوم استفاده از دستکش و ماسک در هنگام مراقبت از نوزادان، تاکید کرد.

نحوه مراقبت از نوزادان در زمان همه‌گیری کرونا

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مرضیه بخشنده، کارشناس اداره سلامت وزارت بهداشت با اشاره به موارد مراقبت از نوزاد کرونایی اظهار کرد: در حال حاضر مراقبت از نوزاد تازه متولد شده حتی در خانواده‌ای که اعضا، مبتلا به کرونا نبوده‌اند، الزامی است. مطابق دستورالعمل‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، مادر یا فرد مراقب نوزاد در منزل باید اصول بهداشت فردی و پیشگیرانه را قبل و بعد از هرگونه مراقبت و تماس با نوزاد رعایت کند.

 

او ادامه داد: افراد و نزدیکان نوزاد باید دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویند و با مایع ضدعفونی کننده پایه الکل حداقل 70درصد استریلیزه کرده و از ماسک و دستکش یکبار مصرف استفاده کنند. بعد از انجام مراقبت‌ها ماسک و دستکش با رعایت اصول بهداشتی دور انداخته شوند و مجدداً دستها به مدت 20 ثانیه با آب و صابون شسته شود.

 

بخشنده بیان کرد: افرادی که غیر از مادر، مراقبت نوزاد را به عهده می‌گیرند نباید در گروه افراد در معرض خطر مانند دیابت باشند. باید تماس پوستی با نوزاد را به حداقل برسانند و از در آغوش کشیدن و بوسیدن نوزاد خودداری کنند.

 بیشتربخوانید:

اکنون نیازی به تزریق واکسن کرونا به کودکان نیست

او تاکید کرد: از بردن نوزاد در مهمانی‌ها و مراکز شلوغ به جز موارد ضروری مانند واکسیناسیون خودداری کنید؛ در صورت مراجعه جهت دریافت خدمات ضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

بخشنده ادامه داد: برای تغذیه شیرخوار، در صورتی که نیاز است از شیر دوشیده و جمع آوری شده مادر با رعایت اصول بهداشتی استفاده شود. در صورت استفاده از شیردوش دستی یا برقی، باید دست‌ها و قسمت پمپ تخلیه سازی شیر را بشویید.

این کارشناس اداره سلامت بیان کرد: در صورتی که نوزاد از شیر خشک استفاده می‌کند، رعایت اصول بهداشتی در زمان شستشوی ظرف شیر و تهیه شیر خشک ضروری است.

 بیشتربخوانید:

بیماری نادری که کودکان پس از ابتلا به کرونا، دچارش می‌شوند

آزمایش‌ غربالگری در زمان همه‌گیری کرونا انجام می‌شود

او افزود: آزمایش‌های غربالگری در زمان همه‌گیری کرونا در زمان مقرر و در نوزادان نارس طبق برنامه کشوری در چهار نوبت با رعایت اقدامات احتیاطی انجام می‌شود.

 

بخشنده با اشاره به اینکه اگر افراد مشکوک به بیماری کرونا در بین اعضای خانواده نوزاد بودند باید مراقبت بیشتری از نوزاد انجام شود، بیان کرد: در صورت امکان در منزل یک اتاق جداگانه برای نوزاد اختصاص یابد و در صورت در دسترس نبودن اتاق جداگانه، باید حداقل 2 متر از فرد مبتلا یا مشکوک به ابتلا فاصله داشته باشید.

 

او ادامه داد: اگر فرد مشکوک به کرونا، مادر نوزاد باشد، می‌تواند با رعایت الزامات قرنطینه خانگی در کنار نوزاد بماند. همچنین تغذیه شیرخوار از پستان مادر به شرط رعایت اصول بهداشتی شست و شوی دست و استفاده از ماسک منعی ندارد.

 

این کارشناس اداره سلامت تصریح کرد: مطابق دستورالعمل‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مادر یا فرد مراقب نوزاد در منزل، قبل و بعد از هر گونه تماس با تغذیه نوزاد، تعویض پوشک و... دستان خود را با آب و صابون مایع حداقل به مدت 20 ثانیه بشویید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان