کریستیانو رونالدو بیش از هر کس دیگری در دنیا می تواند از طریق پست های تبلیغاتی در اینستاگرام کسب درآمد کند. این نتیجه ی بررسی یک شرکت تحلیل شبکه های اجتماعی به نام Hopper است.
شرکت هاپر هر ساله فهرستی از سلبریتی ها و ستاره های ورزشی بر اساس میزان درآمد آن ها از پست های تبلبغاتی در اینستاگرام تهیه می کند.
به گفته ی شرکت هاپر، رونالدو در سال 2021 بالاترین قیمت انتشار پست های تبلیغاتی را در میان تمام افراد حاضر در شبکه های اجتماعی، از زمان ایجاد این فهرست تاکنون دارد.
هاپر می گوید هر کس که بخواهد محصولش برای 308 میلیون دنبال کننده ی اینستاگرام رونالدو به نمایش درآید باید 1/6 میلیون دلار بپردازد.
این رقم 80 هزار دلار بیشتر از هزینه ی پست های تبلیغاتی نفر دوم فهرست هاپر یعنی دواین راک جانسون است.
در 5 سالی که از عمر فهرست هاپر می گذرد، این نخستین باری است که رونالدو در صدر این فهرست قرار می گیرد. قبلاً کایلی جنر، مدل و کارآفرین حوزه ی محصولات آرایشی دو بار در جایگاه اول این فهرست قرار گرفته بود و سال گذشته نیز دواین جانسون رتبه ی اول را از آن خود کرد.
در فهرست امسال بعد از رونالدو و جانسون، سه رتبه ی برتر بعدی به آریانا گرانده، سلنا گومز و کایلی جنر تعلق دارد.
هر پنج جایگاه برتر فهرست به بیشترین دارندگان دنبال کننده در اینستاگرام تعلق دارد، به طوری که حساب 308 میلیون فالوئری رونالدو در کنار حساب رسمی اینستاگرام بیشترین دنبال کننده را در این شبکه اجتماعی دارد.
تنها ورزشکار حاضر در میان ده جایگاه برتر فهرست، رقیب رونالدو یعنی لیونل مسی است که جایگاه هفتم را از آن خود کرده است. به گفته ی هاپر، مسی برای هر پست تبلیغاتی می تواند 1/169 میلیون دلار تقاضا کند.
دیگر فوتبالیست حاضر در میان 25 جایگاه برتر فهرست، نیمار بازیکن برزیلی است که پست های تبلیغاتی او 824 هزار دلار قیمت دارد.
قدرت درآمدزایی اینستاگرام رونالدو گواهی است بر جذابیت جهانی او و نفوذی که این فوتبالیست از آن برخوردار است، امری که در حضور اخیر او در مسابقات جام ملت های اروپا کاملاً مشهود بود.
ستاره ی تیم یوونتوس با کنار زدن یک شیشه نوشابه از روی میز مقابلش در یک نشست مطبوعاتی و توصیه به خوردن آب به جای نوشابه، آغازگر یک ترند شد.
این حرکت توجه رسانه ها را به خود جلب کرد و تمسخر اندک دیگر بازیکنان، طرفداران و مربیان را به دنبال داشت. حتی گمان می رفت رونالد باعث کاهش چند میلیارد دلاری ارزش سهام شرکت کوکا کولا شده باشد.
در حقیقت، کاهش ارزش سهام کوکا کولا احتمالاً بیشتر به خاطر تقسیم سهامداران این شرکت در همان روز بود، اما گره خوردن نام رونالدو با آن اقدام، قدرت برند او را به رخ کشید.