سخنگوی طالبان: محموله‌های ایرانی را توقیف نکرده‌ایم

ذبیح الله مجاهد: هیچ محموله‌ای از جمهوری اسلامی ایران توسط نیروهای ما متوقف نشده است و رفت و آمد در گمرک اسلام قلعه عادی صورت می‌گیرد.

سرویس جهان مشرق-هفته گذشته کاربران در فضای مجازی از تصرف گذرگاه اسلام قلعه در مرز ایران و افغانستان خبر دادند و پس‌ازآن مقامات محلی در ولایت هرات نیز تأیید کردند که این گذرگاه به‌طور کامل در اختیار طالبان قرار دارد.

پس از حضور طالبان در گمرک اسلام فعالیت‌ها به‌طور موقت متوقف‌شده بود که با ایجاد ثبات در گمرک فعالیت‌ها از سر گرفته شد.

یکی از چالش‌های ایجادشده بعد از تحولات مرزی در افغانستان موضوع بازگشت کامیون‌ها و کانتینرهای ایرانی متوقف در گمرک اسلام قلعه بود که پس از رایزنی‌ها برای بازگشت مرحله‌به‌مرحله کانتینرهای ایرانی آغاز شد.

برخی اخبار به نقل از رانندگان منتشر شد که طالبان از صدها کامیون حمل نفت و گاز عبوری از گمرک اسلام قلعه هرات پولی دریافت نکرده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در گفتگو با «مشرق» ضمن تأیید این خبر گفت: مأمورینی که قبلاً امورات گمرک را انجام می‌دادند پس از درگیری طالبان و نیروهای امنیتی از گمرک فرار کرده بودند که پیگیری‌های صورت گرفته قرار شد دوباره به محل کار خود بازگردند و در فاصله زمانی بازگشت این کارمندان تصمیم گرفته شد تا برای جلوگیری از ازدحام و معطلی کامیون‌ها بدون پرداخت هزینه‌ای از مرز عبور کنند تا شرایط به حالت عادی سابق بازگردد.

مجاهد در خصوص ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر توقف محموله سوخت ایرانی توسط طالبان اذعان داشت: هیچ محموله‌ای از جمهوری اسلامی ایران توسط نیروهای ما متوقف نشده است و رفت‌وآمد در گمرک اسلام قلعه عادی صورت می‌گیرد.

سخنگوی طلبان: محموله‌های ایرانی را توقیف نکرده‌ایم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر