پایان فقر زمین برای مسکن‌سازی

وزیر راه‌و‌شهرسازی اعلام کرد: به‌دلیل قرائت‌های ناصواب در سنوات گذشته، این وزارتخانه سال‌ها با فقر زمین در محدوده و حریم شهرها مواجه بوده است؛ اما اکنون بخش‌های دولتی به یک قرائت و برداشت واحد درخصوص تامین زمین برای احداث مسکن دست یافته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی، از نگاه محمد اسلامی، وزیر راه‌و‌شهرسازی، فقر زمین با همکاری دستگاه‌های مرتبط به ویژه وزارت جهاد کشاورزی برطرف شده است؛ کمااینکه اخیرا به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه مشترک دو وزارت راه‌و‌شهرسازی و جهاد کشاورزی، 50 هزار هکتار اراضی شهری در اختیار وزارت راه‌و‌شهرسازی قرار گرفته و قرار است برای ساخت مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد به همین ترتیب اراضی بیشتری برای مسکن‌سازی در اختیار این وزارتخانه قرار گیرد. اسلامی با یادآوری اینکه تفاهم‌نامه وزارت راه با وزارت جهادکشاورزی مهرماه 1399 به امضا رسید، توضیح داد: شناسایی و ثبت نام از بازنشستگان و شاغلان وزارت جهادکشاورزی، انجام مراحل قانونی برای تغییر کاربری‌ها و سایر موارد طی 10 ماه انجام شد تا عملیات اجرایی با برنامه‌ریزی به منظور توسعه مسکن انجام شود. وی ارائه برنامه واحد از سوی دو وزارتخانه و همچنین ارائه سازوکارهای لازم به‌منظور هم‌افزایی بیشتر را از جمله دلایل موفقیت تفاهم‌نامه مشترک برشمرد و تصریح کرد: با تلاش وزارت راه‌و‌شهرسازی، جریان تولید مسکن به جریان پایداری تبدیل شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان