۵ راه پیشگیری از سرطان

سعی کنید مقدار بیشتری توت فرنگی بخورید. توت فرنگی باعث کاهش خطر سرطان می شود .

5 راه پیشگیری از سرطان

یک محدوده بدون دود سیگار برای خود به وجود آورید

حتی اگر خودتان یک پوک کوچک به سیگار نمی زنید ولی باز با این وجود مجاورت در کنار افراد سیگاری شما را در معرض خطر جدی قرار می دهد. افرادی که همنشین سیگاری دارند نیز درمعرض خطر ابتلا به سرطان ریه می باشند. یک قانون برای خودتان و اطرافیانتان وضع کنید که در آن روشن کردن سیگار در داخل خانه و ماشین ممنوع است.

برای از بین بردن تمام آسیب های ناشی از این مواد مضر نه تنها باید جلوی سیگار کشیدن را بگیرید بلکه باید تمام وسایل و مبلمان خانه را که آغشته به ذرات ریز این مواد مضر هستند را نیز از محیط اطرافتانن خارج کنید تا مطمئن شوید که پیرامونتان کاملاً عاری از این مواد شده اند. 

حواستان به افزایش طبیعی وزنتان باشد

حدود 20 درصد از مرگ های سرطانی در خانمها در اثر چاقی مفرط ایجاد می شود. چاقی باعث می شود که فرد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار بگیرد و در صورت داشتن این بیماری با احتمال بیشتری دچار مرگ شود (مرگ در اثر سرطان). سنگین وزن بودن باعث می شود که بدن استروژن بیشتری تولید کند و به این ترتیب رشد سلولهای سرطانی خاص در بدن خانمها بیشتر می شود.

طبق تحقیقات به عمل آمده محققان دانشگاه هاروارد، افزایش طبیعی وزن بزرگسلان در طول 20 سال نباید بیشتر از 17 پوند باشد.افرادی که هر روز مقدار زیادی غذاهای سرخ کردنی، چیپس، غذاهای شیرین و ... مصرف می کنند حدوداً هر سال 4 سال بسیار بیشتر از 35/3 پوند به وزنشان اضافه می شود. 

به اندازه 30 دقیقه حرکت و جنب و جوش داشته باشید

فرقی نمی کند که روز پیاده روی کنید یا برقصید و یا یوگا تمرین کنید، در هر حال حرکت داشتن مهم است. جامعه سرطانی آمریکا به همه توصیه می کند که هر روز به طور متوسط 30 دقیقه پیاده و یا حرکت ورزشی دیگر را انجام دهیم تا خطر ابتلا به سرطان یابد. کاردیو باعث کاهش سطح استروژن، تتسترون و انسولین می شود و بالا رفتن هر یک از این مواد با افزایش خطر بروز سرطان همراه است.

نیازی نیست که زیاد سخت بگیرید هر روز بعد از کار به هنگام برگشتن به خانه 15 دقیقه دوچرخه سواری کنید. قبل زا ناهار 10 دقیقه پیاده روی کنید و صبح بعد از بیدار شدن از خواب 5 دقیقه طناب بزنید. نفس های عمیق بکشید 10 نیکارها باعث سوختن بیشتر کالری ها می شود. 

از پوستتان محافظت کنید

حتما در مورد اهمیت استفاده از کرم های ضد آفتاب تا به حال بسیار خوانده اید ولی باز هم باید بگوییم که هر ساله بیشتر از 30 هزار زن در آن دچار ملانوما (سرطان پوست) می شوند. این حالت از سرطان پوست کشنده ترین نوع سرطان پوست. هر روز صبح  قبل از خروج از خانه از کرم های ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید و آنرا روی سطح پوستتان بمالید اگر در تماس مستقیم با نور خورشید هستید، هر دو ساعت یکبار نیز آنرا تمدید کنید. 

به تغذیه سالم تان نیز اهمیت بدهید

سعی کنید مقدار بیشتری توت فرنگی بخورید. توت فرنگی باعث کاهش خطر سرطان می شود . مواد شیمیایی گیاهی غذاها می توانند با سرطان مقابله کنند و از تغییرات سلولی جلوگیری کنند و اجازه ندهند که طول به تومور سرطانی برسد. به عنوان یک قانون کلی هر روز 5/2 فنجان میوه جات و سبزیجات مختلف بخورید تا ترکیبی از آنتی اکسیدانهای مخلتف و مواد شیمیایی گیاهی را جذب کرده باشید ماهی بیشتری بخورید. همینطور مرغ و لوبیا نیز بیشتر استفاده کنید.

هر هفته حدود 18 انس گوشت قرمز مصرف نکنید زیرا مصرف زیاد گوشت قرمز باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان روده و پانکراس می شود. بیشتر از حبوبات و غلات استفاده کنید. فیبر باعث دفع مواد سمی و سرطان زا از بدن می شود و به این ترتیب خطر ابتلا به سرطان نیز کاهش می یابد. چای بنوشید.

چای حاوی کاتچین است. کاتچین، آنتی اکسیدانی است باعث کاهش خطر سرطان می شود. به هنگام خوردن غذاها فقط به طعم و مزه آنها اهمیت ندهید که بلکه خواص آنها را بیشتر مد نظر داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان