بخش دوم سیل آخر الزمانی به‌وقوع پیوست

مرکز چین غرق شد

اگر سیل آلمان را آخرالزمانی خوانده‌اند، سیل در چین قسمت دوم این سریال مخرب طبیعت است. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، باران‌های شدید غیرمعمول جاده‌ها و پل‌ها را در هم شکسته و شهرهای چین را یکی‌یکی در می‌نوردد

پیش‌بینی شده است که این بارندگی ادامه داشته باشد و احتمالا میزان کشته‌شده‌ها نیز بالاتر برود. میزان بارندگی در سه روز منتهی به چهارشنبه در شهر ژنگژو معادل کل بارندگی سالانه این شهر گزارش می‌شود. مقام‌ها می‌گویند در نهایت بیش از 500 نفر از تونل های مترو نجات یافتند.

بارندگی باعث خسارات گسترده در این منطقه شده و 200هزار نفر از شهر ژنگژو مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند. بسیاری از جاده‌ها تبدیل به رودخانه شده و اتومبیل‌ها و سایر وسایل در آب تند سیل شناور شده‌اند. شماری از عابران هم نجات یافته‌اند. با جاری شدن آب در یک ایستگاه شلوغ مترو برخی مسافران پا به فرار گذاشتند؛ اما شمار دیگری را که دستشان جایی بند نبود، آب برد. در یک واگن سیل بعد از ورود ابتدا به زانو، بعد کمر، بعد گردن رسید. مسافران وحشت‌زده برای تنفس خود را بالا کشیدند و دیگران افراد کوتاه‌تر را بالا می کشیدند تا بتوانند تنفس کنند. در ویدئوهای هولناکی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، برخی مسافران را می‌توان دید که روی صندلی‌ها ایستاده‌اند و با بالا آمدن آب خود را به طرف سقف واگن می‌کشند. برخی از مسافران فیلم گرفتند و دیگران با آشنایان خود تماس گرفتند تا درخواست کمک کنند. یک زن در شبکه اجتماعی ویبو نوشت: «دیگر نمی‌توانم حرف بزنم. اگر تا 20 دقیقه دیگر کمک نرسد صدها نفر از ما اینجا می‌میریم.» یک مسافر دیگر گفت که با گذشت زمان اکسیژن باقی مانده درحال کاهش است. یکی از این مسافران بعدا به رویترز گفت: «خیلی ترسیده بودم؛ اما وحشتناک‌ترین چیز نه آب، بلکه کم شدن اکسیژن بود.» بالاخره بعد از چندین ساعت بیم و هراس، ماموران امداد توانستند از طریق سقف به آنجا دسترسی پیدا کنند و مردم را بیرون بکشند. اما با این حال 12 تن در متروهای شهر ژنگژو جان سپردند.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین گفته است که شمار قابل توجهی جان خود را از دست داده‌اند و خسارات مادی قابل توجهی وارد شده است.چندین سد و محل ذخیره آب در منطقه لبریز شده و سربازان برای انحراف مسیر آب بسیج شده‌اند. خدمات قطارها و پروازها در بسیاری نقاط هنان معلق شده است. در مجموع بیش از 12 شهر دستخوش بارندگی و سیل قرار گرفته‌اند؛ به‌طوری‌که بسیاری از جاده ها زیر آب رفته است. استان هنان که 94 میلیون نفر جمعیت دارد، شدیدترین هشدار ممکن آب و هوایی - آژیر قرمز - را صادر کرده است. همچنین نگرانی‌هایی هست که سد موجود در این استان بعد از آسیب دیدن در توفان های اخیر بشکند. مقام‌ها گفتند که یک شکاف 20 متری در این سد در شهر لویانگ پدیدار شده است. سربازان در ناحیه مستقر شده‌اند و ارتش در بیانیه‌ای گفت که سد هر لحظه ممکن است در هم بشکند. عوامل زیادی در جاری شدن سیل نقش دارند؛ اما با گرم‌تر شدن زمین به دلیل تغییر اقلیم بارندگی‌های فوق‌العاده شدید محتمل‌تر شده است. ژاپن و آلمان هم اخیرا در معرض سیل‌های کم سابقه یا بی‌سابقه بوده‌اند و کانادا با اختلاف حدودا پنج درجه سانتی‌گراد رکورد گرما ثبت کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان