واکنش اصغر فرهادی به نصب بنرهای تبریک برای او در تهران

اصغر فرهادی ، کارگردان مشهور، به بنرهای نصب شده در سطح شهر برای تبریک موفقیتش در جشنواره کن واکنش نشان داد.

واکنش اصغر فرهادی به نصب بنرهای تبریک برای او در تهران

اصغر فرهادی ، کارگردان مشهور، به بنرهای نصب شده در سطح شهر برای تبریک موفقیتش در جشنواره کن واکنش نشان داد.

به دنبال اعطای جایزه بزرگ جشنواره کن به فیلم قهرمان ، جدیدترین ساخته ی اصغر فرهادی، کانون کارگردان خانه سینما اقدام به نصب بنرهایی در برخی نقاط شهر تهران برای تبریک به وی کرده است.

به پیشنهاد کانون کارگردانان و با موافقت سازمان زیباسازی شهر تهران در چند بزرگراه و خیابان پایتخت از جمله مدرس، همت، پارک وی، هفت تیر، وصال، بهار، جمهوری، باغ فردوس، شهرک اکباتان و میدان‌ های تجریش و ولیعصر بنرهایی با تصویر اصغر فرهادی نصب شده است.

اصغر فرهادی اما با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، از همکارانش در کانون کارگردانان خواست به‌ جای نصب بنر و عکس او برای تبریک دریافت جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن در خیابان‌ های تهران، فرصتی را برای بیان دردهای مردم خوزستان، فراهم کنند.

فرهادی در این پست نوشت:

همکاران عزیز، از صمیم قلب از شما سپاسگزارم و قدردان لطف و مهری که به من داشته‌اید برای همیشه خواهم بود. اما در این روزهای تلخ که فریاد اعتراض‌های به حق مردمِ به ستوه آمده از ظلم، همچون تمام این سال‌ها با بازداشت و گلوله پاسخ داده می‌شود و بیش از پیش آنان را از یافتن گوشی شنوا ناامید می‌کند، میل قلبی‌ام آن است که به جای عکس من، جملات دردمندانه‌ی آن مادر خوزستانی در گوشه‌گوشه‌ی شهر نصب شود؛ شاید این مظلومیت لحظه‌ای چشم‌های خواب‌زده را به عمق رنج این دوران باز کند.»

منظور فرهادی از «جملات دردمندانه آن مادر خوزستانی» ویدئویی از زنی سوسنگردی در میان اعتراضات مردم به مشکلات ناشی از تنش آبی و خشکسالی در استان خوزستان است.

اما همه ی واکنش ها به موفقیت فیلم قهرمان در جشنواره کن مثبت نبوده است.

سایت IMDB که یک محیط تخصصی برای دادن رای و انتشار نقد‌ کاربران به فیلم‌هاست، طی هفته‌ی گذشته شاهد اقدام عجیبی از سوی گروهی از کاربران بود که تصمیم گرفتند به دلایلی غیرسینمایی، به طور همزمان به فیلم اصغر فرهادی کمترین امتیاز ممکن را بدهند. همین باعث شد تا IMDB، امکان دادن امتیاز به «قهرمان» را فعلا مسدود کند.

این در حالی است که پس از اکران «قهرمان» در جشنواره‌ی کن، امکان امتیاز دادن برای کاربران سایت IMDB باز شده بود و تا پایان جشنواره‌ی کن فیلم فرهادی امتیاز بالایی در این سایت داشت. اما پس این جشنواره اتفاقات دیگری رقم خورد و IMDB بخش امتیاز کاربران این فیلم را فعلا غیرفعال کرده و حتی امتیاز این فیلم را نمایش نمی‌دهد.

این غیرفعال کردن امتیازدهی در سایت IMDB، در زمان فعالیت‌های غیرعادی کاربران یا حملات سایبری به این سایت صورت می‌گیرد و احتمالا تا شروع اکران فیلم فرهادی این بخش بسته باشد.

لازم به ذکر است که طی چند روز گذشته و بعد از اختتامیه‌ی جشنواره کن، «قهرمان» نمایش تازه‌ای نداشته. با این حال، طی همین چند روز حدود 900 نفر به یکباره به فیلم اصغر فرهادی، امتیاز 1 (کمترین امتیاز ممکن در IMDB) را داده‌اند.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد رای: 1

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان