۲۸۰ میلیون گران‌تر از نرخ اولیه تعیین شده

شاسی بلند ۲ دیفرانسیل روسی در ایران

در بازار کنونی اغلب خودرو‌های شاسی و نیم‌شاسی محصول کشور چین و تک دیفرانسیل هستند، و ورود یک خودروی جدید شاسی بلند دو دیفرانسیل روسی می‌تواند برای چینی‌ها که بازار خودرو ایران را جولانگاه خود کرده اند، خط و نشان بکشد.

روس‌ها خودروی شاسی بلند روانه بازار ایران کرده‌اند که برخلاف بسیاری از شاسی‌ها و نیم شاسی‎های چینی2 دیفرانسیل بوده و موتور نسبتا پرقدرتی هم دارد، اما قیمت آن برای فروش 280 میلیون گران‌تر نرخ اولیه تعیین شده است.

آن دسته از ایرانی‌هایی که با وجود جهش قیمت‌ها در بازار خودرو هنوز از پس خرید خودرو برمی آیند طی سال‌های اخیر نشان داده‌اند که تمایل شدیدی به خرید خودرو‌های شاسی بلند دارند.

در بازار کنونی اغلب خودرو‌های شاسی و نیم‌شاسی محصول کشور چین و تک دیفرانسیل هستند، و ورود یک خودروی جدید شاسی بلند دو دیفرانسیل روسی می‌تواند برای چینی‌ها که بازار خودرو ایران را جولانگاه خود کرده اند، خط و نشان بکشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

مشکلی که در این میان وجود دارد این است که بر اساس اطلاعیه فروش با تحویل فوری این خودرو که پاتریوت نام دارد – و کانال اخبار روز خودرو آن را منتشر کرده است – قیمت آن 280 میلیون تومان بیش از نرخی که شهریور ماه سال گذشته برای آن اعلام شده بود، تعیین شده و این افزایش قیمت 280 میلیونی نرخ این خودرو را برای بسیاری از متقاضیان از جذابیت می‌اندازد.
 
قیمتی که شهریورماه 1399 برای این خودرو اعلام شد ششصد میلیون تومان بود و حالا با این افزایش قیمت مشکل ساز، متقاضیان برای خرید پاتریوت 2 دیفرانسیل باید 880 میلیون تومان بپردازند.
 
شاسی بلند 2 دیفرانسیل

پاتریوت روسی با سوزوکی ویتارا قابل مقایسه است؟

بر اساس اطلاعاتی که سایت اسپوتینک ایران منتشر کرده پاتریوت‌هایی که روانه بازار ایران می‌شوند به صورت فول آپشن به فروش می‌رسند و بنابراین با نسخه‌ای که از این خودرو در روسیه فروخته می‌شوند تفاوتی ندارند. این سایت مدعی شده که پاتریوت با سوزوکی ویتارا قابل مقایسه است، اما برای اثبات این ادعا مستندات خاصی ارائه نداده است.

زیر کاپوت این شاسی بلند روسی یک موتور ZMZ-Pro بنزینی با قدرت 150 اسب بخار و یک سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک وجود دارد.
 
ضمنا پاتریوت دو کیسه هوا، یک سیستم تثبیت کننده، یک سیستم ترمز ضد قفل و همچنین سیستم کمک هنگام رانندگی در سربالایی و سرازیری برخوردار است. مصرف این خودرو حدود 11.5 لیتر در 100 کیلومتر برای سیکل ترکیبی بوده و ظرفیت باک آن 68 لیتر است.

شایان ذکر است پاتریوت 4785 میلی‌متر طول دارد و وزن خالص آن به 2125 کیلوگرم است.
 
منبع: کاماپرس
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان