برنامه امروز ورزشکاران ایرانی

جدال حیثیتی تکواندو

دنیای اقتصاد : امروز در ادامه مسابقات المپیک توکیو در تکواندو، وزن منهای ۶۸ کیلو میرهاشیم حسینی با رقبا مصاف می‌دهد. در تیراندازی هانیه رستمیان و مهیار صداقت به میدان خواهند رفت. در بدمینتون هم ثریا آقایی را داریم.

  رقابت ناهید کیانی و کیمیا علیزاده

امروز اما در مسابقات تکواندوی بانوان و در وزن منهای 57 کیلوگرم، یک نبرد جالب توجه بین ناهید کیانی و کیمیا علیزاده برگزار خواهد شد. این مسابقه از قبل یکی، دو بار قطعی و لغو شده بود، اما نهایتا مقرر شد کیانی، نماینده کشورمان در اولین گام به مصاف کیمیا علیزاده برود؛ هم‌تیمی سال‌های گذشته‌اش که با کسب مدال برنز در المپیک قبلی در کانون توجهات قرار گرفت، اما مسیر دیگری را برای زندگی‌اش برگزید و مهاجرت کرد. علیزاده به عنوان یکی از اعضای تیم پناهجویان زیر پرچم المپیک سهمیه حضور در توکیو را کسب کرد و حالا باید با کیانی مصاف بدهد؛ رقابتی که از زمان انتشار خبرش در ایران، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

   بسکتبال در نقطه آغاز

در کنار رشته‌های فردی، امروز ورزش ایران در یک رشته گروهی هم در المپیک نماینده دارد. بر این اساس ماموریت تیم ملی بسکتبال کشورمان در مسابقات توکیو از صبح امروز آغاز خواهد شد. تیم بسکتبال کشورمان که پیش از اعزام درگیر برخی حواشی عجیب بود و در مسابقات تدارکاتی هم نتایج خوبی به دست نیاورد، در گروه اول بازی‌ها کنار چک، فرانسه و آمریکا قرار گرفته است. حالا هم تیم کشورمان در اولین بازی خود از ساعت 5:30 صبح امروز به وقت تهران باید رودرروی جمهوری چک قرار بگیرند. مسابقات بسکتبال المپیک توکیو با حضور 12 تیم برگزار می‌شود. این برای دومین بار است که تیم ملی ایران در المپیک شرکت می‌کند. اولین تجربه المپیکی بسکتبال ایران در بازی‌های 2008 پکن به دست آمد. در آن دوره تیم ملی ایران در گروه اول با لیتوانی، آرژانتین، کرواسی، استرالیا و روسیه بازی کرد و در هر پنج دیدار متحمل شکست شد. امیدواریم این بار بچه‌ها نتایج بهتری به دست بیاورند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان