حذف کیانی، شکست بسکتبال

صبح غم‌انگیز توکیو

دنیای‌اقتصاد : بر خلاف صبح شنبه که برای کاروان ورزش ایران با خبر مسرت‌بخش و غیرمنتظره کسب یک مدال طلا از سوی جواد فروغی همراه شد، صبح یکشنبه توکیو غم‌انگیز بود

حذف زودهنگام کیانی: بانوی تکواندوکار ایرانی که در این مدت بارها قرعه‌اش جابه‌‎جا شده و تمرکز او به هم ریخته بود، نهایتا در اولین مسابقه‌اش مغلوب هم‌تیمی سابق خود شد و از دور مسابقات کنار رفت. ناهید کیانی در وزن منهای57 کیلوگرم به مصاف کیمیا علیزاده از تیم پناهندگان المپیک رفت و در پایان با نتیجه 18 بر 9 شکست خورد. این یک مسابقه پرحاشیه بود که در پایان آن هیچ‌یک از دو ورزشکار حاضر به گفت‌وگو با رسانه‌ها نشدند. کیانی می‌توانست امیدوار باشد با صعود علیزاده به فینال، او راهی جدول شانس مجدد شود. از قضا علیزاده دو نبرد بعدی را هم برد و به نیمه‌نهایی رسید؛ اما در این مرحله برابر تاتیانا مینینا با نتیجه 10 بر 3 شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت. به این ترتیب کیانی هم از دور مسابقات کنار رفت. کاش بانوی زحمتکش ایرانی که به سختی سهمیه المپیک را به دست آورده بود، با قرعه کم‌حاشیه‌تر و شرایط بهتری مواجه می‌شد. نوع پوشش تلویزیونی این رقابت از شبکه سه سیما هم جالب بود و گزارشگر و مجریان سعی کردند حتی‌المقدور نام علیزاده را به زبان نیاورند. در طول بازی عمدتا از او به‌عنوان ورزشکار تیم پناهجویان یا رقیب کیانی یاد می‌شد. کیمیا علیزاده پس از کسب مدال برنز در المپیک قبلی، به شدت مورد توجه و حمایت قرار گرفت؛ اما چندی بعد به‌طور غیرمنتظره از ایران مهاجرت کرد و در این دوره در قالب تیم پناهجویان در مسابقات المپیک حضور یافت.

بازگشت دیرهنگام بسکتبال: تیم ملی بسکتبال کشورمان اما صبح دیروز در نخستین مسابقه‌اش به مصاف جمهوری چک رفت و با نتیجه 84 - 78 شکست خورد. تیم ملی ایران با ترکیب حامد حدادی،‌ صمد نیکخواه‌بهرامی (کاپیتان)، محمد جمشیدی، بهنام یخچالی و ارسلان کاظمی بازی را آغاز کرد. شاگردان مهران شاهین‌طبع بازی را سست و سردرگم شروع کردند و چنان عقب افتادند که بازگشت دیرهنگام ملی‌پوشان افاقه نکرد و ایران شکست خورد. بچه‌ها ما سه کوارتر اول را به ترتیب با نتایج 25 بر 19، 21 بر 11 و 21 بر 16 به حریف باختند و تنها در کوارتر چهارم بود که تیم ایران توانست با نتیجه 32 بر 17 حریف را شکست بدهد؛ هرچند این بازگشت دیرهنگام کافی نبود. در پایان این مسابقه بهنام یخچالی، گارد تیم ملی ایران با کسب 23 امتیاز، 3 ریباند، 4 پاس گل و یک توپ‌ربایی بهترین بازیکن زمین شد.

سایر رشته‌ها: مهیار صداقت در مرحله مقدماتی مسابقات تفنگ بادی 10 متر، با امتیاز 1/ 629 در رده نهم ایستاد و موفق به صعود به فینال نشد. همچنین مرحله مقدماتی رقابت‌های تیراندازی بانوان المپیک در ماده تپانچه 10 متر بادی پایان یافت و هانیه رستمیان از راهیابی به فینال بازماند. رستمیان در خط پنجم به رقابت با حریفان المپیکی خود پرداخت و در نهایت در جایگاه دهم ایستاد. در قایقرانی مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات برگزار شد و نازنین ملایی به نیمه نهایی A و B صعود کرد.‌ در وزن 68 کیلوگرم تکواندوی مردان اما میرهاشم حسینی پس از پیروزی بر حریفی از چین‌تایپه به ورزشکار ازبکستانی باخت و راهی جدول شانس مجدد شد. با این حال او از دستیابی به مدال برنز محروم ماند.

به امید برد بامدادی والیبال: در ادامه مسابقات المپیک 2020 توکیو، ورزشکاران کشورمان امروز هم در چند رشته دیگر به مصاف رقبا خواهند رفت. بر این اساس در بوکس شاهین موسوی در وزن 75 کیلوگرم وارد رینگ خواهد شد، در شنا، ماده 200 متر پروانه متین بالسینی به رقابت با حریفان خواهد پرداخت و در والیبال هم تیم ملی کشورمان در دومین مسابقه مرحله گروهی باید به مصاف ونزوئلا برود. شاگردان ولادیمیر آلکنو در بازی قبلی دست به کار بزرگی زدند و لهستان را در یک نبرد حیثیتی و نفسگیر با نتیجه سه بر دو شکست دادند. این برد روحیه‎بخش، امیدهای زیادی را در کاروان کشورمان به وجود آورده است. نبرد امروز با ونزوئلا از ساعت 4:30 به وقت تهران آغاز خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان