ویژه‌های مشرق

شرق: نباید چهره‌ای زشت از کیمیا علیزاده نمایش بدهید/ اگر رئیسی برجام را کنار بگذارد اقتصاد ایران ونزوئلایی می‌شود

سرانجام ۴ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی که در دولت روحانی برای حل مشکلات خوزستان اختصاص داده شده بود، چه شد؟!آقایان روحانی،جهانگیری،نوبخت و دیگر دولتمردان به این سوال پاسخ دهند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**شرق: نباید چهره ای زشت از کیمیا علیزاده نمایش بدهید

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «بدعت بحث برانگیز تلویزیون در گزارشگری» نوشت:«برنامه ویژه المپیک شبکه ‌3 با قصد و غرضی مشخص، برای زیرسؤال‌بردن کیمیا علیزاده تهیه و طراحی شده بود. تلویزیون به بهانه  دیدارکیمیا علیزاده و ناهید کیانی، با پخش چند آیتم و البته صحبت‌های عجیب‌وغریب مجری و کارشناسان برنامه، در تلاش بود تا چهره‌ای زشت از کیمیا علیزاده، دختری که تنها مدال تاریخ المپیک را برای ایران گرفته، به تصویر بکشد».

این روزنامه اصلاح طلب در بخش دیگری از این گزارش نوشت:«کیمیا، همان ورزشکاری بود که در بازی‌های المپیک ریو 2016 برای کاروان ایران تاریخ‌سازی کرد و موفق شد اولین مدال تاریخ زنان ایران در این بازی‌ها را به دست بیاورد؛ اما چندی بعد از المپیک کیمیا علیزاده به دلایل مختلف تصمیم به مهاجرت از ایران گرفت تا به آلمان سفر کند و پناهنده شود».

شرق: نباید چهره‌ای زشت از کیمیا علیزاده نمایش بدهید/ اگر رئیسی برجام را کنار بگذارد اقتصاد ایران ونزوئلایی می‌شود

همچنین روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «چه کسی برد؟ چه کسی باخت؟» نوشت:«24 ساعت قبل از مبارزه ناهید کیانی نماینده ایران در وزن 57- کیلوگرم تکواندو مقابل کیمیا علیزاده تکواندوکار سابق تیم ملی ایران که در المپیک زیر پرچم پناهجویان شرکت کرده، مردم واکنش‌های متفاوتی نسبت به این رقابت نشان دادند. بخش عمده‌ای این رقابت را به نوعی بازی دو سر باخت برای ورزش ایران عنوان کردند و از اینکه شرایط به گونه‌ای پیش رفته که باعث شده دو هم‌وطن، دو هم‌تیمی سابق و دو دوست که عکس‌های دونفره‌شان هنوز در اینترنت هست مقابل هم قرار بگیرند ابراز ناراحتی کردند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«نوع برخورد صداوسیما با کیمیا علیزاده و تلاش برای نادیده گرفتن او انتقادات فراوانی در میان بینندگان تلویزیون برانگیخت و آنها در صفحات شخصی خود به این مساله واکنش نشان دادند. کاربران این سوال را مطرح کردند که این چه رسانه مقتدری است؟ آیا نمی‌شد خیلی عادی، انگار که علیزاده رقیبی مثل همه رقباست و با ورزشکاری از ایران بازی دارد به این مسابقه نگاه شود؟».

شرق: نباید چهره‌ای زشت از کیمیا علیزاده نمایش بدهید/ اگر رئیسی برجام را کنار بگذارد اقتصاد ایران ونزوئلایی می‌شود

واقعیت این است که بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب به «خودتحقیری» دچار است. به همین منظور از هر آنچه موجب تحقیر مردم و ایجاد دوقطبی در جامعه شود، به صورت ویژه حمایت می کند.

رسانه های این جریان سیاسی تلاش می کند تا این پیام را به مخاطب برساند که حساب نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران از هم جداست. رسانه های اصلاح طلب در حالی در پی القای این پیام هستند که فعالین این طیف همواره در قدرت حضور داشته و از ابتدای انقلاب تاکنون حداقل 34 سال- و از جمله 8 سال اخیر- مناصب ارشد اجرایی و تقنینی را تصاحب کرده اند.

ادعای اصلاح طلبان این است که جمهوری اسلامی ایران به زنان ظلم می کند و یکی از زنانی که به او ظلم شده است، کیمیا علیزاده است؛ آیا این ادعا صحت دارد؟!

کیمیا علیزاده به عنوان یک ورزشکار زن در تمام طول فعالیت ورزشی خود مورد حمایت ویژه(مادی و معنوی) جامعه ورزش، مسئولان فدراسیون تکواندو و مقامات کشورمان بوده است. پاداش مدال طلا برای کسب مدال برنز در المپیک ریو، اهدای یک واحد آپارتمان، اهدای یک دستگاه خودرو، 3 هزار دلار پاداش برای مدال برنز، هدیه 80 میلیونی در سال 95، اهدای 300 سکه طلا، 2 بار پرچمداری کاروان ورزشی ایران در معتبرترین رقابت های ورزشی جهان، تقدیر مقامات ارشد و...بخشی از جوایز و تقدیرها از کیمیا علیزاده و توجه ویژه به وی در سالهای گذشته است.

موارد مذکور در کنار مهیا کردن شرایط ویژه جهت تمرینات ورزشی برای کیمیا علیزاده، هیچ جای شک و تردیدی باقی نمی گذارد که وی به مردم کشور خود پشت کرده و با سوءاستفاده از شهرت، از محبت مردم و حاکمیت، پله ای برای منفعت طلبی خود ایجاد کرده و به عبارتی نمک خورده و نمکدان را شکسته است.

بدون تعارف باید گفت که خانم کیمیا علیزاده با دهن کجی به مردم کشورش، وطن فروشی کرد و اما رسانه های اصلاح طلب با سانسور اصل ماجرا و بر طبق یک عادت در جابجاکردن ظالم و مظلوم، جانب شخصی را گرفته که به مردم کشورش ظلم کرده است.

**اگر رئیسی برجام را کنار بگذارد اقتصاد ایران ونزوئلایی می شود

«مهدی پازوکی» فعال سیاسی اصلاح طلب که در دولت روحانی مشاور نوبخت در سازمان برنامه و بودجه بوده است در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «برجام؛ سد راه ونزوئلایی‌شدن اقتصاد ایران» نوشت:«باید به این توجه داشت که هر روز عقب افتادن پذیرش برجام برای کشور و مردم به‌ویژه توده‌های آسیب‌پذیر هزینه دارد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«اگر همچنان رقابت بین افزایش تورم و دستمزد را ادامه بدهیم قطعا می‌تواند تبعات منفی‌ای همچون ونزوئلایی‌شدن داشته باشد. در ونزوئلا یک‌باره ارزش پول ملی در مقابل ارزهای رایج بین‌المللی کاهش پیدا کرد و به این حال و روز افتاد، قطعا دولت رئیسی اگر برجام را نپذیرد به شدت ارز پول ملی دچار خدشه خواهد شد».

همچنین روزنامه شرق در مطلبی نوشت:«در ابتدای کار دولت روحانی...ایران در وضعیت تحریم شدید قرار داشت، سایه فصل هفتم منشور سازمان ملل و سایه جنگ و درگیری نظامی بالای سر ایران بود و وضعیت داخلی، به‌ویژه وضعیت اقتصادی نیز...شرایطی بحرانی را می‌گذراند... با این شرایط دولت حسن روحانی با وعده حل مسئله هسته‌ای و تحریم‌ها روی کار آمد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«با دخالت های منتقدان دولت...نتیجه این شد که مهم‌ترین پرونده دستگاه دیپلماسی دولت روحانی، با وجود سال‌ها تلاش این دولت، به نتیجه نرسد و نیمه‌تمام به دولت آینده تحویل داده شود. شاید به این ترتیب، آخرین انتقام از وزیر خارجه گرفته شود؛ اگرچه این انتقام به قیمت چند ماه تحریم بیشتر باشد».

شرق: نباید چهره‌ای زشت از کیمیا علیزاده نمایش بدهید/ اگر رئیسی برجام را کنار بگذارد اقتصاد ایران ونزوئلایی می‌شود

اصلاح طلبان در سال های 92 و 96 هشدار دادند که اگر رقبای روحانی به پیروزی برسند، اقتصاد ایران ونزوئلایی شده و با گرانی سرسام آور مواجه خواهیم شد. برای نمونه رسانه های اصلاح طلب در سال 96 مدعی بودند که اگر آقایان رئیسی یا قالیباف به ریاست جمهوری برسند، دلار 5 هزارتومان خواهد شد و این قیمت دلار، کشور را با التهابات گسترده اقتصادی مواجه خواهد کرد.

در سال 96 روحانی در انتخابات پیروز شد، پس از پیروزی روحانی نه تنها قیمت دلار از 5 هزارتومان عبور کرد بلکه به آستانه 30 هزارتومان رسید. اکنون نیز قیمت دلار در کانال 25 هزارتومان است. با اینحال جریان اصلاح طلب این وضعیت را عادی و نرمال جلوه می دهد.

در دولت روحانی با رکوردهای تأمل برانگیز اقتصادی مواجه بودیم، از تورم 44 درصدی تا مرغ 40 هزارتومانی و تخم مرغ شانه ای 45 هزارتومانی و گرانی سرسام آور خودرو و مسکن و لوازم خانگی و...

چرا این وضعیت رخ داد؟! به این دلیل که دولت روحانی همه امور کشور و حتی آب خوردن مردم را به برجام گره زد. به این دلیل که توان عظیم و استعدادهای فراوان جوانان ایرانی در حد طبخ قرمه سبزی و آبگوشت بزباش قلمداد شد.

جریان اصلاح طلب در پی آن است تا نسخه خسارت بار خود در دولت روحانی را عینا به دولت رئیسی انتقال دهد و آن چیزی نیست جز «برجامیزه کردن اقتصاد ایران» و قربانی کردن توان عظیم داخلی به پای برجام.

آقای رئیسی در اولین نشست خبری خود به این نسخه پیچی پاسخ داد و تاکید کرد:« سیاست خارجه ما از برجام شروع نمی‌شود و به برجام هم محدود نمی‌شود. تعامل با همه دنیا را به عنوان یک اصل و تعامل گسترده و متوازن را دنبال خواهیم کرد... وضعیت اقتصادی و شرایط مردم را به این مذاکرات گره نخواهیم زد و اجازه نخواهیم داد به نحوی مذاکره برای مذاکره باشد، اجازه نخواهیم داد مذاکرات فرسایشی شکل بگیرد. بلکه هر نشستی باید همراه با نتیجه باشد».

** آقای مسیح مهاجری؛ وضع فعلی خوزستان نتیجه عملکرد دوستان شماست

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی به قلم «مسیح مهاجری» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت:«با استاندار ویژه نصب کردن و گلایه از این و آن کردن که اگر چنین و چنان می‌کردند الان اوضاع خوزستان اینطور نبود مشکلی حل نمی‌شود. تا این لحظه هیچیک از مسئولین که درباره بحران خوزستان صحبت کرده‌اند، شفاف نظر نداده‌اند. اگر بخواهند شفاف سخن بگویند باید اعتراف کنند که اولاً مشکلات خوزستان فراتر از آب است، ثانیاً همه مقصرند و ثالثاً اقدامات کنونی هم به منزله خوراندن مُسکن به کسی است که دچار دردهای مزمن است و به معالجه اساسی نیاز دارد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«ماجرای تشنگی بخش‌هائی از خوزستان که حالا حضرات مسئولین را از صدر تا ذیل تکان داده، قصه پرغصه‌ای بر غم‌های دیگر افزوده است. وقتی مردم از تلویزیون لوله‌های آب و تانکرهای آبرسان را می‌بینند با این سؤال مواجه می‌شوند که این لوله‌کشی‌ها را نمی‌شد در 30 سال بعد از جنگ انجام بدهید تا امروز بیش از 700 روستای خوزستان تشنه نباشند؟ جواب حضرات مسئولین لابد اینست که اگر ما این کارها را می‌کردیم، وقتی برای پرداختن به جنگ قدرت برایمان باقی نمی‌ماند».

شرق: نباید چهره‌ای زشت از کیمیا علیزاده نمایش بدهید/ اگر رئیسی برجام را کنار بگذارد اقتصاد ایران ونزوئلایی می‌شود

فعالین اصلاح طلب اصرار دارند که با توهین به فهم و شعور مردم، بجای پاسخگویی درباره عملکرد 8 ساله خود، ژست شاکی به خود گرفته و همه را به غیر خود مقصر جلوه دهند.

رهبر معظم انقلاب در سال 98 با درخواست دولت برای برداشت 4 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای حل مشکل فاضلاب اهواز و حومه موافقت کردند. آقای مسیح مهاجری بجای اینکه قیافه حق به جانب به خود بگیرد بهتر است به این سوال پاسخ دهد که سرانجام این 4 هزار میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید چه شد؟! آیا وی درباره سرانجام این رقم قابل توجه مطالبه گری کرده است؟!

همچنین «غلامرضا شریعتی» استاندار سابق خوزستان خرداد 99 ‌در گفت‌وگویی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای حل مشکلات فاضلاب اهواز، گفته بود:«رهبری توجه خاصی نسبت به مسئله فاضلاب اهواز داشتند و دستور دادند از صندوق توسعه ملی 50 میلیون یورو برای رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز اختصاص داده شود». سوال اینجاست که دولت روحانی با این اعتبارات کلان چه اقداماتی برای مردم خوزستان انجام داده است؟!

حجت‌الاسلام «محسن حیدری» نماینده خوزستان در مجلس خبرگان- خرداد 1400- در نشست اعضای کمیته کشاورزی قرارگاه مردمی و جهادی الغدیر گفته بود: «خوزستانی که استعداد شکوفایی را داشته و ایده مقام معظم رهبری احیای دو میلیون هکتار زمین کشاورزی در این استان بوده و طرح 550 هزار هکتار مقدمه‌ای برای احیای مابقی اراضی کشاورزی است که اگر انجام شود، مواد غذایی کل کشور تأمین می‌شود اما انتقال آب جلوی تحقق این ایده مقام معظم رهبری را گرفته و تنها نیمی ‌از طرح 550 هزار هکتاری اجرایی شده و وزارت نیرو اعلام کرده که برای مابقی آن آب نداریم».

آقای مسیح مهاجری در یادداشت مذکور به هیچ عنوان به قصور و تقصیرهای دولت روحانی در ماجرای خصوصی سازی کارخانه هفت تپه نیز اشاره ای نکرده است.

در این یادداشت حتی به کارنامه بسیار ضعیف شریعتی، استاندار سابق خوزستان نیز اشاره ای نشده و بجای آن نویسنده یادداشت، ایده رئیس جمهور منتخب در انتصاب استاندار ویژه را مورد هجمه قرار داده است.

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش رسمی حوزه بازرسی وزارت کشور، استانداری خوزستان با کسب 1537 امتیاز در سال 98 در بین استان‌های کشور، رتبه آخر را کسب کرد؛ این رتبه درحالی است که استان خوزستان همواره در سال‌های گذشته بیشترین اعتبارات را در بودجه سالانه به خود اختصاص داده است.

متاسفانه جریان اصلاح طلب به شدت به رفتار قبیله ای آلوده است. همین رفتار قبیله ای است که یکروز «قاتلِ یک زن» را «قهرمان» معرفی کرده و روز دیگر «مدیر نجومی بگیر» را «ذخیره نظام» جا می زند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان