۵ آشپزخانه رویایی برنده ۵ میلیون جایزه!

اخبار و رویداد: چندی پیش وبسایت چیدانه و مجله منزل مسابقه عکاسی «آشپزخانه رویایی من» را برگزار کردند، در آن مسابقه از شما خواستیم اگر آشپزخانه زیبایی دارید یا فکر می‌کنید از ایده خوبی برای چیدمان فضای آشپزخانه‌تان استفاده کرده‌اید که برای بقیه جذاب است، دست به کار شوید و عکسش را برای ما بفرستید

اخبار و رویداد: چندی پیش وبسایت چیدانه و مجله منزل مسابقه عکاسی «آشپزخانه رویایی من» را برگزار کردند، در آن مسابقه از شما خواستیم اگر آشپزخانه زیبایی دارید یا فکر می‌کنید از ایده خوبی برای چیدمان فضای آشپزخانه‌تان استفاده کرده‌اید که برای بقیه جذاب است، دست به کار شوید و عکسش را برای ما بفرستید. بعد از پایان زمان ارسال عکس‌ها تیم داوری متشکل از کارشناسان وب‌سایت چیدانه و مجله منزل، 10 عکس را انتخاب کردند که روی صفحه اینستاگرام مجله منزل به مدت 24 ساعت برای رای‌گیری عمومی قرار گرفت و در نهایت نتایج رای‌گیری پنج نفر اول مسابقه را مشخص کرد:

برندگان پنج جایزه یک میلیون تومانی مسابقه آشپزخانه رویایی من

  •  شروین کرد 
  • بیتا بنفشی 
  • بهناز اختریان 
  • مرضیه عبیدی 
  • نریمان چایچی

در ادامه آشپزخانه‌های این برندگان خوش‌سلیقه را به شما نشان می‌دهیم تا با هم ببینید آنها چه نکاتی را برای طراحی آشپزخانه‌ای زیبا و کاربردی رعایت کرده‌اند.

دکوراسیون آشپزخانه منزل شروین کرد

انتخاب کابینت‌های سفید مدرن براق و کاشی‌های کوچک استیل به وسعت آشپزخانه‌ افزوده و آن را مانند مرواریدی درخشان نمایش داده است. جزیره چندمنظوره، با انعطاف‌پذیری بالایی که دارد، مشکل فضای کوچک را حل کرده است؛ هم اجاق گاز است و هم میز و صندلی. آشپزخانه 10 سانتی‌متر بالاتر از سطح پذیرایی بوده ولی آنها ارتفاع اضافی را تخریب و آن را همسطح پذیرایی کرده‌اند. هماهنگی ظاهری یخچال، فر، سرخ کن و سایر وسایل با شکل و رنگ کابینت به خوبی به چشم می‌آید. حتی باید گفت برخی از ایده‌های‌شان تنها با یاری تکنولوژی ممکن شده؛ مثلا استفاده از هودی که نیاز به لوله‌کشی ندارد و با فیلتر کار می‌کند، جزیره را بسیار شکیل‌تر کرده است.

کوراسیون آشپزخانه منزل بیتا بنفشی

آشپزخانه با یک فلاور باکس از نشیمن جدا شده است. ایده استفاده از فلاور باکس به جای دیوار از علاقه  خانم خانه به گل و گیاه سرچشمه گرفته است. انتخاب کابینت های گلاس سفید برای انعکاس نور بیشتر در فضای داخلی خانه در ترکیب با رنگ ونگه با توجه به اینکه آشپزخانه پنجره ای ندارد، انتخاب بجا و هوشمندانه ای بوده است. فضای بین کابینت ها را نیز ساده و قهوه ای انتخاب کرده اند که در تمیز کردن آنها دچار مشکل نشوند و با رنگ سفید و ونگه کابینت ها نیز هماهنگ باشد. هیچ عنصر اضافه ای به جز چند لوازم دکوری در نمای آشپزخانه نمی بینیم، حتی برای دستکش های ظرفشویی هم فضایی در نظر گرفته شده است.

دکوراسیون آشپزخانه منزل بهناز اختریان

برای داشتن یک آشپزخانه جمع و جور اما جا دار بهترین ابتکار همین جزیره وسط است. دور تا دور این جزیره کابینت های بزرگ و جا دار قرار گرفته و سطح کاشی شده زیبای آن جای یک میز ناهار خوری را پر کرده است. لوستر آشپزخانه بهناز مدلی خلاقانه دارد. او به شکلی زیبا فنجان های گلدارش را یکی در میان بین لامپ ها گذاشته و به آشپزخانه تنوعی جذاب داده است. تنها نکته منفی در این آشپزخانه که زیاد هم به چشم نمی آید سایز یخچالش است که کمی از کابینت ها بیرون زده است.

دکوراسیون آشپزخانه منزل مرضیه عبیدی

از شدت برقی که در  این آشپزخانه افتاده است فکر می کنید تا به حال در آن غذایی پخته نشده است. از نکات بسیار خوب این آشپزخانه، جمع و جور بودنش است. همه وسایل داخل کابینت ها جا داده شده و وسایل اضافی در آن به چشم نمی خورد. خوبی دیگر این آشپزخانه فاصله ای است که بین نشیمن خصوصی و اتاق پذیرایی مهمان ها ایجاد کرده است.

دکوراسیون آشپزخانه منزل نریمان چایچی

از مهم ترین عوامل موثر در طراحی این آشپزخانه استفاده از المان های کلاسیک و ترکیب رنگ های متفاوت است که با استفاده از آن به طراحی تلفیقی (تلفیق کلاسیک و مدرن) رسیده است. استفاده از دیواره گچی به رنگ نارنجی به جای کاشی در قسمت هایی که امکان آلودگی کمتری وجود دارد و رنگ بدنه خود کابینت ها که از تلفیق رنگ قهوه ای و یشمی است، فضایی گرم در آشپزخانه ایجاد کرده است. با توجه به سبک طراحی داخلی فضای کلی خانه، ترجیح داده شد که کار طراحی بیشتر به سمت و سوی یک کار کلاسیک برود تا یک کار مدرن.

مطالب بیشتر در رابطه با آشپزخانه ها: 
10 ایده خیره کننده برای دیوار بین کابینت آشپزخانه
تزئین اپن آشپزخانه با وسایل ساده دکوری
راه های جدید تقسیم فضا در طراحی داخلی آشپزخانه
10 ایده خلاقانه در کابینت آشپزخانه برای جا ادویه ای!
8 ایده برای بزرگ نمایی آشپزخانه های کوچک
راهنمای خرید ظروف آشپزخانه شیک و زیبا
10 ایده حصیری برای طراحی دکوراسیون داخلی

تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل خلاقانه کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

منبع مجله منزل ؛ گردآوری در تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر