ماهان شبکه ایرانیان

تیری بر سینه دیوار!

خودتان بسازید: در بعضی خانه ها هنر از آن دسته از چیزهایی است که هرگز در یک نقطه متوقف نمی‌ماند وبرای بعضی اشخاص از آن‌جایی که چیدمان مبلمان اتاق را به طور مستمر تغییر می‌دهند، بسیار مهم و ضروری است که آثار هنری قابل جابه‌جایی باشند و بتوان آن را در هر نقطه‌ای به کار برد.

خودتان بسازید: در بعضی خانه ها هنر از آن دسته از چیزهایی است که هرگز در یک نقطه متوقف نمی‌ماند وبرای بعضی اشخاص از آن‌جایی که چیدمان مبلمان اتاق را به طور مستمر تغییر می‌دهند، بسیار مهم و ضروری است که آثار هنری قابل جابه‌جایی باشند و بتوان آن را در هر نقطه‌ای به کار برد.
 

بنابراین وقتی در سایت‌های اینترنتی عکس‌هایی از تیرهای تیر کمان را که می‌توان آن‌ها را به دیوار آویزان کرد ببینید متوجه می شوید برای ساخت آن‌ها به چند چوب ساده و مقداری پارچه نیاز است.


برای این‌که تیرهای مخصوص به خود را بسازید باید قبل از هر چیز چند میل بافتنی چوبی تهیه کنید. برای ایجاد ظاهری خاص‌تر و متفاوت‌تر این میل بافتنی‌های چوبی را در سه اندازه‌ مختلف برش داده: 60 سانتی‌متر، 90 سانتی‌متر، و 120 سانتی‌متر. برای بریدن این چوب‌های نرم به یک اره ساده نیاز دارید، فقط هنگام بریدن به دقت اره را بر روی قسمت‌هایی که علامت زده‌اید گذاشته و عمل اره کردن را به آرامی انجام دهید تا نوک این چوب‌ها صاف بریده شوند.

سپس، برای این‌که این چوب‌ها ظاهری متفاوت و جذاب پیدا کنند آن‌ها را به یک رنگ تیره درآورید و یک شب صبر کنید تا رنگ‌ها خشک شوند.‌ برای ایجاد لایه رنگی یکنواخت و یکدست چوب‌ها را دو بار رنگ کنید.

اکنون که چوب‌ها آماده شده‌اند، وقت آن رسیده که از چند پارچه نمدی رنگی و یک جفت قیچی استفاده کنید. برای این‌که پارچه‌های نمدی به شکل دلخواه دربیایند نمونه‌ای از آن‌ها را در نرم‌افزار Adobe طراحی کرده و سپس هر کدام از آن‌ها را طبق الگو برش دهید. این پارچه‌های نمدی برش‌خورده را کنار گذاشته تا در مرحله بعدی از آن‌ها استفاده کنید. 

 

پس از بریدن پارچه‌های نمدی، با استفاده از چسب مایع پارچه‌های نمدی و میل بافتنی چوبی را به چسب آغشته کنید و پارچه‌های نمدی را در انتهای میل بافتنی‌های چوبی بچسبانید. در هنگام انجام این کار کاملا دقت کنید تا چسب‌ مایع از پارچه‌ها و یا چوب سرریز نشود چراکه وقتی چسب‌ها خشک شوند ظاهر زشتی روی چوب پیدا می‌کنند.

در نهایت، این سه تیر تیر کمان را به صورت افقی و در فاصله‌هایی ثابت از هم با استفاده از چسب‌های کاغذی طلایی رنگ بر روی دیوار بچسبانید. البته قبل از این کار یک نوار آبی‌رنگ راه‌راه را به انتهای این چوب‌ها بپیچید تا تیرها ظاهری خاص‌تر و باجزئیات‌تر پیدا کنند. البته این نوع نوارهای راه‌راه در رنگ‌ها و شکل‌های مختلفی در بازار هستند و شما می‌توانید طبق سلیقه خود آن‌ها را انتخاب کنید.  
 

چون در نصب این تیرها به دیوار از میخ یا پونز استفاده نشده، می‌توانید آن‌ها را با توجه به طراحی و چیدمان اتاق‌های خانه به راحتی از دیواری به دیوار دیگر منتقل کنیم. با هزینه بسیار کمی این تیرهای ساده‌ای که می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر ظاهر اتاق شما بگذارد. شما هم می‌توانید به سادگی چنین تیرهای کمانی را در ابعاد و شکل‌های مختلف بسازید.
 

 

منبع: ehow ؛ ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان