ماجرای برند ایرانی مروژ که پوشاک ورزشکاران المپیک شده

پوشاک ورزشکاران یکی از موضوعاتی است که با برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی بیش از هر وقت دیگری مورد توجه قرار می گیرد

ماجرای برند ایرانی مروژ که پوشاک ورزشکاران المپیک شده

پوشاک ورزشکاران یکی از موضوعاتی است که با برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی بیش از هر وقت دیگری مورد توجه قرار می گیرد. حالا این روزها که المپیک توکیو در حال برگزاری است اگر بیننده ی مسابقات آن بوده باشید شاید متوجه وجود لوگویی به شکل M بر روی لباس ورزشکاران تیم های ایران و برخی از دیگر کشورها شده باشید. و البته شاید تعجب خواهید کرد اگر به شما بگوییم این لباس ها متعلق به یک برند ایرانی به نام مروژ (Merooj) هستند.

مروژ یک شرکت تولید کننده پوشاک ورزشی است که به دست مجید ساعدی‌ فر، پزشک اندیمشکی لُر تبار پایه گذاری شد.

ساعدی‌ فر که ساکن آمریکا است ﺑﯿﺶ ﺍﺯ 9 ﺳﺎﻝ ﺗﯿﻢ ﻣﻠﯽ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺍﯾﺮﺍﻥ را به عنوان فیزیوتراپ همراهی کرد. او بیش از 20 سال قبل فعالیت تجاری خود را با راه اندازی فروشگاه لوازم ورزشی در آمریکا آغاز کرد. بعد از آن به تولید انبوه توپ فوتبال و عرضه ی آن ها به باشگاه ها و فروشگاه های کالیفرنیا روی آورد و پس از مدتی نیز به عرصه ی تولید پوشاک ورزشی وارد شد.

شرکت مروژ ماهانه ده ها هزار قلم جنس از انواع پوشاک و تجهیزات ورزشی، از لباس و کفش گرفته تا کیف و کوله را تولید و روانه ی بازارهای داخلی و خارجی می کند.

کارخانه تولیدی این شرکت در شهر اندیمشک در استان خوزستان واقع شده‌ و یک واحد تولیدی هم در شهر سلمان شهر از این شرکت مشغول به تولید لوازم ورزشی است.

این شرکت با برخی کشورها قرارداد خرید ثابت دارد و محصولات خود را به بسیاری از کشورها صادر می کند.

در حالی که عمده ی بازار پوشاک ورزشی دنیا در اختیار برندهای بزرگی همچون نایکی، آدیداس و پوما است، شرکت مروژ به عنوان تنها برند ایرانی این عرصه، سال ها است با شرکت های معتبر دنیا به رقابت پرداخته و گام به گام با آنها قدم برداشته است.

اوج درخشش مروژ در المپیک 2016 ریو بود. پوشاک ایرانی بر تن ورزشکاران 35 کشور از 105 کشور در دهکده المپیک، رویداد مهمی بود که برای اولین بار در تاریخ المپیک و صنعت پوشاک کشور رخ داد.

فرزانه فصیحی دونده ی ایرانی با لباسی از برند مروژ در المپیک توکیو

بازیکنان تیم ملی والیبال ایران با لباسی از برند مروژ در المپیک توکیو

در داخل نیز در مقاطعی تهیه ی البسه تیم ملی والیبال مردان ایران و تیم ملی فوتبال ایران و تعداد زیادی از تیم‌های لیگ برتر فوتبال از جمله استقلال تهران ، تراکتور سازی تبریز ، ماشین سازی تبریز ، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، پارس جنوبی جم ، صنعت نفت آبادان و همینطور لیگ والیبال ایران در اختیار این شرکت بوده‌است.

M نماد این برند برگرفته از کلمه ی مروژ به معنای مورچه در زبان لری است. به گفته ی ساعدی فر، در ایران به تصور اینکه مروژ نامی غیر ایرانی است اجازه ی ثبت این نام به آن ها داده نشد و به همین دلیل محصولات این برند در داخل کشور به نام پوشاک مجید به فروش می رسد.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 3 / 5. تعداد رای: 2

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان