شهردار پایتخت چهارشنبه تعیین می‌شود؟

خط مقدم ماراتن ۶ نفره انتخاب شهردار

ماراتن انتخاب شهردار جدید تهران به مرحله نیمه نهایی رسید. از میان ۴۱ کاندیدای پیشنهادی از سوی ۲۱ منتخب شورای شهر ششم، فقط ۶ نفر به مرحله نیمه نهایی رسیده‌اند

اکنون شش نفر باقی‌مانده برای تکیه زدن بر سکان شهرداری تهران با یکدیگر رقابت می‌کنند. آن‌طور که برخی از منتخبان شورای شهر ششم اعلام کرده‌اند روند بررسی برنامه‌های ارائه شده از سوی این شش نفر تا روز چهارشنبه به احتمال زیاد به اتمام می‌رسد و در نهایت گزینه نهایی شهرداری تهران فردا مشخص خواهد شد.

شنیده‌های غیررسمی از روند رقابتی میان گزینه‌های این مرحله از انتخاب شهردار تهران حاکی از آن است که از میان شش نفر، دو نفر شانس بیشتری برای انتخاب شدن دارند. علیرضا زاکانی که پیش از این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نیز بود و مازیار حسینی دو نفری هستند که به نظر می‌رسد بیش از بقیه به صندلی شهردار تهران نزدیک شده‌اند و خط مقدم ماراتن انتخاب شهردار را تشکیل داده‌اند.

گفته می‌شود تا روز گذشته دو دیدگاه اصلی در میان منتخبان شورای شهر ششم برای انتخاب شهردار جدید تهران مطرح بوده است. یک گروه معتقد هستند شهردار بعدی تهران باید چهره‌ای ملی باشد و گروه دیگر این نگاه را دارند که شهرداری می‌تواند برای اداره شهر تهران در چهارسال آینده موثر باشد که پیش از این در مجموعه شهرداری تهران حضور داشته است. گمانه‌زنی های

اولیه نشان می‌دهد تا روز گذشته در میان منتخبان شورای شهر ششم، نگاه نخست برای انتخاب شهردار تهران، طرفداران بیشتری دارد.

با این حال همچنان افراد اصلی و شناخته‌شده شورای شهر ششم فعلا ترجیح داده‌اند مسیر رایزنی برای چهره‌های مختلف را تا روز آینده باز بگذارند. از همین رو اگرچه تا روز گذشته طرفداران نگاه نخست چهره مدنظر خود را به صندلی شهردار تهران نزدیک کرده‌اند اما برخی منابع غیررسمی خبر می‌دهند رایزنی‌ها در روز گذشته برای تغییر آرای منتخبان شورای شهر به شکل قوی همچنان ادامه‌ دارد به‌طوری که ممکن است تا روز آینده نتایج تغییر کند.

منتخبان شورای شهر ششم طی امروز و فردا به بررسی برنامه‌های ارائه شده از سوی نامزدهای مرحله نیمه نهایی انتخاب شهردار می‌پردازند و در نهایت آن طور که اعلام کرده‌اند به احتمال زیاد فردا (چهارشنبه) گزینه نهایی شهرداری تهران مشخص خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان