زمرد، دفع‌کننده بیماری صرع

زیبایی و درخشش و جلای دلپسند، استحکام، کمیاب بودن، رنگ وقابلیت حمل و نقل از جمله ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود یک سنگ و یا غیر معدنی در رده سنگ‌های گرانبها جای گیرد.

زمرد، دفع‌کننده بیماری صرع

تحریریه زندگی آناین- گروه دنیای زنان

 

 

زیبایی و درخشش و جلای دلپسند، استحکام، کمیاب بودن، رنگ وقابلیت حمل و نقل از جمله ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود یک سنگ و یا غیر معدنی در رده سنگ‌های گرانبها جای گیرد.با توجه به اهمیت سنگهای قیمتی در میان مردم در این شماره از مجله و شماره‌های بعد در نظر داریم تا خوانندگان عزیز را با این سنگ‌ها آشنا کنیم.در این شماره شما با زمرد سنگ متولدین ماه میانی بهار،تاریخچه و خواص درمانی آن آشنا می‌شوید.

زُمُرُّد گونه‌ای بریل و از سنگ گران‌بها است. این سنگ از سیلیکات آلومینیوم و بریلیوم تشکیل شده در سنگهای پگماتیت یافت می‌شود.واژه زمرد عربی‌شده «اسماراگدوس» یونانی است. که خود گویا از واژه‌ای سانسکریت به معنی سبز گرفته شده است. نام اصلی فارسی آن دوال یا دوبال است.

در باور قدیمی، زمرد را دفع‌کننده بیماری صرع و کورکننده مار می‌پنداشتند.زمرد در قدیم در مصر باستان و اتریش و سوات در شمال پاکستان استخراج می‌شد. امروزه بهترین زمردها از معدن موزو در کشور کلمبیا استخراج می‌شود.

خواص درمانی

زمرد از زمان خیلی دور به عنوان سنگ درمانی به کار می‌رفته است.

یکی از مهم ترین ویژگی‌های آن این است که روح و جسم را با هم متعادل می‌کند. این سنگ روی تیروئیـد و تصــلب شرائین اثر می‌گذارد و در مورد بیمارانی که پارکینسون دارند یا مبتلا به صرع هستند روند درمان را بهبود می‌بخشد. زمرد فشار خون و بیماری قلبی را نیز کنترل می‌کند.

در زمان‌های گذشته برای درمان بچه‌های کوچک هنگامی‌که به تب مبتلا می‌شدند مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این سنگ ادراکات شهودی را افزایش می‌دهد و در ایجاد نبوغ تاثیر دارد. یوگی‌ها و کسانی که مدیتیشن می‌کنند اعتقاد دارند وقتی زمرد همراه دارند زودتر به تمرکز می‌رسند.سنگ زمرد با وجود مدارات و ذرات و انرژِی‌های درمانی جهت درمانهای زیر مفید می‌باشد:

. درمان بیماری‌های عصبی، اختلالات روانی، افسردگی، اضطراب

. تثبیت انرژی درمانگر بر روی بیمار

. درمان بی خوابی و کم خوابی و آرامش بخشیدن به افراد

. درمان انواع دردهای معده

توصیه

توصیه می‌شود افراد مبتلا به دیابت و چربی خون، از تماس با سنگ زمرد اجتناب کنند؛ چرا که برای آنها مضر است و باعث تشدید و تثبیت بیماری می‌شود. این سنگ حتی نباید با‌هاله چنین افرادی تماس داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر