زیبایی چشم‌نواز با رنگ‌های متضاد

پالت های رنگی: رنگ‌های برخی برنامه‌های تلویزیونی سیاه و قرمز است و احتمالا شما از چنین پالت رنگی‌ای برای طراحی داخلی خانه خود استفاده نمی‌کنید

پالت های رنگیرنگ‌های برخی برنامه‌های تلویزیونی سیاه و قرمز است و احتمالا شما از چنین پالت رنگی‌ای برای طراحی داخلی خانه خود استفاده نمی‌کنید. اما مطمئنا شما با دیدن فضاهای زیبایی که در چیدانه می‌آیند نظرتان در مورد طراحی داخلی خانه عوض می‌شود و سعی خواهید کرد از این ترکیب‌های رنگی استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید بدانید چگونه به یک فضای زیبا، مانند فضاهایی که در ادامه به شما نشان می‌دهیم در خانه خود برسید و از ترکیب رنگ‌های سیاه و قرمز استفاده کنید.
 

استفاده به جا از رنگ قرمز در مقادیر اندک و در جای مناسب همان‌قدر می‌تواند یک فضا را زیبا کند که استفاده از رنگ قرمز در سراسر یک اتاق می‌تواند همین کار را انجام دهد . یک کوسن قرمز رنگ را روی یک کاناپه به رنگ سیاه با پارچه‌ای نرم قرار دهید و در کنار این مجموعه یک تابلوی نقاشی زیبا که در آن از رنگ قرمز استفاده شده است قرار دهید. این چیدمان در اتاق موجود در عکس بالا اتفاق افتاده است و می‌بینید که نتیجه آن تماشایی و بسیار جذاب شده است.
 

قرمز رنگ بسیار جذاب و چشم‌گیری است. ترجیحا به جای این‌که کل دیوارهای یک فضا را به رنگ قرمز درآورید، فقط یکی از دیوارها را قرمز کنید و در کنار آن کابینت‌ها یا کفپوش‌هایی سیاه رنگ را به کار گیرید. وجود یک دیوار که رنگی متفاوت نسبت به دیگر دیوارها دارد باعث می‌شود که چشم روی آن توقف کند، به همین دلیل از این ایده در دیگر قسمت‌های خانه هم می‌توانید استفاده کنید.
 

در عکس بالا استفاده هوشمندانه‌ای از رنگ قرمز در کنار یک پالت رنگی سیاه و سفید را مشاهده می‌کنید. اگر به پالت رنگی سیاه و قرمز علاقه دارید، خیلی راحت می‌توانید با استفاده از وسایل تزئینی این پالت را در فضای خود اجرا کنید. خوبی وسایل تزئینی این است که هر گاه از آن‌ها خسته شدید به راحتی می‌توانید آن‌ها را با وسایلی دیگر عوض کنید.
 

استفاده از فرش‌های قرمز ظاهر زیبایی به فضا اضافه می‌کند. قالیچه‌های مدرن و حتی فرش‌های ایرانی به رنگ قرمز در کنار یک کاناپه به رنگ سیاه ترکیب فوق‌العاده موفق و زیبایی ایجاد می‌کند. خط قرمز رنگیکه از طریق چهارپایه‌ها که در پس‌زمینه قرار دارند ایجاد شده است و باعث شده تا ترکیب قرمز و سیاه این قسمت از خانه بیش از پیش به چشم بیاید.
 

قرار دادن صندلی‌های قرمز در کنار میزی سیاه مانند پوشیدن کفش‌هایی قرمز با لباسی سیاه است: که این شگفت‌انگیز و بر جسته است.
 

شاید فکر کنید استفاده از پالت رنگی قرمز و سیاه در اتاق خواب که قرار است فضایی ملایم و آرام باشد کار درست و منطقی‌ای نباشد؛ اما اگر از این دو رنگ به صورتی درست و مناسب استفاده شود این پالت رنگی را در اتاق خواب هم می‌توان به کار گرفت.
 

وقتی این فضا را می‌بینید چیدمان وسایل در آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. دلیل زیبایی و جذابیت این فضا گرمای چوب و گرمای رنگ قرمز است.
میز سیاه رنگ با داشتن رگه‌هایی زیبا در کنار کفپوش‌های چوبی جذابیت دوچندانی به فضا داده است.
 

از رنگ‌های قرمز و سیاه می‌توان به عنوان پالت رنگی کلاسیک برای فضای بیرونی خانه نیز استفاده کرد. گرما و جذابیت در رنگ قرمز غیر قابل انکار است. اگر به نظرتان استفاده بیش از حد از رنگ سیاه در فضای بیرونی خانه این محوطه را کمی ترسناک می‌کند، مانند عکس بالا می‌توانید از این رنگ در گلدان‌ها و دیگر اجزای کوچک فضا استفاده کنید.
 

رنگ‌های قرمز و سیاه در کنار جزئیات روستیک جلوه بسیار زیبایی پیدا می‌کنند. این دو رنگ طیف رنگی بسیار زیبایی با چوب‌های گره‌دار ایجاد می‌کند. چنین ترکیبی را در عکس بالا مشاهده می‌کنید.
 

در فضاهای کوچک هم می‌توان از پالت رنگی قرمز و سیاه استفاده کرد. در اتاق بالا، قالیچه ایرانی با داشتن رنگ‌مایه‌های گرم، سردی رنگ سفید دیوارها و صفحه سیاه رنگ پشت تخت‌خواب را تلطیف کرده است.
 

ترجیحا از رنگ سیاه و قرمز در کنار مبلمان مدرن استفاده کنید. در عکس بالا می‌بینید که برای این‌که پالت رنگی قرمز و سیاه بیش از حد در فضا به چشم نیاید از مبلمانی چوبی و ساده استفاده شده است. نصب تابلوهای هنری مدرن بر روی دیوارهای قرمز رنگ نیز بسیار شیوه خوبی برای تلطیف فضا است که این اتفاق نیز در اتاق بالا افتاده است.
 

اگر دوست ندارید این دو رنگ در فضا بیش از حد به چشم بیاید، از مبلمان سیاه رنگ در کنار گل‌های قرمز استفاده کنید که هر گاه خواستید بتوانید این ترکیب رنگی را تغییر دهید. همانطور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید این ترکیب رنگی برای برپایی یک مهمانی بسیار ایده‌آل است.

به ما بگویید: آیا شما هم به ترکیب رنگ‌های سیاه و قرمز در خانه خود علاقه دارید؟ اگر از این رنگ‌ها در خانه خود استفاده کرده‌اید لطفا عکس آن را با ما در بخش بحث و گفتگو چیدانه به اشتراک بگذارید.

منبع: houzz ؛ ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان