زیباترین شهرهای ترکیه

کشور ترکیه دارای مکان‌های تاریخی همچون ویرانه‌های رومی، کلیساهای باستانی مسیحی و مسجدهای شگفت‌انگیز است. علاوه بر این، کشور ترکیه طبیعت بسیار بکر و زیبایی دارد. در زیر، لیست پنج تا از زیباترین شهرها و مناطق کشور ترکیه قرار دارد که مطمئنا می‌تواند مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران و مسافران باشد.

زیباترین شهرهای ترکیه

کشور ترکیه از لحاظ فرهنگ، تاریخ و طبیعت، کشوری بسیار غنی است. بسته به سلیقه و علایق شما در مسافرت، مکان‌های مختلف زیادی برای بازدید در کشور ترکیه وجود دارد. کشور ترکیه تاریخچه طولانی در سنت‌های مذهبی متفاوت و معماری متنوع دارا است که همین سبب شده تا به کشوری بسیار غنی برای مسافران و گردشگران تبدیل شود.

کشور ترکیه دارای مکان‌های تاریخی همچون ویرانه‌های رومی، کلیساهای باستانی مسیحی و مسجدهای شگفت‌انگیز است. علاوه بر این، کشور ترکیه طبیعت بسیار بکر و زیبایی دارد. در زیر، لیست پنج تا از زیباترین شهرها و مناطق کشور ترکیه قرار دارد که مطمئنا می‌تواند مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران و مسافران باشد.

شهر استانبول

شهر استانبول، بزرگترین شهر کشور ترکیه و همچنین پایتخت تجاری آن محسوب می‌شود. این شهر دارای مکان‌های گردشگری بسیاری است که می‌تواند مسافران را برای هفته‌ها مشغول خود کند. از جمله این مکان‌ها می‌توان به مسجد ایا صوفیه، مسجد آبی، مسجد سلیمانیه، آب انبار باسیلیکا، کاخ طوپقاپو و کاخ دلمه‌باغچه اشاره کرد.

بازدید و کشتی‌رانی در تنگه بسفر نیز می‌تواند جالب توجه باشد. این تنگه، قسمت اروپایی این شهر را به قسمت آسیایی آن متصل می‌کند. مطمئنا بازدید از موزه‌های باستان شناسی و هنرهای اسلامی نیز سبب افزایش دانش شما در مورد تاریخ این شهر می‌شود. با رفتن به قسمت شرقی و آسیایی شهر نیز می‌توان از محله قدیمی بالات، قلعه باستانی روملی حصار و همچنین موزه ساکیپ سابانجی دیدن کرد.

 

منطقه آلاچاتی

یکی از مناطق ساحلی کشور ترکیه که فاصله زیادی نیز با استانبول ندارد، منطقه آلاچاتی است. با این حال، مکان‌های زیادی برای بازدید در خط ساحلی مرمره و آئگین قرار دارد. شما به راحتی می‌توانید از استانبول با هواپیما یا اتوبوس به شهر ازمیر سفر کنید. گرچه اغلب مسافران، این شهر را نادیده می‌گیرند اما شهر ازمیر دارای مناظر زیبایی در کنار دریا و غذاهای خوشمزه است.

از آنجا می‌توان به شهر چشمه سفر کرد. شهری عجیب، جالب و بسیار زیبا که در ساحل منطقه آلاچاتی قرار دارد. این شهر، حسی مشابه با یک روستای یونانی دارد و مکان بسیار عاشقانه‌ای برای اقامت است. در این منطقه سواحل متعددی وجود دارند. برخی از این سواحل مناسب موج سواری و برخی نیز آرام و مناسب خانواده است. علاوه بر این، اگر به دنبال ساحلی با آب‌های گرم هستید، ساحل ایلیچا را از دست ندهید.

 

شهر سلجوق

یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری در این بخش از کشور ترکیه، شهر سلجوق است که در آن، ویرانه‌های شهر باستانی افسوس قرار دارد. از شهر ازمیر می‌توان به راحتی به شهر سلجوق رسید و از ویرانه‌های زیبا و تاثیرگذار شهر افسوس لذت برد.

یکی از برجسته‌ترین نقاط این شهر باستانی نیز کتابخانه سلوس است. کسانی که به تاریخ علاقه دارند نیز می‌توانند از باقی‌مانده‌های معبد آرتمیس، که یکی از عجایب باستانی جهان است، بازدید کنند. سفر به روستای شیرینجه در نزدیکی شهر سلجوق و بازدید از مناظر متحیرکننده آن نیز خالی از لطف نیست.

 

شهر پاموکاله

گرچه مکان‌های باستانی شهر پاموکاله جزو شگفتی‌های جهان محسوب نمی‌شوند اما بازدید از آنجا قطعا شما را تحت تاثیر خواهد گذاشت. در شهر پاموکاله، مکانی قرار دارد که کوهی از سنگ‌های تراورتن درخشان است که طبیعتا استخرهای آب معدنی را تشکیل می‌دهند. این مکان واقعا زیبا و خیره‌کننده است. این مکان که زیستگاه رومیان بوده، دارای یک آمفی تئاتر خارق‌العاده و چندین کاخ خراب شده است.

لازم به ذکر است که برخی از این استخرها همچنان باز هستند و می‌شود در آنها شنا کرد. زمانی، شهر پاموکاله مشهورترین مقصد گردشگری در کشور ترکیه بوده اما عدم کنترل جمعیت انبوه گردشگران سبب صدمه و آسیب به این مکان طبیعی و تاریخی شده است. از آن زمان، کشور ترکیه و یونسکو در حال تلاش برای بازسازی این مکان هستند اما مطمئنا تکمیل شدن آن سال‌ها طول خواهد کشید.

 

منطقه کاپادوکیه

منطقه کاپادوکیه از آن دسته مقاصد گردشگری است که به هیچ عنوان نباید آن را از دست داد. این منطقه، بخشی کاملا منحصربه‌فرد و خیرکننده از کشور ترکیه است. این منطقه را می‌توان یک منطقه توریستی کامل از لحاظ تاریخی، طبیعت، فرهنگ و ماجراجویی دانست. این منطقه در میانه کشور قرار دارد. بسیاری از گردشگران در شهر گورمه اقامت می‌کنند. این شهر بیشتر برای هتل‌های غاری و پرواز بالون‌های رنگین در آسمان آن شناخته می‌شود.

شما می‌توانید علاوه بر سوار شدن بر بالون و لذت بردن از مناظر منطقه کاپادوکیه از  آسمان، بر روی زمین، از کلیساهای مسیحی باستانی و خانه‌های ساخته شده در غارهای محلی این منطقه دیدن کنید. در زیر زمین نیز شما می‌توانید از مکان‌های تاریخی درین‌کویو و کایماکلی بازدید نمایید. یکی دیگر از مکان‌های منطقه کاپادوکیه که حتما باید به آن سفر کرد، قلعه اوچیسار است که در درون کوهی کنده‌کاری شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان