ماهان شبکه ایرانیان

ویزای دانشجویی آلمان

در کشور آلمان، بسیاری از رشته‌های تحصیلی در سطح بالاتری قرار دارند، رشته‌هایی همچون مهندسی، علوم کامپیوتر، مدیریت و تجارت و مطالعات فرهنگی برخی از رشته‌هایی هستند که دانشجویان از سراسر دنیا خواهان ادامه تحصیل در این رشته‌ها در کشور آلمان هستند

ویزای دانشجویی آلمان

کشور آلمان، کشوری پیشرو در زمینه تحصیلات و آموزش و پرورش است. این کشور زادگاه دانشگاه‌های پژوهشی است که دارای کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌هایی است که هر روزه دانش و علم در آنها گسترش می‌یابد و به مسیرهای تازه‌ای قدم می‌گذارد.

در کشور آلمان، بسیاری از رشته‌های تحصیلی در سطح بالاتری قرار دارند، رشته‌هایی همچون مهندسی، علوم کامپیوتر، مدیریت و تجارت و مطالعات فرهنگی برخی از رشته‌هایی هستند که دانشجویان از سراسر دنیا خواهان ادامه تحصیل در این رشته‌ها در کشور آلمان هستند. در دانشگاه‌های آلمان، خلاقیت و نوآوری مورد استقبال قرار می‌گیرد و برای مسائل نیز به طور مداوم راه‌حل‌هایی پیدا می‌شود.

ویزای نوع دی / اجازه اقامت

پس اگر دانشجو هستید و به دنبال آن هستید تا در کشور آلمان ادامه تحصیل کنید، در ادامه مطلب همراه ما باشید. شما برای ادامه تحصیل در کشور آلمان لازم است تا ویزای نوع دی یا اجازه اقامت را از این کشور دریافت کنید. این ویزا مخصوص دانشجویان و محصلانی است که به دنبال آن هستند تا تحصیلات خود را در کشور آلمان ادامه بدهند. در ادامه با ما همراه باشید تا از اطلاعات مهم در مورد فرایند گرفتن ویزای نوع دی یا اجازه اقامت آگاه شوید.

گرفتن ویزا چقدر طول می‌کشد؟

حتما وقت لازم و اضافی برای درخواست و گرفتن ویزای دانشجویی خود قرار بدهید. مطمئنا شما قبل از اینکه برای ویزای اقامت درخواست بدهید، باید به دانشگاه‌های آلمان درخواست داده باشید. حال، پس از اینکه از سوی دانشگاه منتخب خود پذیرفته شدید و در آن ثبت نام کردید، باید بلافاصله اقدام به درخواست برای گرفتن ویزای نوع دی /  اجازه اقامت از کشور آلمان را بدهید. این موضوع را در نظر بگیرید که شما باید حداقل سه ماه قبل از اینکه کلاس‌های دانشگاهی شما در دانشگاه منتخب‌تان آغاز شود، اقدام به درخواست ویزا کرده باشید.

دانشجویان ایرانی که به دنبال گرفتن ویزای دانشجویی از کشور آلمان هستند، باید اطلاعات بیومتریک خود را در طی مراحل درخواست برای گرفتن ویزا ارائه کنند. اطلاعات بیومتریک شما اساسا شامل اطلاعات هویتی اضافی شما همچون اثر انگشت‌ها و عکس‌ از شما است که کشور آلمان به منظور اهداف امنیتی آنها را از شما می‌گیرد.

در طی درخواست برای گرفتن ویزا شما باید در مصاحبه‌ای مربوط به ویزایتان حضور پیدا کنید. ویزای نوع دی / اجازه اقامت از کشور آلمان برای اقامت بیش از سه ماه معتبر است و اگر لازم است تا برای زمان بیشتر در این کشور حضور داشته باشید، باید ویزای خودتان را به طور سالیانه تمدید کنید. اگر می‌خواهید تا پس از به پایان رسیدن تحصیلاتتان در کشور آلمان بمانید، باید از طریق اداره مهاجرت، درخواستی برای گرفتن ویزایی متفاوت بدهید.

هزینه گرفتن ویزا چقدر است؟

در هنگام درخواست برای گرفتن ویزای نوع دی / اجازه اقامت از کشور آلمان، شما باید مبلغ هفتاد و پنج یورو را پرداخت نمایید. بسته به موقعیت شما، مقامات آلمان اجازه خواهند داد تا شما این مبلغ را به صورت آنلاین یا از طریق مرکز درخواست ویزا در ایران پرداخت کنید. دانشجویان ایرانی برای گرفتن ویزای آلمان نیازی به داشتن بیمه سلامت ندارند. علاوه بر این، دانشجویان باید مبلغ صد و ده یورو را به صورت سالیانه برای تمدید مدت زمان ویزای دانشجویی خود به دولت آلمان پرداخت کنند.

چه مدارکی برای گرفتن ویزا لازم است؟

زمانی که برای گرفتن ویزای آلمان درخواست می‌کنید، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به مقامات آلمانی ثابت شود، این است که شما قادر هستید  تا در طی برنامه تحصیلی‌تان در کشور آلمان، از پس هزینه‌ها بر بیایید. بنابراین، لازم است تا شما ثابت کنید که قادر هستید تا مبلغ هفت صد و بیست یورو را به صورت ماهیانه پرداخت کنید، چه از منبعی خارجی و چه از حساب بانکی خودتان.

دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاهی بین‌المللی در کشور آلمان را دارند، لازم نیست تا بالاترین سطح از زبان انگلیسی را یاد داشته باشند و آن را به مقامات اثبات کنند. با این حال، داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی باعث می‌شود تا بتوانید در درس‌های خود موفق باشید و از اقامت خود در کشور آلمان بهترین استفاده را ببرید.

علاوه بر این، دانشجویان ایرانی لزومی ندارد که قبل از رسیدن به کشور آلمان، تست پزشکی بدهند. همچنین، نیازی به محدودیت حساب بانکی برای دانشجویان ایرانی وجود ندارد. این نوع محدودیت حساب بانکی سبب می‌شود تا شما ماهانه تنها قادر به برداشت مبلغ مشخصی باشید و فقط بعد از رسیدن شما به کشور آلمان نیز به حساب بانکی‌تان دسترسی خواهید داشت. برای اطلاعات بیشتر در مورد ویزای آلمان به سایت مهاجرت آلمان مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان