۱۲ ایده بافتنی برای مبلمان دکوراسیون منزل

ترفندهای دکوراسیون: در این روزهای پایانی پاییز، زمستان پیش از موعد از راه رسید و همه را غافلگیر کرد

ترفندهای دکوراسیون: در این روزهای پایانی پاییز، زمستان پیش از موعد از راه رسید و همه را غافلگیر کرد. در خیابان بخار گرم نفس ها در هوا دیده و لایه های لباس های زمستانی بر تن عابران حس می شود. بانوهای با سلیقه ای که میل و کاموا ها را به دست گرفته و نم نمک می بافتند تا شال و کلاه های گرم و تماشایی برای روزهای سرد آماده کنند، بر جنب و جوش دست های هنرمندشان افزوده اند. شاید هم بخواهند در کنار روپوش هایی برای تن، لباس هایی نیز برای مبلمان خانه شان ببافند و دکوراسیون منزل شان را گرم کنند. مطمئنم شما هم مثل من مشتاق دیدن این کشباف ها و پلیورهای گرم زمستانی برای خانه هستید، پس بیایید با چیدانه همراه باشیم...

تار و پود پلیور زمستانی سال پیش تان از هم باز شده و سوراخ به جا گذاشته؟ آن را دور نیندازید، یک فکر ناب برایش داریم. گلدان های کوچک روی میز کار تان را فراموش نکنید و قسمت های سالم پلیور با دکمه های بانمکش را بر تن آن ها بپوشانید.

این ایده فقط مخصوص گلدان های کوچک نیست، گلدان های بزرگ گوشه ی نشیمن یا فضای غذاخوری تان نیز می توانند ژاکت پوش شوند.

یک زیرانداز چهل تکه با تکه های مربع گره خورده به هم که به قالیچه دوخته شده، یک لایه ی جذاب گرم در زیر پا فراهم می کند. درست مانند قبلی، این زیرانداز نیز می تواند با ژاکت های پاره شده درست شود.

رواندازی بافتنی با گره های درشت و پیچ خورده بر روی تخت خواب در کنار فوق العاده کردن دکوراسیون اتاق خواب، ممکن است بیدار شدن تان را در صبح های سرد زمستان سخت کند!

اگر می خواهید سادگی بیش از حد فضای مدرن یا مینیمال تان را متعادل کنید، از روکش های بافتنی برای تعدادی از کوسن های تان استفاده کنید و محیط سرد خانه را گرما بخشید.

این کوسن های ژاکت پوش به فضای مطالعه ای که در تصویر می بینید، نرمی و راحتی بخشیده اند که میل به خواندن کتاب را در شما دوچندان می کند.

اگر طرفدار رنگ های خنثی نیستید، نظرتان درباره ی کوسن های رنگی رنگی چیست؟ و البته یک پتوی کوچک زیبا با بافت باز بر روی پشتی مبل راحتی تان!

تصورش را بکنید بر روی مبل تابی تان لم داده اید و همان طور که در حال نوشیدن یک لیوان چای داغ هستید، ست کوسن و پتوی بافتنی و پرتو آفتاب بر تن تان، شما را گرم گرم می کنند.

نظرتان درباره ی این اتاق خواب با طیف رنگ های ملایم و مبلمان مینی مالش چیست؟ من که عاشقش شدم، مخصوصا عاشق آن پوف بافتنی بامزه!

پوف های بافتنی در دکوراسیون اتاق کودک نیز بسیار جذاب به نظر می رسند. مثلا در این تصویر، پوف بافتنی با بافت درشت به این فضای یکنواخت و ملایم، عمق و بافت بخشیده است.

بافتنی ها حتی اگر خودشان نباشند، نقش های زیبایشان چشم را خیره می کند. نقش های بافتنی در این فرش، حس برجسته و سه بعدی بودن به آن داده است.

این شید استوانه ای شکل غیر متعارف برای یک اتاق با دکوراسیون تلفیقی بسیار مناسب است. ضمنا ممکن است با دکوراسیون سنتی شما نیز هماهنگی داشته باشد.

هیچ وقت لباس های بافتنی کهنه و پاره شده را دور نریزید، بافت ها ارزشمند اند و زیبا. فارغ از رنگ و طرح متفاوت شان، آن ها را به هم وصله کنید و مبل تک نفره ی مخصوص تان را روکش کنید.

روکش بافتنی ای که با دست بافته شده، یک مبل عثمانی مکعب سرسخت را به نشیمن گاهی گرم و نرم تبدیل می کند.

نشیمن چهارپایه ها نیز مکان جذابی برای جلوه گری بافتنی ها یا طرح های بافتنی است.

بیایید این بار روکش صندلی های میز ناهارخوری را متفاوت انتخاب کنیم. راستی تا به حال از کامواهای رنگی به عنوان لوازم دکوری استفاده کرده اید؟

روزهای سرد زمستانی و حرم گرم شومینه و چای داغ قندپهلو و نشستن بر روی بالش های بافتنی گرم و نرم و گل گفتن و گل شنیدن من و تو...

نظرتان درباره ی این ایده ها چیست؟ تصمیم گرفتید سریع شال و کلاه ها را تمام کنید و بروید سراغ گلدان ها و کوسن ها و صندلی ها؟ من هم موافقم!

راستی ممکن است بعضی از شما قبلا چنین ایده ها یا ایده های خلاقانه ی دیگری را پیاده کرده باشید. اگر این چنین است ما را از آن ها بی بهره نگذارید. تورهای چیدانه برای ثبت و نمایش دکوراسیون خلاقانه ی شما آماده است. فقط کافی ست لینک همکاری با تحریریه را باز کنید و نحوه ی مطلع کردن ما را ببینید.

با ایده های دکوراسیونی جذاب بیشتر آشنا شوید:
با دکوراسیون یلدایی به استقبال یلدا بروید!
وسایل تزئینی خاطره انگیز در دکوراسیون منزل شما
11 صندوقچه قدیمی در دکوراسیون امروزی
تزئین اپن آشپزخانه با وسایل ساده دکوری
7 کاربرد گلیم و جاجیم در دکوراسیون خانه ایرانی

نویسنده: فاطمه افشاریان ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر