بزرگترین و مشهورترین جنگل‌های دنیا

یکی از غنی‌ترین زیست‌بوم‌های روی زمین، جنگل‌های بارانی آمازون است که در حقیقت، پنهان‌ترین گنجینه زمین محسوب می‌شود. این جنگل، خانه چندین میلیون گونه گیاهی، حیوانی، حشرات، پرندگان و دیگر گونه‌های زنده همچون انسان‌های بومی است. جنگل آمازون به گونه‌ای قلب زمین محسوب می‌شود. بخش اعظمی از این جنگل عظیم در برزیل قرار دارد.

بزرگترین و مشهورترین جنگل‌های دنیا

سیاره زمین یکی از غول‌پیکرترین اکوسیستم‌ها را دارد و باید گفت که جنگل‌ها برای این سیاره، مهم‌ترین و حیاتی‌ترین عضو محسوب می‌شوند. جنگل‌ها تقریبا سی درصد سطح زمین را پوشانده‌اند و با تولید اکسیژن تازه و تعادل در آب‌وهوای سیاره، بقای ما انسان‌ها بر روی این سیاره را تضمین می‌کنند. علاوه بر این، جنگل‌ها، خانه میلیون‌ها گونه جانوری و حشرات متفاوت هستند که برای زیست‌بوم ما نقش بسیار حیاتی دارند. در زیر، لیستی از زیباترین، بزرگترین و مشهورترین جنگل‌های جهان را مشاهده می‌کنید.

 

جنگل بارانی آمازون

یکی از غنی‌ترین زیست‌بوم‌های روی زمین، جنگل‌های بارانی آمازون است که در حقیقت، پنهان‌ترین گنجینه زمین محسوب می‌شود. این جنگل، خانه چندین میلیون گونه گیاهی، حیوانی، حشرات، پرندگان و دیگر گونه‌های زنده همچون انسان‌های بومی است. جنگل آمازون به گونه‌ای قلب زمین محسوب می‌شود. بخش اعظمی از این جنگل عظیم در برزیل قرار دارد.

 پوشش گیاهی فراوان آمازون شامل طیف گسترده‌ای از درختانی همچون میترال، لورل، پالم، اکاکیا، رزوود، جوز برزیلی و کائوچو است. یکی از خطرات بزرگی که جنگل‌های بارانی آمازون را تهدید می‌کند، جنگل‌زدایی غیرقانونی توسط قاچاقچیان چوب است که اخیرا بسیار شدت گرفته و تهدیدی جدی برای کل دنیا به حساب می‌آید.

جنگل‌های آمازون، سفری رویایی را برای گردشگران و مسافران به ارمغان می‌آورد. این جنگل‌ها، منطقه بسیار بزرگی را پوشش دادند و رودخانه‌های فراوانی در دل آنها جاری است. شما علاوه بر قدم زدن در جنگل‌های آمازون، می‌توانید به ماهیگیری و شنا در رود آمازون بپردازید و دلفین‌های صورتی این رودخانه را تماشا کنید.

جنگل صحرایی مصر

از آنجا که بیشتر کشور مصر پوشیده از شن و ماسه است، پس، چشم‌اندازهای حاصلخیز در آنجا بسیار اندک و کمیاب است. با این حال، کشور مصر یکی از غنی‌ترین ذخایر آبی جهان را در خود جای داده است. رودخانه نیل و آب فراوان آن، این امکان را برای مردم این کشور فراهم آورده تا از زمان‌های بسیار قدیم، در این سرزمین خشک پیشرفت کنند و تمدنی بر پا نمایند.

فراهم آوردن زندگی در درون شهرها تنها توسط نیل امکان پذیر نیست. بر اساس مطالعات چندین دانشمند آلمانی و مصری و بهره‌گیری از آب‌های رودخانه نیل، در طی چند سال گذشته، کشور مصر قادر بود تا جنگل‌های شگفت‌انگیزی در میانه صحرا خلق کند. در طی هشت سال گذشته، در کشور مصر  تقریبا بیست و چهار جنگل با استفاده از آب‌های تصفیه شده شهری شکل گرفته‌اند. درخت‌های این جنگل‌ها نیز درختانی همچون سیزال، اوکالیپتوس و ماهون است. مطمئننا دیدن رشد و پرورش جنگل در میانه صحرا خودش می‌تواند تجربه بسیار دیدنی و تماشایی باشد.

 

جنگل بلگراد ترکیه

جنگل بلگراد، مکانی بهشتی در شهر زیبای استانبول در کشور ترکیه است. جنگل بلگراد، ریه‌های شهر استانبول هستند. این مکان آرامش‌بخش، مکان بسیار پربازدیدی برای گردشگران و همچنین ساکنان استانبول است. طبیعت دوستان به این جنگل می‌آیند و از هوای تازه آن و همچنین آواز پرندگان لذت می‌برند.

جنگل بلگراد در بخش اروپایی کشور ترکیه قرار دارد. در سمت شمالی این جنگل، دریا قرار دارد و در سمت شرقی آن نیز تنگه بسفر را می‌توان مشاهده کرد. این جنگل محدوده‌ای تقریبا پنج هزار و سی صد هکتاری را پوشش داده است و بلندترین نقطه آن نیز دویست و سی متر است. برخی از گونه‌های درختی موجود در این جنگل شامل شاه بلوط، بیچ هورنبیم و بلوط است. جنگل بلگراد در تمامی فصول سال دیدنی و چشم‌نواز است و مقصد بسیار خوبی برای گردش و پیاده‌روی است.

پارک ملی تازکا در مراکش

کشور مراکش چندین پارک ملی بزرگ دارد که هر کدام آن دارای جنگل‌های بسیاری است و پارک ملی تازکا نیز یکی از آنها است. اولین بار در سال 1959 بود که پارک ملی تازکا به منظور حفاظت از منابع طبیعی متعدد موجود در کوهستان جبل تازکا واقع در محدوده کوهستانی میانی اطلس شکل گرفت. این پارک ملی امروزه حدود دوازده هزار و هشت صد هکتار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بسیاری از گونه‌های جانوری را در پارک ملی تازکا می‌توان مشاهده کرد که شامل گرازهای آفریقای شمالی، جوجه تیغی، سمور، خرگوش، گرگ الجزایری و روباه قرمز است. در درون این پارک ملی چندین آبشار وجود دارد که می‌تواند برای بسیاری از گردشگران و مسافران زیبا و جذاب باشد.

جنگل‌های مادیا پرداش در هند

مادیا پرداش یکی از ایالت‌های کشور پهناور هند است و به نام ایالت ببر نیز شناخته می‌شود. این جا، اولین مکانی بود که ببر سفید برای اولین بار مشاهده شد. در طی چهارده سال گذشته حدود پانزده هزار تخم فسیل شده از خزندگان و دایناسورها در این منطقه کشف شده است. پارک ملی مادیا پرداش در درون جنگل‌های این ایالت قرار دارد و می‌توان گفت که این جنگل‌ها یکی از غنی‌ترین مکان‌های کشور هندوستان است.

این بهشت سرسبز دارای طبیعتی زیبا و حیات وحشی بی‌پایان است که هوش از سر هر گردشگر و مسافری را می‌پراند. حیواناتی همچون گرازهای وحشی، ببرها، آهوها و دیگر حیوانات را به راحتی می‌توان در گوشه و کنار جنگل‌های مادیا پرداش مشاهده کرد. جنگل‌های مادیا پرداش یکی از متنوع‌ترین و هیجان‌انگیزترین مقاصد گردشگری در هندوستان است. در درون ایالت مادیا پرداش، 9 پارک ملی، 6 محدوده حفاظت شده ببرها و بیش از 25 پناهگاه حیات وحش وجود دارد.

منطقه حفاظت شده طبیعی کارکلوف در آفریقای جنوبی

منطقه حفاظت شده طبیعی کارکلوف در آفریقای جنوبی قرار دارد. این مکان، یک قطعه دست‌نخوره از طبیعت است که در منطقه شمالی بخش ناتال میدلند آفریقای جنوبی است. این مکان پوشیده از گیاهان و مراتع و همچنین کمربند بزرگی از جنگل‌های مه‌آلود است. شما به راحتی می‌توانید در اقامتگاه‌های روستایی این منطقه حفاظت شده ساکن شوید و از طبیعت اینجا لذت ببرید.

 به دلیل چوب محکم جنگل‌های این منطقه، این مکان در خطر بزرگی قرار داشت اما در نهایت، گروهی توانستند تا از تنوع زیستی این طبیعت دیدنی شامل جمعا چهل هزار هکتار محافظت نمایند. طبیعت کارکلوف، خانه طیف گسترده‌ای از گیاهان و جانواران است که شامل پروانه آبی کارکلوف، میمون انبه، بوشباک، عقاب تاجدار، سوسمار کوتوله و بسیاری دیگر است. یکی از آبشارهای این منطقه بیش از صد و پنج متر ارتفاع دارد. مطمئنا دیدن آبشارهای این طبیعت حفاظت شده برای گردشگران بسیار دلنشین و خاطره‌انگیز خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر