باتیستا در کالیفرنیا

پینین‌فارینا در یکی دوسال گذشته کانسپت‌هایی از باتیستا را در نمایشگاه‌های خودرو نمایش داده بود. این اولین بار است که ماشینی که قرار است به مشتری تحویل داده شود به نمایش گذاشته می‌شود.

باتیستا در کالیفرنیا

پینین‌فارینا در آستانه جشنواره خودروهای کلاسیک پبل‌بیچ تصاویری از مدل باتیستا را منتشر کرد. به گفته خودروساز ایتالیایی، این عکس‌ها که در جاده‌های کالیفرنیا گرفته شده، مدل نهایی باتیستا را نشان می‌دهد.

پینین‌فارینا در یکی دوسال گذشته کانسپت‌هایی از باتیستا را در نمایشگاه‌های خودرو نمایش داده بود. این اولین بار است که ماشینی که قرار است به مشتری تحویل داده شود به نمایش گذاشته می‌شود.

پینین‌فارینا می‌گوید که باتیستا قوی‌ترین ماشینی است که تاکنون در ایتالیا ساخته شده است. باتیستا چهار موتور الکتریکی دارد که در مجموع 1900 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر ماشین کمتر از دو ثانیه و حداکثر سرعتش بیشتر از 350 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. باتیستا با هر بار شارژ می‌تواند تا 450 کیلومتر حرکت کند.

باتیستا از اولین سوپرکارهای کاملا الکتریکی است که به بازار عرضه می‌شود. ریماک، خودروسازی در کرواسی که به تازگی کنترل بوگاتی را در اختیار گرفته، و لوتوس، خودروساز انگلیسی، به زودی مدل‌هایی مشابه به بازار عرضه می‌کنند.

منبع تصویر،PININFARINA

حداکثر 150 دستگاه از باتیستا ساخته خواهد شد و گفته می‌شود حدود نیمی از آنها پیش‌فروش شده است. قیمت ماشین دو میلیون و 400 هزار دلار است. پینین‌فارینا یک مدل ویژه از باتیستا را هم با خود به پبل‌بیچ آورده که تنها پنج دستگاه از آن ساخته خواهد شد و قیمت پایه‌اش دو میلیون و 900 هزار دلار است.

همزمان با نمایش ماشین، پینین‌فارینا جزییاتی از صدایی که برای ماشین طراحی شده منتشر کرد. ماشین‌های الکتریکی بی‌صدا هستند و خودروسازان برای ایجاد حال و هوایی مشابه با موتورهای درون‌سوز، برای مدل‌های الکتریکی خود صدا طراحی می‌کنند. این صدا به نسبت سرعت و شتاب ماشین تغییر کرده و از بلندگوهای ماشین برای سرنشینان پخش می‌شود.

pininfarina battista supercar

پینین‌فارینا می‌گوید برای طراحی صدای باتیستا از روشی الهام گرفته که توسط جوزپه وردی، آهنگساز ایتالیایی ابداع شده است. این موسیقی‌دان مشهور قرن نوزدهم معتقد بود که هر صدایی که مضربی از 432 هرتز باشد صدایی ناب است. پینین‌فارینا بر همین اساس صدایی طراحی کرده که از 54 هرتز آغاز شده و با سرعت گرفتن ماشین طبق همین فرمول بلندتر می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان