هفت جاذبه گردشگری کشور عمان

جبل اخضر در انگلیسی به معنای کوهستان سبز است و ارتفاع این کوهستان از سطح دریا به بیش از دو هزار متر می‌رسد. بارندگی قابل توجه در این منطقه سبب شده تا کشاورزی در این منطقه رونق بسیار داشته باشد و مراتع سرسبزی این منطقه را بپوشاند. با گشت و گذار در این منطقه به درخت‌های میوه‌ای همچون انجیر، سیب، انار و زردآلود برخورد خواهید کرد.

هفت جاذبه گردشگری کشور عمان

کشور عمان طبیعت بسیار زیبایی دارد. این کشور جمعیت کمی دارد و مردمان آن، بسیار مهمان‌نواز و مهربان هستند.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با هفت جاذبه گردشگری برتر کشور عمان آشنا شوید.

1- جبل اخضر

جبل اخضر در انگلیسی به معنای کوهستان سبز است و ارتفاع این کوهستان از سطح دریا به بیش از دو هزار متر می‌رسد. بارندگی قابل توجه در این منطقه سبب شده تا کشاورزی در این منطقه رونق بسیار داشته باشد و مراتع سرسبزی این منطقه را بپوشاند. با گشت و گذار در این منطقه به درخت‌های میوه‌ای همچون انجیر، سیب، انار و زردآلود برخورد خواهید کرد.

با این وجود، منطقه جبل اخضر بیشتر برای کشت گل شناخته می‌شود و اغلب این گل‌ها نیز تبدیل به گلاب می‌شوند که در غذاها و خوراک‌های مردمان عمانی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این منطقه همچنین چندین روستا قرار دارد که با علامت‌های زرد، سفید و نارنجی، گردشگران و مسافران را راهنمایی می‌کند.

 

2- صحرای واهیبه

صحرای واهیبه در هر طرف خود پوشیده از شن‌های روان و طلایی رنگ است و یک تجربه صحراگردی بی‌نظیر را برای گردشگران و مسافران به ارمغان می‌آورد. اقامت در صحرای واهیبه بسیار دلنشین است و نباید آن را از دست داد. شب نشینی و تماشای ستاره‌ها در صحرای واهیبه نیز تجربه خاطره‌انگیزی را برای شما رقم خواهد زد.

 

3- قلعه‌های نزوی، بهلاء و جابرین

در سفر به کشور عمان متوجه خواهید شد که در هر کجای آن، قلعه‌هایی به رنگ شن و خاکی رنگ قرار دارد. باید بدانیدکه در کشور عمان بیش از پانصد قلعه به این شکل وجود دارد. این قلعه‌ها در بالای صخره‌ها و تپه‌ها جای گرفته‌اند و هر کدام از آنها نیز از یک نقطه راهبردی و استراتژیک دفاع می‌کنند. در سفر به پایتخت کشور عمان یعنی شهر مسقط باید از قلعه‌های قرن شانزدهمی جلالی و میرانی که قبلا وظیفه حفاظت از خلیج را برعهده داشتند، بازدید کنید.

برخی از این قلعه‌های بی‌شمار کشور عمان بسیار خاص و تاثیرگذار هستند و برخی از بهترین آنها نیز در نزدیکی یکدیگر قرار دارند. سه تا از بهترین، جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین قلعه‌های عمان، قلعه‌های نزوی، بهلاء و جابرین هستند که مکانی شگفت‌انگیز برای گردشگران به شمار می‌روند.

قلعه نزوی باید اولین مقصد شما باشد چراکه در درون این قلعه، موزه‌ای قرار دارد که اطلاعاتی در مورد تاریخ کشور عمان به شما ارائه می‌کند. مشهورترین بخش قلعه نیز برج بزرگ و دایره‌ای شکل آن است. بخش اعظمی از این برج با سنگ و خاک پر شده و همین سبب شده تا سازه دفاعی بسیار مستحکمی باشد.

قلعه بهلاء توسط یونسکو ثبت جهانی شده است. این قلعه اصالتا در بین قرن‌های دوازده و پانزده با آجرهایی کاه و گلی ساخته شده است. بازسازی‌های زیادی بر روی این قلعه صورت گرفته و هم اکنون، گردشگران می‌توانند این قلعه را همانند شکوه و جلال گذشته‌اش مشاهده کنند. دیدن این مجموعه بزرگ ساعت‌ها از وقت شما را خواهد گرفت.

قدمت قلعه جابرین به قرن هفدهم باز می‌گردد. این قلعه شامل اتاق‌های داخلی، دو برج، یک کتابخانه، یک دادگاه، کلاس‌ها و چندین محل دیگر است. در طی ورودی قلعه شما شاهد بالکن‌های چوبی، سقف‌های تزئین‌شده، کنده‌کاری‌های ظریف و طاق‌نماهای زیبا خواهید بود.

دیدن تمامی قلعه‌های کشور عمان نیازمند زمان بسیار طولانی است. با این حال، علاوه بر قلعه‌های نامبرده در بالا، حتما از قلعه‌های نخل، صحار، الفیقان و الرستاق دیدن کنید.

4- بازار مطرح در مسقط

بازار مُطرح در پایتخت کشور عمان شاید لذت‌بخش‌ترین مکان برای گردش در گرمای عصرگاهی این کشور باشد. در درون این بازار، نسیمی با بوی عطرها، ادویه‌جات و گلاب به مشام شما می‌رسد و نقره‌جات با بازتاب نور خورشید می‌درخشند. از همین رو، بازدید از بازار مطرح در مسقط، از جمله مکان‌هایی است حتما باید در سفرتان به کشور عمان آن را در لیست خود قرار دهید.

شما به راحتی می‌توانید در مارپیچ‌های این بازار به گردش بپردازید و بهترین سوغاتی و یادگاری را از آنجا خرید کنید تا سفر خود به این کشور را ماندگار نمایید. این بازار درست در کنار جاده ساحلی مطرح قرار دارد و مکانی بسیار دلنشین برای قدم زدن در کنار اسکله و ساحل است.

 

5- مسجد جامع سلطان قابوس

همانند بازار مطرح، مسجد جامع سلطان قابوس نیز در شهر مسقط واقع شده است. این مسجد گرانبها می‌تواند هزاران نمازگزار را در خود جای دهد. این مسجد از ماسه سنگ ساخته شده و شامل یک گند بزرگ، یک مناره اصلی بزرگ و چهار مناره جانبی کوچک‌تر است. در درون مسجد جامع سلطان قابوس ، یکی از بزرگترین قالی‌های دست‌ساز ایرانی قرار دارد که ساخت آن بیش از چهار سال طول کشیده است.

لوستر بزرگ داخل مسجد نیز که شامل صدها هزار کریستال است، بسیار شگفت‌انگیز و تاثیرگذار است. این مسجد به نماد برجسته‌ای برای شهر مسقط تبدیل شده و مکانی بسیار آرامش‌بخش و از لحاظ بصری جذاب در این شهر است که حتما باید از آن دیدن کنید.

 

6- روستای مسفاه العبریین

روستای مسفاه، یک روستای ایده‌آل است که بر روی کناره‌ای از یک کوهستان قرار گرفته است. این روستا، مکانی آرامش‌بخش و دیدنی برای استراحت است. شما به راحتی می‌توانید در خیابان‌های باریک این روستا قدم بزنید و به تماشای معماری دیدنی و منظره زیبای آن بنشینید. در دامنه‌های این کوهستان درخت‌های انبه، انار، انبه هندی و نخل روییده است که شما می‌توانید در میان آنها قدم بزنید. علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید نحوه آبیاری این درختان را نیز از نزدیک مشاهده کنید.

 

7- وادی شاب

وادی شاب یک منطقه بسیار زیبا با طبیعتی خارق‌العاده است و دارای صخره‌ها و دره‌های بلند سنگی است. علاوه بر این، دارای آبشارها، استخرهای طبیعی و نخلستان‌ها نیز است. قدم زدن در طول این تنگه بسیار آرامش‌بخش و عالی است و حتی در روزهای بسیار گرم نیز می‌توانید در استخرهای زیبا و فیروزه‌ای رنگ طبیعی آن شنا کنید و خنک شوید. وادی شاب بسیار نزدیک به ساحل تیوی است و شما به راحتی می‌توانید از وادی شاب به ساحل تیوی بروید و در آب‌های دریای عمان شنا کنید و از آفتاب آن لذت ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر