۱۰ تا از بلندترین برج های جهان که آسمان را خراشیده اند!

پروژه های برجسته: شاید این روزها آن چنان با ساختمان های بلند در کوچه و خیابان برخورد کرده اید که دیگر جذابیت چندانی برای تان نداشته باشند، اما قصه ی برج ها و آسمان خراش های بلند دنیا فرق می کند

پروژه های برجسته: شاید این روزها آن چنان با ساختمان های بلند در کوچه و خیابان برخورد کرده اید که دیگر جذابیت چندانی برای تان نداشته باشند، اما قصه ی برج ها و آسمان خراش های بلند دنیا فرق می کند. ارتفاع آن ها در افق دید ما نمی گنجد و شاید باورش سخت باشد که بشر توانسته تا این حد به قلمرو آسمان تجاوز کند. به هر حال این اتفاق هم چنان ادامه دارد و هر ساله آسمان خراش های جدیدی وارد صحنه ی رقابت می شوند و خواستار ربودن رکورد از حریفان خود هستند. چیدانه امروز می خواهد صاحبان سکوهای 1 تا 10 در این میدان رقابت یعنی 10 برج بلند جهان را به شما معرفی کند. مطمئنم این مطلب برای تان بسیار جذاب خواهد بود. با ما همراه باشید...

رتبه بندی برج های بلند جهان از سوی سازمان های متعددی انجام گرفته و همه ی آن ها الزاما یکی نیستند. ما رتبه بندی حاضر را از سایت skyscraperpage گردآوری کرده ایم.

1. برج خلیفه در دبی

این برج با 828 متر ارتفاع و 163 طبقه در صدر لیست بلندترین برج های جهان قرار دارد. برج خلیفه با کاربری های مختلف در سال 2010 تکمیل شد.

2. برج شانگهای در چین

این برج با 632 متر ارتفاع و 121 طبقه در سال 2015 تکمیل شد و دارای کاربری های مختلف است.

3. برج سلطنتی ساعت مکه

این برج با 601 متر ارتفاع و 120 طبقه در رتبه ی سوم لیست ما قرار دارد. این برج در سال 2012  در شهر مکه ی عربستان تکمیل شد و کاربری آن هتل است.

4. برج مرکز تجارت جهانی در نیویورک

این ساختمان با ارتفاع نهایی 546 متر در سال 2014 در نیویورک امریکا تکمیل شد. کاربری آن اداری و دارای 104 طبقه است.

5. برج تایپه 101 در تایوان

این برج با معماری زیبا و متفاوتش در سال 2004 در شهر تایپه، پایتخت تایوان ساخته شد. ارتفاع آن 508 متر و دارای 101 طبقه با کاربری اداری می باشد.

6. برج مرکز مالی جهانی شانگهای در چین

این آسمان خراش در سال 2008 و با ارتفاع 492 متر تکمیل شد. برج مرکز مالی جهانی شانگهای با 101 طبقه دارای کاربری های مختلف است.

7. برج مرکز تجارت بین الملل در هنگ کنگ چین

این برج با 484 متر ارتفاع و 108 طبقه در سال 2010 در شهر هنگ کنگ چین تکمیل شد و دارای کاربری های مختلف است.

8. برج های دوقلوی پتروناس در مالزی

برج های دوقلوی پتروناس، آسمان خراشی دیدنی در مالزی با ارتفاع 451.9 متر در سال 1998ساخته شدند که دارای 88 طبقه و کاربری اداری می باشند.

9. مجتمع مالی گرینلند نانجینگ در چین

این آسمان خراش با ارتفاع 450 متر و 89 طبقه در شهر نانجینگ چین ساخته شده است. ساخت این مجتمع با کاربری های مختلف در سال 2010 تکمیل شد.

10. برج ویلیس در امریکا

برج ویلیس با ارتفاع 442 متر و 108 طبقه در شهر شیکاگوی امریکا ساخته شد. این برج با کاربری اداری در سال 1974 تکمیل گردید و رتبه ی دهم را در لیست بلندترین برج های جهان به خود اختصاص داده است.

برترین های دنیای معماری و دکوراسیون را در چیدانه دنبال کنید:
آسمان خراش کرایسلر در شهر شیشه ای نیویورک!
برج العرب، مرتفع ترین هتل جهان در بندر دبی!
برج میلاد، نمادی از هنر و معماری ایرانی!
برج ایفل، محبوب ترین سازه فولادی جهان!

برج بین المللی تهران، بلندترین برج مسکونی ایران!
برج آزادی، دروازه ای به تمدن و هنر ایرانی

منبع: skyscraperpage ؛ مترجم: فاطمه افشاریان ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان