بهترین سواحل آسیا

Aerial of Pink Beach in the Komodo National Park

بهترین سواحل آسیا

اگر به دنبال غروب‌های آرامش‌بخش، فرو کردن پاهای خود در درون شن‌های گرم یا غواصی در آب‌های فیروزه‌ای رنگ هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بهترین سواحل آسیا را معرفی کنیم. گرچه، جنوب شرقی قاره آسیا به عنوان یک بهشت گرمسیری در نظر گرفته می‌شود اما سواحل شگفت‌انگیز دیگری نیز در این قاره وجود دارند. برخی از این مناطق گردشگری هنوز چندان شناخته شده نیست و تعداد کمی گردشگر به آنجا سفر می‌کند که به بکر ماندن آن کمک می‌کند.

ساحل صورتی

Aerial of Pink Beach in the Komodo National Park

ساحل پانتای مراه به نام ساحل صورتی معروف شده است. این ساحل، یکی از هفت ساحل با شن‌های صورتی رنگ در کل دنیا است. این رنگ، حاصل حضور موجوداتی تک سلولی است که در صخره‌های مرجانی این جا زندگی می‌کنند و پوسته‌هایشان رنگی مایل به قرمز دارد. آب‌های فیروزه‌ای رنگ به همراه ماسه‌های صورتی، منظره بی‌نظیری را خلق می‌کند. ساحل صورتی در پارک ملی کومودو در کشور اندوزی قرار دارد. در این پارک ملی، همانطور که از نامش مشخص است، حدود دو هزار و پانصد اژدهای کومودو زندگی می‌کنند و این در حالی است که انسان‌های حاضر بر روی این جزیره تنها دو هزار نفر هستند.

ساحل کو یائو یای

Laem Had Beach on Koh Yao Yai

کو یائو در واقع دو جزیره است که در خلیج فانگ نگو در کشور تایلند قرار دارند. این جزایر فاصله کوتاهی تا شهر فوکت دارد. جزایر کو یائو دارای چندین ساحل کوچک است که تمام آنها، آرامش‌بخش هستند و هیچ نشانه‌ای از تمدن در نزدیکی آنها به چشم نمی‌خورد. ساحل لائم هاد یکی از شناخته‌شده‌ترین این سواحل است و با شن‌های سفید خود، نویددهنده گردشی جذاب در کنار دریا است.

ساحل ریلی

Railay Beach

ساحل ریلی ممکن است یک جزیره واقعی نباشد اما ارتباط آن از سرزمین اصلی قطع شده و تنها راه رفتن به آنجا، استفاده از قایق است. در نتیجه، ساحل ریلی، مکانی بکر و دست نخورده است که پر از میمون است و صخره‌نوردان زیادی برای صخره‌نوردی به اینجا سفر می‌کنند. منظره منحصربه‌فرد آن سبب می‌شود تا اینجا یکی از بهترین سواحل تایلند باشد. ساحل ریلی پوشیده از جنگل‌های حرا است که برای شنا و غواصی مناسب نیست اما صخره‌های موجود در آن، مکان دلپذیری برای صخره‌نوردان و غارنوردان فراهم آورده است.

ساحل نیانگ نیانگ

Nyang Nyang Beach, Bali

ساحل نیانگ نیانگ در جزیره بالی واقع در کشور اندونزی است. این ساحل یکی از خارق‌العاده‌ترین سواحل جزیره بالی محسوب می‌شود. در پشت ساحل نیانگ نیانگ، صخره‌هایی پوشیده از علف و مراتع سرسبز قرار دارد و دست یافتن به ساحل نیانگ نیانگ گرچه ممکن است اندکی دشوار باشد اما کاملا ارزشش را دارد. جریانهای قوی آب‌های این ساحل، مکانی ایده‌آل برای موج‌سواران فراهم کرده است.

ساحل جزیره میاکو

Rock arch on Miyako Island

به خاطر دوردست بودن این مکان و زیست بوم خاصش، و همچنین نبود رودخانه‌ای از درون کشور که منجر به فرسایش زمین و صخره‌های مرجانی شود، ساحل جزیره میاکو یکی از بکرترین سواحل در سرتاسر جهان است. سواحل میاکو همچنین آرام و غیرمعمول هستند. این جزیره همچنان برای گردشگران و مسافرانی که به کشور ژاپن سفر می‌کنند، شناخته شده نیست. ساحل مائهاما، بزرگترین و چشم‌نوازترین ساحل این جزیره به شمار می‌رود.


در همین رابطه بخوانیم: زیباترین سواحل اروپا


ساحل ال نیدو

Secluded beach on El Nido

ساحل ال نیدو در شمالی‌ترین نقطه استان پالاوان در کشور فیلیپین واقع شده است. این ساحل، یک منطقه محافظت شده طبیعی و بزرگترین پناهگاه حیوانات و موجودات دریایی در فیلیپین است. در اطراف این ساحل، صخره‌های عظیم، غارهای بسیار قدیمی و جنگل‌های حرا قرار دارد. این ساحل در خلیج باکویت قرار دارد. خلیج باکویت دارای جزایر کوچکی است که در داخل دریا پراکنده شده‌اند. برخی از این جزایر بدون سکنه هستند. اگر به یکی از این جزایر سفر کنید، ممکن است شما تنها کسی باشید که در سواحل آن قدم می‌زنید. یکی از بزرگترین سواحل در این منطقه، در جزیره کادلائو است. در داخل این جزیره، یک تالاب آب‌شور به نام تالاب ماکامو قرار دارد. با این حال، ساحل جزیره ماتینلوک، ساحلی است که در هیچ کجای دنیا همانند آن پیدا نمی‌شود. تنها راه دسترسی به این ساحل از طریق شنا در زیر آب و از داخل سوراخی در درون صخره‌ها است.

ساحل جزایر سیمیلان

Similan Islands

جزایر سیمیلان در دریای آندامان کشور تایلند واقع شده است. این جزایر بخشی از پارک ملی مو کو سیمیلان است. با قایق‌های سرعتی به راحتی می‌توان از شهر فوکت به این جزایر دسترسی داشت. برای دهه‌ها، این جزایر به عنوان بهترین مقاصد گردشگری دارای بهترین ساحل در آسیا به شمار می‌رفته و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کرده است. به دلیل کمک به زیست بوم این جزایر، در طی سال‌های 2016 تا 2018، ورود گردشگران به این جزایر ممنوع بوده و از زمان باز شدن دوباره آن نیز، فقط تعداد محدودی گردشگران مجاز به ورود به این جزایر هستند.

ساحل سفید بوراکی

White Beach on Boracay

طول ساحل سفید جزیره بوراکی در کشور فیلیپین، تنها چهار کیلومتر است. گرچه این ساحل دراز و طویل نیست اما مناظر زیبا و چشم‌نوازی را برای بازدیدکنندگان و حاضران فراهم می‌آورد. در تمام جزیره بوراکی بادهای قوی و تندی می‌وزد  اما این ساحل از این بادها در امان است. در نتیجه، اینجا، مکان بسیار ایده‌آلی برای غواصی و شنا است.

ساحل جزیره پوم پوم

Pom Pom Island

جزیره پوم پوم در دریای سلیبیس واقع در کشور مالزی است. این جزیره بیشترین میزان تنوع زیستی موجودات دریایی در جهان را دارد. این جزیره از لحاظ اندازه بسیار کوچک است و شما در طی یک ساعت می‌توانید طول آن را پیاده طی کنید. ساحل جزیره پوم پوم مکان بسیار ایده‌آلی برای غواصی است و مناظر زیردریایی بی‌نظیری برای غواصان فراهم می‌کند. در برخی از مناطق، عمق دریا به بیش از صد و سی متر نیز می‌رسد. با این حال، جریان‌های قوی دریایی ممکن است کار را برای غواصان تازه‌کار دشوار نماید اما برای غواصان با تجربه، اینجا همانند بهشت است.

ساحل پیانیمو

View of the Pianemo Islands from the clifftop lookout

ساحل پیانیمو بخشی از مجمع‌الجزایر راجا امپت محسوب می‌شود و بیشتر به عنوان مکانی برای صخره‌های مرجانی و غواصی در زیر آب شناخته می‌شود. مجمع‌الجزایر راجا امپ شامل هزار و پانصد جزیره در کشور اندونزی می‌شود. جریان آرام منطقه همراه با آب‌های زلال و شفاف، مکانی دلنشین و خلوت را فراهم آورده که هر گردشگری را جذب خود می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان