گزارش گلوبال ریسرچ از فاجعه واکسن‌های آلوده؛

مرگ بیش از ۳۲ هزار نفر در برزیل پس از دریافت واکسن‌های مشکوک کرونا

بنا بر گزارش رسانه‌های رسمی برزیل بیش از ۳۲۰۰۰ نفر در آن کشور طی یک دوره ۵ ماهه پس از دریافت واکسن کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

سرویس جهان مشرق - پایگاه گلوبال ریسرچ در گزارشی با اشاره به این موضوع نوشت: در حال حاضر، واکسن‌های مجاز در برزیل عبارتند از آسترازنکا/آکسفورد، فایزر/بیونتک، کروناواک (که سینوواکس نیز نامیده می‌شود)، جی‌اند جی/جانسون، و بوتان‌واک.


مخاطبان گرامی، آنچه در ادامه می‌خوانید صرفاً ترجمه گزیده گزارش‌ها و مقالات مذکور است و محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی منتشر شده است و هرگونه ادعا و القائات احتمالی این مقالات هرگز مورد تأیید مشرق نیست.


مرگ بیش از 32 هزار نفر در برزیل پس از دریافت واکسن‌های مشکوک کووید-19

مرکز پژوهش‌های جهانی‌شدن در ادامه نوشت: گزارش مورد اشاره در وب‌سایت یو. او. ال منتشر شده که طبق داده‌های وب‌سایت سیمیلاروب ظاهراً به اندازه وب‌سایت سی‌ان‌ان بازدیدکننده دارد. این وب‌سایت به‌قدری بزرگ است که شرکت آیکان (شرکت اینترنتی برای نام‌ها و اعداد واگذار شده) دامنه خود یعنی .uol را به آن اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش بیش از 9 هزار نفر از مردم برزیل که جان خود را از دست داده‌اند هر دو دوز واکسن را تزریق کرده بودند.

مرگ بیش از 32 هزار نفر در برزیل پس از دریافت واکسن‌های مشکوک کووید-19

با این حال علیرغم میزان بالای مرگ‌ومیر پس از واکسیناسیون، در گزارش مورد اشاره آمده است: «واکسیناسیون همچنان بهترین راه کنترل بیماری است.»

اما حتی این موارد مرگ‌ومیر پس از دریافت واکسن کووید-19 ممکن است کمتر از میزان واقعی گزارش شده باشند، چرا که خبرگزاری دولتی برزیل در ماه جولای گزارش داد که در ایالت کوچک دیستریو فدرال، حداقل 711 نفر پس از دریافت اولین دوز واکسن آزمایشی جان خود را از دست داده‌اند و 263 نفر دیگر نیز پس از دریافت هر دو دوز واکسن آزمایشی از دنیا رفته‌اند.

مرگ بیش از 32 هزار نفر در برزیل پس از دریافت واکسن‌های مشکوک کووید-19

خبرگزاری دولتی برزیل در این باره گزارش داد: واکسیناسیون مانع ابتلای مجدد یا وقوع شرایط حادتر از جمله مرگ نمی‌شود. بنابراین، وزیر بهداشت بر اهمیت تداوم تدابیر پیشگیرانه در برابر گونه‌های جدید ویروس کرونا تأکید دارد.

وزیر بهداشت برزیل در این باره اظهار داشت: «ما همواره به مردم هشدار می‌دهیم که ماسک بزنند، دست‌های خود را بشویند، از ژل الکلی استفاده کنند، و از حضور در اماکن شلوغ خودداری کنند. حتی اگر واکسن زده باشیم، باز هم ممکن است به ویروس مبتلا شویم و دچار عوارض آن شویم.»

مرگ بیش از 32 هزار نفر در برزیل پس از دریافت واکسن‌های مشکوک کووید-19

گفتنی است از زمان افشاگری رسانه‌ها در خصوص آلودگی یک‌ونیم میلیون دُز واکسن مدرنا از مبدأ اسپانیا به ژاپن، موج جدیدی از نگرانی‌ها نسبت به واکسن‌های مشکوک ایجاد شده است. ژاپن که پس از شیوع مشکوک ویروس متوجه وجود مواد خارجی عجیب در ویال‌های ارسالی شده است با قطع فوری تزریق واکسن آمریکایی مدرنا اعلام کرده کشورهای جایگزین را برای واردات واکسن انتخاب می‌کند.

رهبر معظم انقلاب نیز چندی پیش با اشاره به تجربیات متعدد آزمایش‌های غیرانسانی دارویی انگلیس و آمریکا روی مردم سایر کشورها، واردات واکسن از این دو کشور را برای حفاظت از جان مردم ممنوع اعلام کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان