جاذبه‌های گردشگری نیوزیلند

Fiordland National Park and Milford Sound, South Island

جاذبه‌های گردشگری نیوزیلند

طبیعت کشور نیوزیلند، مناظر بسیار زیبایی را خلق کرده است. در کل دنیا، کمتر جایی پیدا می‌شود که در آن و در منطقه‌ای کوچک، تعداد زیادی مناظر و شگفتی‌های طبیعی زیبایی وجود داشته باشد. قله‌های پوشیده از برف، خلیج‌های درخشان، یخچال‌های طبیعی، جنگل‌های بارانی، فلات‌ها و رودخانه‌های پر از ماهی، تنها بخشی از گنجینه‌های نیوزیلند هستند که گردشگران و مسافران می‌توانند به کاوش در آن بپردازند. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین جاذبه‌های گردشگری نیوزیلند را به شما معرفی کنیم.

1. پارک ملی فیوردلند

Fiordland National Park and Milford Sound, South Island

پارک ملی فیوردلند واقع در جزیره جنوبی، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این پارک ملی دارای برخی از زیباترین مناظر طبیعی در کشور نیوزیلند است. یخچال‌های طبیعی این مناظر را زیباتر کرده و آب‌دره‌های مشهوری همچون میلفورد، داسکی و دابتفول ساوندز را خلق کرده است. مسافران و گردشگران می‌توانند به بررسی آبشارهای خروشان، جزایر، جنگل‌های بارانی بکر، دریاچه‌های وسیع و قله‌های سنگی بپردازند.

2. خلیج جزایر

Bay of Islands, North Island

خلیج جزایر در جزیره شمالی کشور نیوزیلند واقع است. تنها با طی مسافتی سه ساعته با ماشین از شهر اوکلند، به خلیج جزایر زیبا و دلنشین می‌رسید. این مکان، محبوب‌ترین مقصد گردشگری در کشور نیوزیلند به شمار می‌رود. بیش از صد و چهل و چهار جزیره در این خلیج قرار دارند و مکانی تماشایی و خارق‌العاده برای قایق‌سواری و سفر دریایی به شمار می‌رود. پنگوئن، دلفین، وال و نیزه ماهی از جمله حیواناتی هستند که در این آب‌ها زندگی می‌کنند.

3. کویینزتاون

Queenstown, South Island

شهر کویینزتاون بین سواحل دریاچه درخشان واکاتیپو و کوهستان برفی ریمارکبلز قرار گرفته است. این شهر را می‌توان پایتخت ماجراجویی و گردشگری در کشور نیوزیلند دانست. این شهر یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای مسافران و گردشگران بین المللی است. با سفر به منطقه سنترال اوتاگو، مسافران و گردشگران می‌توانند شاهد مناظری زیبا و شگفت‌انگیز باشند که فیلم‌های ارباب حلقه‌ها در آن فیلمبرداری شده است.

4. دریاچه تاوپو و پارک ملی تانگاریرو

Lake Taupo and Tongariro National Park, North Island

در مرکز جزیره شمالی کشور نیوزیلند و تنها در فاصله‌ای چند کیلومتری از بزرگترین دریاچه کشور نیوزیلند یعنی دریاچه تاوپو، پارک ملی تانگاریرو قرار گرفته است. این دریاچه و پارک ملی به دلیل مناظر آتشفشانی و زیبای خود در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته‌اند. پارک ملی تانگاریرو، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی در جهان به شمار می‌رود. این منطقه در سال 1887 توسط رییس قبیله مائوری به مردم نیوزیلند اهدا شده تا مناظر و طبیعت زیبای آن حفظ شوند. این پارک ملی دارای تنوع بسیاری است که شامل آتشفشان‌های سربه‌فلک کشیده، دریاچه‌های فیروزه‌ای، زمین‌های خشک، چمنزارهای مرتفع و چشمه‌های آب گرم است.

5. روتوروا

Rotorua, North Island

روتوروا یکی از فعال‌ترین مناطق ژئوترمال (مناطقی که در آن، حرارت مرکزی زمین به سطح می‌رسد) در سرتاسر جهان به شمار می‌رود. استخرهایی از گل‌های جوشان، آبفشان‌های پر سروصدا، دهانه‌های آتشفشانی و چشمه‌های آب گرم نشان دهنده نیروهایی از داخل زمین هستند، نیروهایی که طبیعت نیوزیلند را خلق کرده است.

6. یخچال‌های فاکس و فرانز جوزف

Fox and Franz Josef Glaciers, South Island

در میان در دسترس‌ترین یخچال‌های طبیعی دنیا، یخچال‌های طبیعی فاکس و فرانز جوزف در پارک ملی وستلند تای پوتینی، مهم‌ترین مقصد گردشگران و مسافران است. هر دوی این رودخانه‌های یخی از بلندترین قله‌ها تا سطوح بسیار پایین و نزدیک به سطح دریا قرار گرفته‌اند و گردشگران و مسافران می‌تواند در برخی مکان‌ها، به راحتی به این یخچال‌ها دسترسی داشته باشند.

7. پارک ملی و خط ساحلی ابل تاسمان

Abel Tasman National Park

خط ساخلی ابل تاسمان در پارک ملی ابل تاسمان واقع است و یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی و قدم زدن در نیوزیلند به شمار می‌رود. خلیج تاسمان، از ماراهو تا سپریشین پوینت، منطقه‌ای به طول پنجاه و یک کیلومتر است که یکی از آفتابی‌ترین مناطق در جزیره جنوبی کشور نیوزیلند را شکل داده است.

8. پارک ملی آئوروکی

Aoraki/Mount Cook National Park, South Island

پارک ملی آئوروکی در میانه کوهستان‌های برفی جنوب نیوزیلند قرار دارد. این مکان همچنین به نام ماونت کوک نیز معروف است و یکی از بزرگترین و بلندترین قله‌های نیوزیلند را در خود جای داده است. بیش از چهل درصد از این پارک پوشیده از یخچال‌های طبیعی است و بلندترین کوهستان نیوزیلند به نام کوه آئوروکی و طولانی‌ترین یخچال طبیعی به نام تاسمان در مرزهای این پارک ملی قرار دارند.

9. شهر نپییر

Art Deco buildings in Napier

شهر نپییر در منطقه آفتابی خلیج هاوک قرار دارد و بیشتر برای غذاهای لذیذ و معماری آرت دکوی خود معروف است. در سال 1931، زمین لرزه‌ای پر قدرت، سبب تخریب این شهر شد اما این شهر به سبک و معماری آرت دکو بازسازی شد.

10. اوکلند

Auckland, North Island

شهر اوکلند، بزرگترین شهر کشور نیوزیلند محسوب می‌شود. شهر اوکلند به شهر دریانوردان نیز شهرت یافته است. سواحل درخشان، جنگل‌های بارانی، مسیرهای کوهنوردی، خلیج‌های زیبا، جزایر و آتشفشان‌ها، این شهر را احاطه کردند و از همین رو، اینجا مکان بسیار مناسبی برای گردشگران و مسافران است تا به راحتی به مناطق طبیعی زیبا و خارق‌العاده دسترسی داشته باشند.

11. شبه جزیره کوروماندل

Coromandel Peninsula, North Island

در آنسوی خلیج هاوراکی از شهر اوکلند، شبه جزیره کوروماندل قرار دارد که بر خلاف شلوغی و سروصدای زیاد شهر، مکانی بسیار آرام و لذت‌بخش است. کوهستان‌های سنگی این شبه جزیره پوشیده از جنگل‌های بومی و بارانی است. در ساحل هات واتر، شما می‌توانید در استخرهای گرم و جوشان شیرجه بروید و خستگی یک روز خود را به راحتی از بین ببرید.

12. شهر کایکورا

A whale breaching in Kaikoura, South Island

عاشقان طبیعت، دوستداران پرندگان و مشتاقان غذاهای دریایی مطمئنا شهر کایکورا را بسیار دوست خواهند داشت. در این شهر، تورهایی برای دیدن وال‌ها در دریا وجود دارد که بسیار زیبا و سرگرم‌کننده است. علاوه بر وال‌ها، گردشگران و مسافران ممکن است حیوانات دیگری همچون فک دریایی، دلفین و طیف گسترده‌ای از پرندگان از جمله مرغ دریایی را مشاهده نمایند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان