تکنیک‌های زیبایی وجوانسازی گردن

پوست بدن و صورت، همزمان با هم و مثل هم پیر نمی‌شوند. نواحی از بدن مثل گردن که پوست نازکی دارند علائم پیری را زودتر نشان می‌دهد. پوست گردن مثل پوست ناحیه چشم فیبرهای الاستین کمتری نسبت به پوست صورت دارد.

تکنیک‌های زیبایی وجوانسازی گردن

دکتر سهیلا طاهری - متخصص پوست و مو

 

تحریریه زندگی آنلاین : پوست بدن و صورت، همزمان با هم و مثل هم پیر نمی‌شوند. نواحی از بدن مثل گردن که پوست نازکی دارند علائم پیری را زودتر نشان می‌دهد. پوست گردن مثل پوست ناحیه چشم فیبرهای الاستین کمتری نسبت به پوست صورت دارد. در ضمن در ناحیه گردن بافت چربی وجود نداردکه منجر به کم شدن بافت‌های حمایت کننده پوست می‌شود. با افزایش سن به‌ویژه در زنان، گردن بلند استوانه‌ای از دست می‌رود که از دلایل آن افتادگی خط فک و تشکیل غبغب است.

پوست نازک می‌شود و خطوط ظریف و چروک‌های عمیق ایجاد می‌شود. پوست خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد و شل و آویزان می‌شود که به آن گردن بوقلمون گفته می‌شود. جهت جوانسازی پوست گردن روش‌های مختلفی به کار می‌رود از جمله لیفت با نخ، تزریق بوتاکس، تزریق فیلر، آر اف فرکشنال، هایفو و ...

 بیشتربخوانید:

تزریق ژل لب چقدر ماندگاری دارد؟

تزریق بوتاکس nefertiti lift:

به دلیل ظاهر زیبا و جوان گردن نفرتیتی ملکه مصر این عنوان اطلاق می‌شود. در این روش بوتاکس در زیر خط فک و گردن تزریق می‌شود. این روش در بیماران جوانتر در مراحل اولیه پیری مناسب‌تر است.

 

تزریق فیلر:

ژل‌های هیالورونیک اسید حجم و الاستیته گردن را بهبود می‌دهد و رطوبت از دست رفته پوست را برمی گرداند. ژل‌های الانسه هم در بهبود قوام و سفتی این ناحیه مفید هستند. ژل الانسه به صورت نقاط ریز در خود چروک‌ها تزریق می‌شود.

 بیشتربخوانید:

آیا لیزر در جوانسازی پوست موثر است؟

 لیفت با نخ:

نخ silhouette تا حدی می‌تواند جایگزین لیفت‌های مرسوم در فک تحتانی و گردن شود. نخ در پوست جایگذاری می‌شود که یک لیفت مکانیکی ایجاد می‌کند که با تحریک کلاژن سازی این خاصیت لیفت حفظ می‌شود

 

 Profhilo

شبیه ژل‌های هیالورونیک اسید است اما به‌جای پر کردن خطوط برای تحریک کلاژن سازی و ساخت الاستین طراحی شده است ک منجر به کاهش شلی پوست می‌شود. پروفایلو قوام و شلی پوست را در دو جلسه بهبود می‌دهد که به فاصله یک ماه تزریق می‌شود. برای افراد بالای 30 سال مناسب است و حتی در افراد خیلی مسن هم قابلیت تزریق دارد.

 

لکه‌های رنگارنگ دور گردن و سرشانه

بسیاری از مراجعه کنندگان به کلینیک از بروز لکه‌های پررنگ یا کمرنگ در ناحیه دور گردن و سرشانه‌ها شکایت دارند و در بسیاری از موارد بروز این ضایعات پوستی برای بیمار بسیار نگران‌کننده می‌باشد. به‌طور مثال در مواردی که لکه‌های کمرنگ غلبه دارد، فرد نگران ابتلا به بیماری ویتیلیگو یا لک و پیس می‌باشد. اما واقعاً ماهیت این لکه‌ها چیست؟

 این حالت نوعی عفونت قارچی هست که در ظاهر بالینی رنگ‌های مختلفی پیدا می‌کند و بر همین اساس نام این بیماری قارچ چندرنگ یا تینه آ ورسیکالر می‌باشد. عامل این بیماری نوعی ارگانیسم قارچی هست که در حالت عادی نیز بر روی پوست وجود دارد اما در برخی افراد برحسب وضعیت پوستی و تغییر عوامل محیطی مانند گرمی هوا، تعداد و فاز رشدی این ارگانیسم قارچی تغییر یافته و خود را از نظر ظاهری به شکل لکه‌های پوستی زرد، قرمز یا حتی کمرنگ و سفید بر روی پوست نشان می‌دهد. گاهی بر روی سطح لکه‌ها نیز پوسته‌های ظریفی دیده می‌شود. بسیاری از افراد مبتلا بهبود نسبی رنگ و پوسته‌ها را پس از استحمام ذکر می‌کنند.

مکان شایع ابتلا در این بیماری عمدتاً سرشانه‌ها و گردن است اما گاهی درگیری وسیع‌تر تنه و حتی صورت نیز روی می‌دهد. این بیماری با وجود اینکه نوعی عفونت قارچی هست خوشبختانه جنبه مسری چندانی ندارد و واگیر نمی‌باشد. از طرفی ابتلا مو، ناخن و مخاطات در این بیماری معمولاً دیده نمی‌شود.

بیشتربخوانید:

میکرودرم و کاربرد آن در جوانسازی پوست

در برخی موارد و بیماری‌های زمینه‌ای مانند مصرف میزان زیاد داروهای استروئیدی (کارتون‌ها) امکان تشدید این ضایعات وجود دارد. در بسیاری از موارد تشخیص بالینی این بیماری توسط متخصصین پوست بر اساس معاینه بالینی به‌راحتی انجام می‌شود.

در مواردی نیز از روش‌هایی تکمیلی مانند استفاده از لامپ وود یا نمونه‌گیری از ضایعه در تأیید تشخیص استفاده می‌شود. درمان این بیماری به نسبت ساده بوده و معمولاً با استفاده از داروهای ضد قارچ موضعی مانند کرم و شامپوهای ضد قارچ انجام می‌شود. گاهی در موارد شدید بیماری از دوره کوتاه‌مدت چند روزه داوری خوراکی ضد قارچ استفاده می‌شود.

در بسیاری از موارد پس از بهبود ضایعات پررنگ امکان بروز و پایداری لکه‌های کمرنگ وجود دارد که این لکه‌های کمرنگ طی چند ماه بهبود می‌یابد. این بیماری تمایل به عود دارد و گاهی مصرف طولانی‌مدت شامپوهای ضد قارچ در اجتناب از عود ضایعات مؤثر هست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان