رنگارنگ‌ترین شهرهای دنیا

شهر ویلمستاد، پایتخت کشور کوراسائو است. کشور کوراسائو در حقیقت جزیره‌ای است که در قسمت جنوبی دریایی کارائیب قرار گرفته است و جزوی از پادشاهی هلند به شمار می‌رود

رنگارنگ‌ترین شهرهای دنیا

هر کسی رنگ‌ها را دوست دارد و رنگ‌ها، نقشی اساسی و مهم در زندگی همه ما ایفا می‌کنند. در این مطلب، ما به شما، رنگارنگ‌ترین شهرهای دنیا را معرفی خواهیم کرد. در این لیست، ده شهر دنیا با ساختمان‌های رنگین و متفاوت قرار گرفته است. در ادامه با ما همراه باشید.

10. شهر ویلمستاد، کوراسائو

شهر ویلمستاد، پایتخت کشور کوراسائو است. کشور کوراسائو در حقیقت جزیره‌ای است که در قسمت جنوبی دریایی کارائیب قرار گرفته است و جزوی از پادشاهی هلند به شمار می‌رود. شهر ویلمستاد دارای معماری منحصربه‌فرد و بندرگاهی زیبا است که یکی از رنگارنگ‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌رود. صنعت اصلی شهر ویلمستاد، گردشگری است. علاوه بر این، در مرکز شهر ویلمستاد، ردیفی از معماری استعماری تحت تاثیر سبک هلندی قرار دارد. شهر ویلمستاد، شهری بسیار کوچک است که مساحتی حدود هشتاد و شش هکتار را در بر می‌گیرد و دارای جمعیتی حدود صد و چهل هزار نفر است.

9. شهر گوآناخوآتو، مکزیک

شهر گوآناخوآتو، شهری رنگین در مرکز کشور مکزیک است که بیشتر برای تاریخچه معدن‌های نقره و معماری استعماری آن شناخته می‌شود. بیشتر خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر به قدری باریک و تنگ است که ماشین‌ها نمی‌توانند از آنها عبور کنند. بسیاری از خیابان‌ها و راه‌های شهر گوآناخوآتو عمدتا یا کاملا در زیر زمین قرار دارند. علاوه بر این، این شهر مساحتی حدود هزار کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد و دارای جمعیتی بیش از صد و نود هزار نفر است.

8. شهر کپنهاگن، دانمارک

شهر کپنهاگن پایتخت کشور دانمارک است و در کناره سواحل جزایر زیلند و آماگر قرار گرفته است. این شهر، پر جمعیت‌ترین شهر در کشور دانمارک به شمار می‌رود و جمیعتی بالغ بر هفت صد و نود هزار نفر را دارا است. شهر کپنهاگن، هشتمین شهر رنگارنگ جهان است و همچنین، گران‌ترین شهر در کل اروپا محسوب می‌شود. این شهر برای کانال‌های آب خود، غذاهای عالی و باغ‌های تیوولی شهرت دارد و به عنوان شادترین کشور در سرتاسر جهان در نظر گرفته می‌شود.

7. شهر بورانو، ایتالیا

شهر بورانو، در واقع جزیره‌ای است که در تالاب ونتزیا در کشور ایتالیا واقع شده است. این شهر برای ساختمان‌های رنگین و رستوران‌های آن با غذاهای دریایی که از تالاب صید شدند، بسیار مشهور است. علاوه بر این، به هنگامی که شما در خیابان‌های شهر بورانو قدم می‌زنید، با جلوه‌های آبی‌، صورتی، قرمز، نارنجی و بنفش رنگ محسور می‌شوید. اقتصاد اصلی شهر بورانو، گردشگری است. این شهر کوچک دارای جمعیتی حدود دو هزار و هشت صد نفر است. زیبایی شهر بورانو، هر گردشگر و مسافری را در بهت و حیرت فرو می‌برد.

6. شهر هاوانا، کوبا

شهر هاوانا، بزرگترین شهر کوبا به شمار می‌رود. علاوه بر این، شهر هاوانا، پایتخت این کشور است. سبک معماری استعماری اسپانیایی را در قسمت قدیمی و چهار صد ساله شهر هاوانا کاملا مشخص و مشهود است. این بخش دارای موزه ماریتایم و قلعه ریل فیورزا است. ساختمان پارلمانی ملی واقع در شهر هاوانا یکی از جاذبه‌های برجسته این شهر به شمار می‌رود. علاوه بر این، ساختمان‌های موجود در بخش قدیمی شهر بازتاب کننده ترکیب معماری پر جنب و جوش شهر است. شهر هاوانا دارای جمعیت بیش از دو میلیون نفر است.

5. شهر والپرایزو، شیلی

شهر والپرایزو، شهری رنگین است که در ساحل کشور شیلی واقع شده است. این شهر بیشتر برای خانه‌های از سنگ ساخته شده و رنگین آن شهرت جهانی دارد. علاوه بر این، این شهر، مرکز دومین منطقه پر جمعیت کشور شیلی به شمار می‌رود. شهر والپرایزو دارای چندین دانشگاه خصوصی و دو دانشگاه دولتی است. جمعیت کلی شهر والپرایزو بیش از دویست و هشتاد هزار نفر است و مساحتی بیش از دویست کیلومتر مربع را پوشیده است. شهر والپرایزو یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور شیلی به شمار می‌رود.

4. شهر کیپ تاون، آفریقای جنوبی

شهر کیپ تاون، شهری رنگارنگ است که در جنوب غربی ساحل کشور آفریقای جنوبی واقع شده است. این شهر بر روی شبه جزیره‌ای در زیر کوهستان تیبل واقع شده است. علاوه بر این، شهر کیپ تاون یک مرکز گردشگری است و دو تله کابین به بالای کوه می‌روند و منظره زیبایی و خارق‌العاده‌ای از شهر کیپ تاون را برای مسافران و گردشگران به ارمغان می‌آورند. شهر کیپ تاون، دومین شهر شلوغ و پرجمعیت در کشور آفریقای جنوبی به شمار می‌رود و دارای جمعیت چهار میلیون و ششصد هزار نفر است.

3. شهر سینت جان، کانادا

شهر سینت جان مرکز ایالت نیوفاندلند و لابرادور در کشور کانادا است. این شهر همچنین بزرگترین شهر در این ایالت به شمار می‌رود. علاوه بر این، این شهر در قسمت شرقی شبه جزیره آوالون و بر روی جزیره بسیار بزرگ نیوفاندلند قرار گرفته است. این شهر مساحتی حدود چهار صد و چهل و شش کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد. شهر سینت جان، به عنوان شرقی‌ترین شهر در قاره آمریکای شمالی شناخته می‌شود و بیشتر برای خانه‌های رنگی و زیبای خود شهرت یافته است.

2. شهر جوداپور، هند

شهر جوداپور، شهری رنگارنگ است که در شمال غربی ایالت راجاستین کشور هندوستان واقع شده است. علاوه بر این، شهر جوداپور یک مقصد گردشگری بسیار مشهور و شناخته شده در کشور هند به شمار می‌رود و دارای مکان‌های گردشگری بسیار زیبایی است و قلعه‌های تاریخی زیادی در شهر جوداپور قرار گرفته است. شهر جوداپور در بین مردم ایالت راجاستین و سرتاسر هندوستان به عنوان شهر آبی شناخته می‌شود. شهر جوداپور، دومین شهر بزرگ در ایالت راجاستین است و دارای جمعیتی حدود سه میلیون نفر است و مساحتی حدود دو هزار کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد.

1. شهر شفشاون، مراکش

شهر شفشاون در بخش شمال غربی کشور مراکش واقع شده است. این شهر به خصوص برای ساختمان‌های آبی رنگی که در بخش قدیمی شهر واقع شده، بسیار شناخته شده است. علاوه بر این، شهر شفشاون، یکی از زیباترین و رنگارنگ‌ترین شهرها در سرتاسر دنیا به شمار می‌رود. شهر شفشاون، شهری کوچک در کشور مراکش است. این شهر در کوهستان ریف واقع شده و دارای معماری بسیار زیبا و محیطی دلنشین است. دیوارهای رنگین و آبی رنگ، جذابیت این شهر را چندین برابر کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان