بلندترین برج‌های جهان

برج تایپی ۱۰۱ دارای صد و یک طبقه است و در شهر تایپه در کشور تایوان واقع شده است. در سال ۲۰۰۴، این برج توانست تا عنوان بلندترین ساختمان و برج جهان را از برج ویلیس بگیرد. با این حال، برج خلیفه در شهر دبی توانست در سال ۲۰۱۰، این عنوان را از این برج بگیرد.

بلندترین برج‌های جهان

در این مطلب قرار است به معرفی بلندترین برج‌های جهان بپردازیم. هر گاه از ساختمان‌های بلند صحبت می‌شود، نام برج خلیفه همیشه اول است. علاوه بر این، کشور چین موفق شده تا در چند سال اخیر، ساختمان‌های بلندی بسازد. در ادامه با ما همراه باشید تا ده تا از بلندترین برج‌های جهان را به شما معرفی نماییم.

10. برج تایپی 101

برج تایپی 101 دارای صد و یک طبقه است و در شهر تایپه در کشور تایوان واقع شده است. در سال 2004، این برج توانست تا عنوان بلندترین ساختمان و برج جهان را از برج ویلیس بگیرد. با این حال، برج خلیفه در شهر دبی توانست در سال 2010، این عنوان را از این برج بگیرد.

برج تایپی 101 دارای ارتفاع 509 متر از سطح زمین است. برج تایپه 101 یکی از بلندترین ساختمان‌ها در سرتاسر جهان به شمار می‌رود و در این لیست، در رده دهم قرار دارد. هزینه تخمین زده شده برای ساخت این برج، حدود یک میلیارد و نهصد میلیون دلار است.

9. برج چاینا زون

برج سی‌آی‌تی‌آی‌سی به برج چاینا زون شهرت یافته است و آسمان‌خراشی بسیار بلند است که در مرکز منطقه تجاری شهر پکن قرار گرفته است. این ساختمان بسیار بلند دارای صد و نه طبقه طبقه و ارتفاع 528 متری است. این برج نسبت به مرکز تجارت جهانی کشور چین بسیار بلندتر است. در سال 2016، این برج توانست عنوان بلندترین برج در شهر پکن چین را از آن خود کند. برج چاینا زون در سال 2018 به طور رسمی کامل شد و به یکی از بلندترین برج‌های جهان تبدیل گشت.

8. برج مرکز مالی تیانجین

برج مرکز مالی تیانجین در شهر تیانجین کشور چین واقع شده و یکی از بلندترین برج‌های جهان به شمار می‌رود. ساخت این برج در سال 2013 آغاز شد و پس از شش سال، در سال 2019 به طور کامل ساخته شد.

این برج، دومین برج بلند شهر تیانجین است. رتبه اول در دست برج گولدین فایننس 117 است. برج تیانجین، هشتمین برج بلند در جهان به شمار می‌رود و دارای 97 طبقه و ارتفاع 530 متر است. این برج در خارج از منطقه توسعه اقتصادی و تکنولوژی شهر تیانجین واقع شده است.

7. برج مرکز مالی گوانجو

برج مرکز مالی چو تای فوک گوانجو دارای ارتفاع 530 متری است که در شهر گوانجوی ایالت گواندونگ کشور چین واقع شده است. ساخت این برج در ماه اکتبر سال 2016 تکمیل شد. این برج، سومین برج بلند در کشور چین و همچنین بلندترین برج در شهر گوانجو به شمار می‎رود. این برج، هفتمین برج بلند جهان است.

برج مرکز مالی گوانجو دارای صد و یازده طبقه روی زمین و پنج طبقه زیر زمین است. این مرکز دارای فروشگاه‌ها، اداره‌ها، آپارتمان‌ها و یک هتل است. مساحت پایه این برج حدود پانصد هزار متر مربع است.

6. برج مرکز تجارت جهانی یک

برج مرکز تجارت جهانی یک به برج آزادی نیز شهرت یافته است. این برج، ساختمان جدید مرکز تجارت جهانی است که در قسمت پایین منهتن در شهر نیویورک واقع شده است. این برج دارای ارتفاع 541 متر است.

برج مرکز تجارت جهانی یک بلندترین برج در کشور آمریکا به شمار می‌رود و در لیست بلندترین برج‌های جهان، در رده ششم قرار دارد. این برج بیشتر برای ادرات مورد استفاده قرار می‌گیرد. برج مرکز تجارت جهانی یک دارای نود و چهار طبقه در روی زمین و پنج طبقه در زیر زمین است.

5. برج جهانی لوته

برج جهانی لوته دارای ارتفاع 555 متری است. این آسمان‌خراش دارای صد و بیست و سه طبقه است و در شهر سئول کشور کره جنوبی قرار گرفته است. این برج در سوم آوریل سال 2017 بر روی عموم بازگشایی شد و در حال حاضر، بلندترین برج در کشور کره جنوبی و پنجمین برج بلند در جهان به شمار می‌رود. برج جهانی لوته علاوه بر صد و بیست و سه طبقه خود در روی زمین، شش طبقه نیز در زیر زمین دارد.

4. برج مرکز تجارت جهانی پینگ ان

برج مرکز تجارت جهانی پینگ ان دارای صد و پانزده طبقه است. این برج دارای ارتفاع 599 متری است و در شهر شنژن ایالت گوانداگ کشور چین واقع شده است. این برج توسط شرکت معماری آمریکایی کوهن پدرسن فاکس طراحی و ساخته شده است.

ساخت برج مرکز تجارت جهانی پینگ ان در سال 2017 تکمیل شد و به بلندترین برج در شهر شنژن، دومین برج بلند در کشور چین و چهارمین برج بلند در سرتاسر جهان تبدیل شد. هزینه ساخت این برج حدود یک و نیم میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. این برج علاوه بر صد و پانزده طبقه روی سطح، دارای شش طبقه زیرزمینی نیز است.

3. برج ابراج البیت

برج ابراج البیت، مجموعه‌ای دولتی از هفت آسمان‌خراش بسیار بزرگ است که در شهر مکه در کشور عربستان سعودی واقع شده است. این برج‌ها بخشی از پروژه وقف شاه عبدالعزیز است که هدف آن نیز مدرن سازی برای پذیرایی و ارائه خدمات به زائران و حجاج در این شهر است.

برج سلطنتی ساعت مکه دارای بزرگترین ساعت است و سومین برج بلند در سرتاسر دنیا به شما می‌رود. این برج نسبت به برج‌های کناری خود، در ارتفاع بالاتری قرار دارد و ارتفاع آن 601 متر است و دارای صد و بیست طبقه است. برای ساخت مجموعه برج‌های ابراج البیت هزینه پانزده میلیارد دلاری شده است.

2. برج شانگهای

برج شانگهای، آسمان‌خراشی با صد و بیست و هشت طبقه است که در شبه جزیره لوجیازوی در بخش پودانگ شهر شانگهای کشور چین واقع شده است. ارتفاع برج شانگهای 632 متر است. برنامه‌ها و مدل‌ها برای ساخت منطقه تجارت لوجیازوی متشکل از سه آسمان‌خراش بسیار بزرگ و نزدیک به هم به سال 1993 باز می‌گردد. اولین آنها نیز برج جین مائو بود که در سال 1999 تکمیل شد. برج مرکز تجارت جهانی شانگهای نیز در سال 2008 افتتاح شد. برج شانگهای نیز آخرین آنها است که در سال 2015 افتتاح شد. برج شانگهای دومین برج بلند جهان به شمار می‌رود و هزینه دو میلیارد و چهار صد میلیون دلاری برای ساخت آن صرف شده است. برج شانگهای دارای صد و بیست و هشت طبقه در سطح زمین و سه طبقه در زیرزمین است.

1. برج خلیفه

برج خلیفه، بلندترین برج در سرتاسر جهان است. این آسمان‌خراش عظیم به افتخار خلیفه بن زید آل نهیان به این صورت نامگذاری شده است. این برج در شهر دبی و کشور امارات متحده عربی قرار گرفته است. برج خلیفه دارای ارتفاع 828 متری است. این برج دارای صد و شصت و دو طبقه است. ساخت این برج در سال 2004 آغاز شد و قبل از افتتاح آن، به عنوان برج دبی نامیده می‌شده است.

ساختمان برج خلیفه به طور رسمی در چهارم ژانویه سال 2010 افتتاح شد. این برج، بلندترین سازه‌ای است که تاکنون توسط بشر ساخته شده است. این برج، حدود سی صد متر نسبت به برج تایپه 101 بلندتر است. هزینه ساخت برج خلیفه، حدود یک و نیم میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان