زیباترین قلعه‌های کشور آلمان – بخش اول

قدمت قلعه بورگ التز به قرن دوازدهم میلادی باز می‌گردد و برای بیش از سی و سه نسل است که این قلعه در اختیار خانواده التز باقی مانده است

زیباترین قلعه‌های کشور آلمان – بخش اول

کشور آلمان دارای شهرهای بسیار زیبا، مناظر طبیعی خارق‌العاده و جشنواره‌های دلنشین است و علاوه بر این، به عنوان پایتخت قلعه در جهان شناخته می‌شود. کشور آلمان در سرتاسر شانزده ایالت خود، بیش از بیست و پنج هزار قلعه دارد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به شما، بهترین و زیباترین قلعه‌های کشور آلمان را معرفی نماییم.

قلعه بورگ التز

قدمت قلعه بورگ التز به قرن دوازدهم میلادی باز می‌گردد و برای بیش از سی و سه نسل است که این قلعه در اختیار خانواده التز باقی مانده است. قلعه بورگ التز به طور مساوی چشم‌نواز و عاشقانه است. این قلعه خارق‌العاده در بالای رودخانه الزباخ قرار گرفته و یکی از نمادهای کشور آلمان به شمار می‌رود. گردشگران و مسافران می‌توانند علاوه بر لذت بردن از معماری و زیبایی قلعه بورگ التز، به گشت و گذار در جنگل‌های اطراف نیز بپردازند.

قلعه لیختن اشتاین

قلعه اصلی لیتخن اشتاین در سال 1377 میلادی تخریب شده بود اما قلعه‌ای که امروزه در جایگاه آن قرار دارد، همانند آن بسیار تاثیرگذار است. در سال 1837، کنت ویلهلم از وورتمبرگ این ملک را خریداری کرد و با الهام از رمان لیختن اشتاین نوشته ویلهلم هاوف، تصمیم گرفت تا این قلعه قرن وسطایی را بازسازی نماید. ساخت این قلعه در بین سال‌های 1840 تا 1842 تکمیل شد. قلعه لیختن اشتاین دارای معماری نئو گوتیک، حیاط‌های عاشقانه، ورودی‌های قرون وسطایی و منظره بی‌نظیری نسبت به کوه‌های آلپ سوابی است.

قلعه کوکهم

قلعه کوکهم در ارتفاع نود و یک متری نسبت به رودخانه موسل در شهر کوکهم واقع شده است. شهر کوکهم در بخش غربی کشور آلمان قرار دارد. این قلعه بی‌نظیر، بسیار خیره‌کننده و با ابهت است. قلعه اصلی قرون وسطایی در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده بود و در طی جنگ جهانی دوم بسیار آسیب دیده بود. گردشگران و مسافران می‌توانند در داخل این قلعه باشکوه گردش کنند و از منظره زیبا و چشم‌نواز آن نسبت به دره موسلی لذت ببرند.

قلعه وکاخ مونریپوس

کاخ مونریپوس دارای محوطه بسیار بکر، تاکستانی زیبا و رستوران‌های مطلوبی است که بازدید از آن، یک تجربه دلنشین را به ارمغان می‌آورد. این قلعه کنار دریاچه در حومه شهر لودویگزوبورگ و ایالت اشتوتگارت قرار دارد. این قلعه زیبا دارای جذابیت خاصی است و در نزدیکی کاخ مشهور فاوریت واقع شده است. قلعه مونریپوس در بین سال‌های 1758 و 1764 ساخته شده است. امروزه این کاخ محل برگزاری کنسرت‌های تابستانی، نمایش آتش بازی و جشنواره‌های فضای باز است.

قلعه استولزنفلز

قلعه استولزنفلز در بالای یک تپه در کرانه سمت چپ رود راین قرار دارد و بین شهر فرانکفورت و دوسلدورف در غرب کشور آلمان قرار گرفته است. این قلعه به عنوان یکی از مهم‌ترین و زیباترین قلعه‌های این منطقه به شمار می‌رود. این قلعه در طی قرن نوزدهم و از خرابه‌های قلعه‌ای قرن سیزدهمی ساخته شده است. این قلعه دارای محوطه و باغ‌های بسیار زیبا است و علاوه بر این، ورودی‌های تزیین شده و چشم‌انداز خارق‌العاده آن، سبب شده تا این قلعه مقصد گردشگری مهمی باشد.

قلعه دراچنبورگ

از بیرون که به قلعه دراچنبورگ نگاه کنید، فکر می‌کنید قلعه‌ای باستانی است اما در حقیقت، این قلعه در قرن بیستم ساخته شده است. این قلعه توسط یک مرد مجرد و ثروتمند ساخته شده اما او در سال 1902 درگذشت و برادرزاده‌اش تصمیم گرفت تا آن را خراب کند و در عوض، یک هتل سبک سوییسی بسازد. این قلعه بعدا به یک مدرسه تبدیل شد و حتی در سال 1942، مقر فرماندهی آدولف هیتلر نیز بوده است.

قلعه برگوسن

قلعه برگوسن با طول بیش از یک کیلومتر، به عنوان طولانی‌ترین قطعه جهان در رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است. این قلعه در مرز بین آلمان و اتریش و در باواریا واقع شده و قدمت آن نیز به ششصد سال پس از میلاد مسیح باز می‌گردد اما سازه و ساختمان فعلی قلعه احتمالا در سال 1025 میلادی ساخته شده است. از این قلعه در طی جنگ سی ساله مورد استفاده قرار گرفته و حتی مکان نگهداری زندانیان بوده است.

قلعه هوهنشوانگ

قلعه هوهنشوانگ در لبه پارک ملی آمرگوا واقع شده و قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی باز می‌گردد. این قلعه تا قرن شانزدهم در مالکیت شوالیه‌های شوانگوا قرار داشته و در طی نبردها نیز بخشی از آن تخریب شده بود. در سال 1832، شاه لودویگ دوم، این مکان را خریداری کرد و آن را به عنوان یک اقامتگاه تابستانی سبک نئوگوتیک بازسازی کرد.

قلعه وارتبورگ

قلعه وارتبورگ اصالتا در طی قرون وسطی و در حدود سال 1067 ساخته شده و به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار معماری آلمان به شمار می‌رود. این قلعه دارای هزار سال تاریخ است و توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده است. در سال 1521، مارتین لوثر در این قلعه پناه گرفت و از همین رو، قلعه وارتبورگ شهرت خاصی دارد. این قلعه در ارتفاع چهار صد و ده متری از سطح شهر آیزناخ قرار گرفته است.

قلعه لندگریو

قلعه لندگریو در بالای شهر قدیمی ماربورگ در شمال فرانکفورت قرار گرفته است. قدمت این قلعه به قرن سیزدهم میلادی باز می‌گردد. این قلعه امروزه موزه تاریخ فرهنگی و بخشی از دانشگاه فیلیپس شهر ماربورگ است. تالار این قلعه، به عنوان یکی از زیباترین تالارهای سبک گوتیک شناخته می‌شود.

قلعه موریتزبورگ

قلعه موریتزبورگ در ساکسونی در شرق کشور آلمان قرار گرفته است. این قلعه بر روی جزیره‌ای جدا از سرزمین اصلی واقع شده است. قلعه موریتزبورگ توسط دوک موریتز از ساکسونی در میانه قرن شانزدهم میلادی ساخته شده و نام قلعه نیز به افتخار وی به موریتزبورگ نامگذاری شده است. از قلعه موریتزبورگ به عنوان اقامتگاه شکار استفاده می‌شده است.

قلعه نوردکیرشن

قلعه نوردکیرشن توسط جرهارد ون مورین در سال 1516 ساخته شد و برای بیش از 150 سال نیز پا برجا بود. سپس، شاهزاده فریدریک کریستن ون پلتنبرگ این ملک را خریداری کرد و به عنوان یک کاخ به سبک باروک بازسازی نمود. در حال حاضر، این قلعه در طی تورهای مختلف، اجازه ورود افراد به داخل و بازدید از آن را می‌دهد.

قلعه لوونبورگ

قلعه لوونبورگ در مرکز کشور آلمان و حومه شهر کاسل واقع شده است. قلعه لوونبورگ در طی سال‌های 1793 تا 1801 ساخته شده و یکی از اولین قلعه‌های شبه قرون وسطایی در اروپا بوده است. این قلعه توسط لندگریو ویلهلم نهم به عنوان مکانی برای عیش و نوش ساخته شده و عمدتا دارای آپارتمان‌های شاهانه، یک اسلحه خانه و یک عبادتگاه سبک نئوگوتیک است. این قلعه در اطراف خود، مناظر کوهستانی و جنگلی بسیار دیدنی و تماشایی دارد.

قلعه نوی شوان اشتاین

قلعه نوی شوان اشتاین توسط شاه لودویگ دوم از باواریا در قرن نوزدهم و به عنوان اقامتگاهی شخصی ساخته شده است. نمای خارجی برجسته و مکان این قلعه بر روی تپه سبب شده تا قلعه نوی شوان اشتاین یکی از نمادین‌ترین هنرهای معماری در کشور آلمان به شمار برود. در حقیقت، برج‌های رویایی و برجک‌های زیبای این قلعه سبب الهام برای شکل‌گیری قلعه فیلم زیبای خفته محصول کمپانی دیزنی شده است.

قلعه گلوکسبورگ

قلعه گلوکسبورگ در شمال کشور آلمان و در نزدیکی کشور دانمارک قرار گرفته است. قلعه گلوکسبورگ بر روی مکان یک صومعه قدیمی ساخته شده و زمانی محل زندگی اشراف مهمی بوده است. امروزه، این قلعه بسیار زیبا یک موزه محبوب است که زندگی درونی دوک‌ها و بانوهای آلمانی را برای بازیدکنندگان و گردشگران به نمایش می‌گذارد.

قلعه ویزنشتاین

قدمت قلعه ویزنشتاین به هشت صد سال قبل باز می‌گردد. این قلعه زمانی یک استحکامات قرون وسطایی بوده که بعدا به اقامتگاه دائمی خانواده بونائو تبدیل شده است. خانواده بونائو در طی سال‌های 1406 تا 1772 بر منطقه ویزنشتاین حکمرانی می‌کردند. در سال 1917، قلعه ویزنشتاین به یک آدم پر نفوذ و صنعتی فروخته شد و به آرامی رو به خرابی رفت. امروزه، قلعه ویزنشتاین یک موزه ملی است و گردشگران و مسافران می‌توانند آثار تاریخی را مشاهده کنند و در پارک‌ها و باغ‌های اطراف قلعه نیز گردش کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان