نقد فیلم کیت – Kate

فیلم کیت، داستان یک آدمکش به نام کیت با بازی مری الیزابت ویسنتد را دنبال می‌کند که توسط مافوق خود مجبور می‌شود تا مردی را در جلوی دخترش به قتل برساند

نقد فیلم کیت – Kate

فیلم اکشن کیت محصول کمپانی نتفلیکس حتی با نقش‌آفرینی مری الیزابت وینستد نیز نجات پیدا نمی‌کند. فیلم کیت با وجود برخی انتخابات کارگردانی خاص و بی‌ارزش، دارای مقداری اکشن سرگرم‌کننده و شایسته است. حضور و نقش‌آفرینی مری الیزابت وینستد در نقش کیت در این فیلم نیز نقطه برجسته و درخشان فیلم به شمار می‌رود. در ادامه با نقد فیلم کیت با ما همراه باشید.

در ژانر اکشن، فیلم‌های بسیاری وجود دارند که داستان فیلم بر محوریت یک کاراکتر اصلی همچون یک آدمکش یا فردی بازنشسته است که به هر دلیلی، شروع به رفتن به ماموریتی می‌کند و عزمی راسخ برای به پایان رساندن آن ماموریت دارد. در فیلم کیت، فیلمسازان همین داستان را در پیش می‌گیرند اما یک پیچیدگی به آن اضافه می‌نمایند. در این فیلم، شخصیت اصلی تنها یک روز تا مرگش زمان دارد و باید ماموریتش را در طی این مدت به پایان برساند. فیلم کیت به کارگردانی سدریک نیکولاس ترویان است که قبلا فیلم شکارچی: جنگ زمستانی (The Huntsman: Winter’s War) را کارگردانی کرده است. فیلمنامه فیلم کیت را نیز اومیر عالیم قلم زده که قبلا فیلمنامه فیلم استخراج (Extraction) را برای همین سرویس آنلاین نتفلیکس نوشته است.

Mary Elizabeth Winstead and Miku Martineau in Kate

فیلم کیت، داستان یک آدمکش به نام کیت با بازی مری الیزابت ویسنتد را دنبال می‌کند که توسط مافوق خود مجبور می‌شود تا مردی را در جلوی دخترش به قتل برساند. ده ماه بعد از این اتفاق و در حالی که او در حال تلاش برای کنار آمدن با این رخداد است، او به مافوق خود به نام واریک با بازی وودی هارلسون می‌گوید که می‌خواهد تا پس از به پایان رساندن کار بعدی‌اش، از آدمکشی دست بکشد و بازنشسته شود. با این حال، زمانی که کیت قصد دارد تا رهبر گروهی یاکوزا به نام کیجیما با بازی جون کونیمورا را بکشد، اتفاقات درست پیش نمی‌رود و او در ماموریتش دچار مشکل می‌شود و در نهایت نیز در بیمارستان بهوش می‌آید. او متوجه می‌شود که با موادی رادیواکتیوی مسموم شده و تنها بیست و چهار ساعت تا مرگش باقی مانده است. او بسیار مصمم و جدی است تا شخصی که مسئول این اتفاق و در نهایت مرگش است را پیدا کرده و بکشد. او در نهایت، با دختری نوجوان به نام انی با بازی میکو مارتینیو که قبلا پدرش را کشته بود، دوست می‌شود. با کمک انی و در حالی که اوضاع سلامت او بدتر می‌شود، کیت بسیار مصمم است تا از قاتل خودش انتقام بگیرد.

هسته و مرکزیت فیلم کیت همانند ترکیبی از فیلم‌های اکشن پیش پا افتاده و کهنه است. کاراکتر اصلی فیلم، دختری است که توسط یک آدمکش و شخصیتی پدر مانند و با اخلاقیاتی سوال برانگیز بزرگ شده است. زمانی که این دختر به ماموریتی می‌رود و خود را با بی‌پروایی گرفتار می‌کند، زندگی‌اش دگرگون می‌شود. نتیجه این داستان نیز فیلمی است که به جای آنکه هویتی برای خودش داشته باشد، متاسفانه همانند یک ادغام از فیلم‌های اکشن قابل توجه و با ارزشی همچون فیلم جان ویک (John Wick) و فیلم بلوند اتمی (Atomic Blonde) است. گرچه فیلم کیت دارای اندکی اکشن سرگرم‌کننده و قابل توجه است اما احساس تازگی و هیجان‌انگیزی ندارد، به خصوص اینکه کارگردان، بیش از حد از نوعی حیله‌های فیلمبرداری خاص بهره گرفته که از جمله آن می‌توان به پاشیدن خون بر روی دوربین اشاره کرد. این حرکت در فیلمبرداری، زمانی که فیلم‌های سه بعدی تازه به سینماها آمده بودند، بسیار پر کاربرد بوده است.

شاید تازه‌ترین و قانع‌کننده‌ترین جنبه فیلم کیت، رابطه پویای مری الیزابت وینستد با بازیگر تازه‌وارد ماریتینیو است. گرچه همکاری یک آدمکش حرفه‌ای یا قهرمان با یک جوان تازه‌کار و ظریف، یکی دیگر از کلیشه‌های ژانر اکشن به شمار می‌رود، با این وجود، این بازیگران موفق شدند تا شخصیت و جذابیتی به این دوستی غیرمنتظره بین این کاراکترها اضافه کنند که جالب توجه و جذاب است. به دلیل محدویت‌های فیلمنامه، این رابطه بین آنها، آن طور که باید توسعه داده نمی‌شود و داستان فیلم کیت به آرامی از طریق بخش‌های قابل پیش بینی، سکانس‌های اکشن و لحظات گاه و بی‌گاه از توسعه کاراکترها در حرکت است. علاوه بر وینستد و ماریتینیو، وودی هارلسون نیز در نقش واریک به خوبی ظاهر می‌شود و از عهده نقشش بر می‌آید و این در حالی است که کونیمورا، جاذبه خاص و استثنایی به فیلم اضافه می‌کند. همانطور که گفته شد، فیلم کیت، بازیگران با استعدادی را در کنار هم قرار داده اما فیلمنامه ناامیدکننده فیلم سبب شده تا آنها به زانو در بیایند و نتوانند آن طور که شایسته است، فیلم را ترقی بدهند.

Mary Elizabeth Winstead in Kate

در پایان، فیلم کیت، برای طرفداران فیلم‌های اکشن، فیلمی سرگرم‌کننده و جذاب است. طرفداران مری الیزابت وینستد و کسانی که به این نوع داستان‌ها علاقه دارند نیز از دیدن فیلم کیت لذت خواهند برد. با اینکه فیلم کیت، تازگی و نوآوری خاصی به ژانر اکشن اضافه نمی‌کند یا یک برداشت خلاقانه و جدید در ژانر اکشن و هیجان‌انگیز را به ارمغان نمی‌آورد اما این فیلم تا حد کافی سرگرم‌کننده و قابل قبول است و بینندگان را در طی مدت زمان یک ساعت و چهل و شش دقیقه خود، سرگرم و مشتاق نگه می‌دارد. با این وجود، اگر شما تصمیم بگیرید که این فیلم را نبینید، چیز خاصی و قابل توجهی را از دست نداده‌اید و کسانی که فرضیه و داستان اولیه فیلم یا تریلرهای منتشر شده از این فیلم، آنها را مجذوب خود نکرده است، می‌توانند این فیلم را نادیده بگیرند و به راحتی از کنار آن بگذرند و به سراغ آثار بهتر و جذاب‌تری در این ژانر و سبک بروند.

همانند بسیاری از فیلم‌هایی که توسط کمپانی نتفلیکس ساخته می‌شود، فیلم کیت نیز یک فیلم دیگری است که فرصت و پتانسیل تبدیل شدن به فیلمی خوب و عالی را دارا است اما از دست یافتن به موفقیت و تعالی باز می‌ماند. بنابراین، همانند دیگر فیلم‌های سرویس آنلاین نتفلیکس، بینندگان می‌توانند در صورت نبودن فیلم‌های بهتری، به سراغ فیلم کیت بیایند. کاملا احساس می‌شود که سرنوشت این فیلم نبوده تا به یکی از فیلم‌های موفق و پدیده سرویس آنلاین نتفلیکس تبدیل شود. فیلم کیت دارای مدت زمان 106 دقیقه‌ای است. وجود خشونت‌های خونین و شدید و همچنین تکلم نامناسب سبب شده تا فیلم کیت، رده سنتی R را دریافت کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان