ارزان‌ترین کشورها برای سفر

Nyhavn port in the center of Copenhagen

ارزان‌ترین کشورها برای سفر

مقاصد گردشگری گران و پر از زرق و برق، جذبه خودش را دارد اما اگر واقع‌بین باشیم، هر چه قدر سفر به کشوری گران‌تر باشد، شما باید بیشتر نگران هزینه‌ها باشید و حتی سفر خودتان را کوتاه‌تر کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به شما ارزان‎‌ترین کشورهای جهان برای سفر در نقاط مختلف جهان را معرفی نماییم.

1- ارزان‌ترین کشور اسکاندیناوی: دانمارک

Nyhavn port in the center of Copenhagen

کشورهای اسکاندیناوی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، بسیار گران‌تر هستند. در تمام کشورهای اسکاندیناوی، کشور دانمارک، ارزان‌ترین مقصد برای سفر به شمار می‌رود. گرچه این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی همچنان گران و پر هزینه است. سفر به دانمارک در فصل تابستان و بهار نسبت به دیگر فصول سال برای داشتن هوایی گرم و ملایم بسیار گران‌تر است و گردشگران زیادی در این موقع سال از این کشور دیدن می‌کنند. لازم به ذکر است که بسیاری از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری کشور دانمارک رایگان یا بسیار ارزان هستند.

2- ارزان‌ترین کشور اروپای شرقی: بلغارستان

Sozopol, Burgas Region, Bulgaria

از لحاظ هزینه و ارزانی، کشور بلغارستان در میان کشورهای اروپای شرقی، از همه ارزان‌تر است. در طی فصل تابستان، بسیاری از گردشگران برای لذت بردن از دریای سیاه به این کشور سفر می‌کنند و هزینه‌های پایین نیز لذت سفر را دو چندان می‎‎‌کند. در دیگر فصول سال، کشور بلغارستان گردشگران کمی دارد. سفر برای دیدن جذاب‌ترین مقاصد گردشگری کشور بلغارستان بسیار ارزان و کم هزینه است. صوفیه، پایتخت کشور بلغارستان است و در آن، می‌توان تاثیر ترک و بیزانس را مشاهده نمود. اما جالب‌ترین نکته در مورد کشور بلغارستان، سفر به اطراف و خارج از شهرها است. فصل تابستان، گردشگران بیشتری به این کشور سفر می‌کنند و از همین رو، هزینه‌ها بسیار بالاتر است. اواخر بهار و اوایل پاییز بهترین زمان برای سفر به کشور بلغارستان است چراکه آب و هوا بسیار مناسب است، گردشگران زیادی حضور ندارند و قیمت‌ها منصفانه است.

3- ارزان‌ترین کشور جنوب شرقی آسیا: کامبوج

Sunrise at Angkor Wat

کشور کامبوج محل بزرگترین بنای باستانی مذهبی در سرتاسر جهان به نام انگکور وات است و به همین دلیل، بسیار شناخته شده است. هزینه‌ها در کشور کامبوج بسیار پایین است و به راحتی می‌توانید در داخل این کشور با هزینه‌های اندک سفر کنید. کشور کامبوج علاوه بر داشتن معابد باستانی خیره‌کننده، پر از ساختمان‌هایی با سبک معماری استعماری فرانسوی است که در پایتخت این کشور یعنی شهر فنوم پنه است. به جز ماه‌های بین نوامبر تا فوریه که قیمت‌ها بالاتر می‌رود و جمعیت گردشگران زیادتر می‌شود، سفر به کامبوج بسیار ارزان و کم هزینه است.

4- ارزان‌ترین کشور در آسیا: نپال

Namche Bazar and Mount Thamserku in Nepal

کشور نپال، کشوری بسیار ارزان و کم هزینه است. البته سفر به کوه اورست برای شما نسبتا گران تمام خواهد شد. با این وجود، سفرهای پیاده‌روی و کوهنوردی بسیار ارزان قیمتی در این کشور وجود دارد. در ماه‌های بین ژوئن تا سپتامبر، بارندگی‌های زیادی در این کشور شکل می‌گیرد که احتمالا وجود سیلاب را نیز افزایش می‌دهد. از همین رو، سفر به کشور نپال در این ماه‌ها توصیه نمی‌شود.

5- ارزان‌ترین کشور در آفریقای شمالی: مراکش

Marrakesh, Morocco

کشور مراکش، از آن دسته کشورهایی است که بسته به انتخاب شما، بسیار ارزان یا بسیار گران است. در کشور مراکش برای بازدید از مقاصد گردشگری بسیار مهم و باارزش، هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود که از جمله این مقاصد گردشگری می‌توان به مقبره‌های سلطنتی سعدین یا باغ‌های منارا قرن دوازدهمی اشاره کرد. در طی فصل اوج گردشگری یعنی در ماه‌های بین نوامبر تا مارس، هزینه‌ها بسیار بالاتر نسبت به دیگر زمان‌ها است.

6- ارزان‌ترین کشور در اروپای غربی: پرتغال

Beautiful bay near Lagos town, Algarve, Portugal

کشور پرتغال دارای خطوط ریلی و اتوبوسی خوبی است و هزینه سفر در داخل کشور را بسیار ارزان کرده است. گرچه پایتخت کشور پرتغال یعنی شهر لیسبون بسیار گران‌تر است اما گردش در دیگر مکان‌های این کشور نسبتا کم هزینه و منصفانه است. حتی سفر به ساحل بسیار محبوب و مشهوری همچون ساحل کامیلو در آلگریو نیز با اندکی صرفه‌جویی و قناعت می‌تواند بسیار ارزان باشد. زمان اوج گردشگری و ازدحام در کشور پرتغال تنها دو ماه ژوئن و جولای است که هزینه‌ها بالاتر است. سفر در زمستان به کشور پرتغال، تخفیف‎‎‌های بسیاری برای شما خواهد داشت. بهترین و اصلی‌ترین مکان‌های گردشگری کشور پرتغال در شهر لیسبون و سینترا واقع شده‌اند که از جمله آن می‌توان به برج بیلیم و صومعه سبک گوتیک جرونیموس اشاره کرد. در کل، سفر به کشور پرتغال بسیار کم هزینه است و چشم‌اندازهای زیبایی نیز دارد.

7- ارزان‌ترین کشور آمریکای جنوبی: بولیوی

Flamingos at a Bolivian salt lake

کشور بولیوی در مرکز کوهستان آندین قرار گرفته و دارای مکان‌ها و مناظر بسیار خوبی برای اکتشاف و گردش است. با این حال، برخی از افراد، همسایه‌های این کشور همچون پرو و برزیل را نسبت به کشور بولیوی در اولویت قرار می‌دهند. کشور بولیوی، کشوری چند قومیتی است که دارای سی و شش زبان رسمی بومی است. این کشور دارای اکوسیستمی است که از صحرای ایلانوس تا کوهستان‌های غرب آندز متغیر است. بسیاری از مکان‌های گردشگری کشور بولیوی برای بازدید رایگان هستند که از جمله آن می‌توان به دریاچه تیتیکاککا در مرز بین بولیوی و پرو اشاره کرد. این دریاچه، بزرگترین دریاچه در قاره آمریکای جنوبی است. دیگر جاذبه‌های کشور بولیوی شامل تعدادی مکان باستانی، دریاچه نمک لاگونا ورده در دامنه یک آتشفشان و بزرگترین سطح نمک در جهان به نام سالار د یویونی است. هزینه‌ها در ماه‌های بین آوریل و می و قبل از فصل شلوغ گردشگری بسیار ارزان است.

8- ارزان‌ترین کشور برای گردش در طبیعت در آفریقا: اوگاندا

Mountain gorilla and her baby in Uganda’s Bwindi Impenetrable Forest National Park

کشورهای کنیا و تانزانیا در سرتاسر جهان به عنوان مقاصد گردشگری برتر برای سافاری و گردش در طبیعت در آفریقا شناخته می‌شوند. مناطق محافظت شده سرنگتی و ماآسای، بزرگترین جمعیت فیل‌ها، شیرها و زرافه‌ها در سرتاسر جهان را در خود جای داده‌اند. اما کمپ‌های سافاری چندان ارزان نیستند و تورهای گردشگری در این دو کشور بسیار گران و پر هزینه است. با این حال، کشور اوگاندا، کشوری مطمئن و قابل اطمینان برای دیدن حیوانات و طبیعت است. کشور اوگاندا، تنها کشوری در جهان است که شما می‌توانید شاهد جمعیت بزرگی از گوریل‌های کوهستانی باشید. گرچه تورهای بازدید از گوریل‌ها بسیار زمان‌بر و گران هستند اما همچنان منصفانه و قابل قبول به شمار می‌روند. سفر در طی ماه‌های بین مارس و می یا ماه‌های بین اکتبر و نوامبر کم هزینه است.

9- ارزان‌ترین کشور در کارائیب: جمهوری دومینیکن

Tropical beach at Punta Cana, Dominican Republic

کارائیب از جمله مقاصد گردشگری بسیار مهم در سرتاسر جهان به شمار می‎رود. استفاده از تورها و پکیج‌های مسافرتی برای سفر به کشورهای کارائیب بهتر و منصفانه است و این موضوع در مورد کشور جمهوری دومینیکن نیز صدق می‌کند. اوج زمان گردشگری در ماه‌های بین دسامبر تا آوریل است و از همین رو، هزینه بسیار بالاتر هستند. بسیاری از موارد گردشگری در کشور جمهوری دومینیکن رایگان هستند که شامل بازدید از معماری استعماری و موزه‌هایی همچون موزه شکلات در سانتو دومینگو است.

10- ارزان‌ترین کشور برای علاقه‌مندان به تاریخ: مصر

Camels and the pyramids of Giza

برای گردشگران و کسانی که به تمدن‌های باستانی علاقه‌مند هستند، کشورهای زیادی در سرتاسر جهان برای مسافرت وجود دارد. شما می‌توانید برای دیدن تاج محل به کشور هند سفر کنید، برای بازدید از مقبره‌ها و معابد باستانی به کشور اردن بروید و یا به کشور پرو پرواز کنید تا ویرانه‌های شهر گمشده ماچو پیچو را مشاهده نماید. با این وجود، کشور مصر با داشتن اهرام، دره پادشاهان، مجسمه ابوالهول در جیزه و معابد ابو سیمبل از قرن سیزدهم پیش از میلاد مقصد گردشگری بسیاری مهمی برای علاقه‌مندان به تاریخ به شمار می‌رود. هزینه‌ها در بازدید از مقاصد گردشگری کشور مصر بسیار پایین و ارزان است. هزینه‌ها در کشور مصر بسیار پایین است و شما به راحتی می‌توانید از تمام مقاصد گردشگری کشور مصر دیدن کنید و سفری لذت‌بخش و در عین حال ارزان داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان